NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

42,3 mln euro za opóźnione Pendolino. DZP potwierdza kwotę

| Łukasz Malinowski 13.12.2016 341

42,3 mln euro za opóźnione Pendolino. DZP potwierdza kwotę
fot. MS
PKP Intercity wygrało w arbitrażu spór z Alstomem dotyczący kar za opóźnienia w dostawach pociągów Pendolino. Kancelaria DZP, która reprezentowała w tym sporze przewoźnika, poinformowała, że zasądzona kwota wyniesie 42,3 mln euro wraz z odsetkami.
W poniedziałek 12 grudnia PKP Intercity poinformowało o wyniku arbitrażu, który dotyczył opóźnienia w dostawie składów Pendolino w grudniu 2014 roku. Wtedy to, z pierwszym dniem nowego rozkładu jazdy, do eksploatacji weszło tylko 9 pociągów. Producent, zgodnie z zapisami umowy, miał dostarczyć pierwsze 8 składów wraz z dopuszczeniem do eksploatacji 6 maja i to od tego dnia PKP Intercity naliczało kary umowne. Według Alstomu, producent nie miał możliwości dostarczenia pojazdów wraz z wymaganym w kontrakcie systemem sterowania ERTMS poziomu 2., ze względu na brak odpowiedniej infrastruktury kolejowej w Polsce. Przewoźnik nie chciał odebrać składów bez funkcjonującego ERTMS p. 2. Więcej na ten temat piszemy TUTAJ.

Wczoraj PKP Intercity poinformowało o tym, że sprawa rozstrzygnęła się po myśli przewoźnika i producent będzie musiał zapłacić karę. Operator nie chciał jednak podać zasądzonej kwoty. Zrobiła to dopiero kancelaria DZP, która w sporze reprezentowała spółkę przed Sądem Arbitrażowym przy Krajowej Izbie Gospodarczej w Warszawie.

– Sąd zasądził na rzecz PKP Intercity SA kwotę 42,3 milliony euro z odsetkami, uwzględniając w przeważającej części powództwo PKP Intercity SA. Zasądzona kwota stanowi jedną z najwyższych kwot zasądzonych na rzecz powoda w historii polskiego arbitrażu – napisała na LinkedIn Aleksandra Auleytner, partner w Kancelarii Domański, Zakrzewski, Palinka (DZP).

Prawniczka dodała także, że osią sporu w sprawie były kwestia zasad odpowiedzialności pozwanego dostawcy taboru oraz przyczyn opóźnienia. – Prowadzenie sprawy wymagało nie tylko dogłębnej znajomości prawa, ale również organizacji rynku kolejowego oraz technicznych uwarunkowań dostawy pociągów – podkreśliła.

Wczoraj żadna ze stron sporu nie chciała skomentować doniesień o zasądzonej kwocie. PKP Intercity odmówiło komentarza w tej sprawie, zaś przedstawiciel Alstomu przekazał redakcji jedynie krótki komentarz, w którym stwierdził,że Alstom nie udziela komentarza dopóki nie zapozna się z decyzją i jej uzasadnieniem.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5