NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

33 EN57AKM Kolei Mazowieckich przejdą jeszcze rozszerzone naprawy P4

| Michał Szymajda 11.01.2022 4k

33 EN57AKM Kolei Mazowieckich przejdą jeszcze rozszerzone naprawy P4
Fot. Łukasz Piotrowski, SM42.pl
33 sztuki EN57 zmodernizowanych do standardu EN57AKM przejdzie naprawy, które pozwolą im wozić mieszkańców Mazowsza jeszcze przez kilka lat.
Koleje Mazowieckie ogłosiły właśnie przetarg dotyczący wykonania napraw poziomu P4 na 33 elektrycznych zespołach trakcyjnych EN57AKM. Pojazdy mają wyglądać w taki sposób, w jaki wyglądały w 2013 i 2014 roku, czyli w momencie gdy wykonano na nich zaawansowaną modernizację. W pojazdach wymieniono wówczas napęd z silników szeregowych prądu stałego z wałem kułakowym na napęd z silnikami asynchronicznymi z falownikami trakcyjnymi, przetwornice statyczne oraz system sterowania pojazdem TCMS. Dzięki temu znacząco poprawił się komfort jazdy, parametry przyspieszenia, zwiększono prędkość maksymalną, a jednocześnie ograniczono zużycie energii oraz koszty eksploatacji i serwisowania. W efekcie pojazdy mogły zostać wyposażone w dodatkowe urządzenia pokładowe – pojawiła się klimatyzacja, nowoczesne drzwi odskokowe czy system informacji pasażerskiej.

Poza naprawą na poziomie P4 wykonawca wybrany w drodze przetargu ma uzupełnić braki w taborze, które powstały w czasie eksploatacji. Chodzi na przykład o uzupełnienie śmietniczek, stolików czy uchwytów. Wymieniana będzie tapicerka siedzeń. W ramach zadania ponadstandardowego ma zostać wykonane obręczowanie zestawów kołowych.

Zamawiający wymaga zrealizowania zamówienia w terminie do 31 grudnia 2023 r. Naprawa dla każdej sztuki pojazdu ma trwać nie dłużej niż 55 dni. Zamówienie zostanie udzielone z uwzględnieniem kryterium jakości (10%) i ceny (90%). Oferty w przetargu można składać do 2 lutego 2022.

Za kilkanaście miesięcy w taborze Kolei Mazowieckich nie będzie już prawdopodobnie niezmodernizowanych EN57. Ostatnim pojazdem tego typu w Kolejach Mazowieckich, być może zachowanym dla potomnych, będzie EN57 038. Pojazd zwany „babcią” właśnie wrócił z Mińska Mazowieckiego w historycznych barwach. Piszemy o tym tutaj. Pod znakiem zapytania stoi dalszy los pierwszych modernizowanych przez Koleje Mazowieckie EN57KM. Nie mają one klimatyzacji oraz przestrzeni dla rowerów i z tego powodu nie są lubiane przez pasażerów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Mazowieckie (1149)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Mazowieckie (1149)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5