Partnerzy serwisu:
Pasażer

61 mln euro unijnej pomocy na modernizację linii Gdynia - Słupsk

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
04-10-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
61 mln euro unijnej pomocy na modernizację linii Gdynia - Słupsk
Fot. ms, rynek-kolejowyPociąg IC na stacji w Słupsku
Dobre wiadomości dla opóźnionej wiele lat inwestycji w modernizację linii 202 na odcinku od Gdyni Chyloni do podsłupskiej Kobylnicy. Unia Europejska przyznała dla niej środki z Funduszu Spójności. Są one jednak stosunkowo niewielkie jak na skalę projektu.

- Komisja Europejska zatwierdziła 3 października środki na inwestycję w wysokości ponad 61 mln euro z Funduszu Spójności na lata 2014–2020, której celem jest modernizacja linii kolejowej 202 na odcinku Gdynia Chylonia-Słupsk – poinformowała „Rynek Kolejowy” Marta Angrocka-Krawczyk z wydziału prasy Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce.

Modernizacja linii 202, która powinna się już zakończyć, dotąd nawet się nie rozpoczęła. Planowane środki na jej przebudowę przeniesiono na bardzo drogie projekty związane z modernizacją linii i bocznic prowadzących do polskich portów morskich.

Linia 202 ma być modernizowana na części swojej długości nawet do 200 km/h (obecnie 120 km/h z miejscowymi 140 km/h między Lęborkiem i Wejherowem), zasadniczą zmianę ma przynieść budowa drugiego toru na odcinku Wejherowo-Słupsk, oraz toru dla Kolei Aglomeracyjnej między Wejherowem a Gdynią. Przebudowane mają być wszystkie stacje i przystanki ze stacją Słupsk, Lębork i Wejherowo na czele. Na linii ma być ETCS.

– Dzięki tej nowej unijnej inwestycji, transport kolejowy w Polsce będzie nadal rozwijany i modernizowany. Przejazdy pociągami między Gdynią a Słupkiem będą szybsze i bardziej atrakcyjne dla obywateli. Po raz kolejny polityka spójności przynosi konkretne korzyści obywatelom UE, tym razem dla Pomorza – powiedziała komisarz ds. spójności i reform Elisa Ferreira.

Ukończenie projektu ma nastąpić w 2028 roku, jednak przyznane na początku października pieniądze (61 milionów euro, to ok. 283 mln złotych) to tylko kropla w morzu potrzeb. Sama przebudowa stacji Słupsk z fragmentem linii od wschodnich przedmieść (tutaj budowany będzie nowy most nad Słupią) do Kobylnicy (nowa stacja) pochłonie około 700 mln złotych. Te prace mają rozpocząć się w 2024 roku. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK podpisała umowę z wykonawcą nowego tunelu pod stacją Słupsk

Infrastruktura

Do 2026 r. dwa tory i 200 km/h z Gdyni do Słupska

Infrastruktura

Prace na linii 202. Na razie powstanie tylko tunel w Słupsku

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK podpisała umowę z wykonawcą nowego tunelu pod stacją Słupsk

Infrastruktura

Do 2026 r. dwa tory i 200 km/h z Gdyni do Słupska

Infrastruktura

Prace na linii 202. Na razie powstanie tylko tunel w Słupsku

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5