Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Renfe chce zatrudnić w Arabii Saudyjskiej 30 maszynistek. Zgłosiło się 28 tysięcy kobiet

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
18-02-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Renfe chce zatrudnić w Arabii Saudyjskiej 30 maszynistek. Zgłosiło się 28 tysięcy kobiet
Fot. Renfe
Na ogłoszenie o pracę na stanowisku maszynistek, skierowane do saudyjskich kobiet, odpowiedziało ich 28 tysięcy. Można to nazwać początkiem walki o emancypację Saudyjek, którym do niedawna państwo nie pozwalało prowadzić aut.

Za organizację ruchu na szybkiej linii Haramain Railway Highspeed z Mekki przez Dżeddę do Medyny w Arabii Saudyjskiej odpowiada konsorcjum hiszpańsko-saudyjskie, w której Koleje Hiszpańskie (Renfe) mają 26,9% akcji, ale sprawują kontrolę nad większością procesów, w tym także nad rekrutacją nowych pracowników. Po linii kursują pociągi Talgo wyprodukowane w Hiszpanii, które w Arabii Saudyjskiej rozpędzają się do 300 km/h. Są specjalnie wyposażone na okoliczność kursowania przez pustynię. Mają więc wydajną klimatyzację, specjalny lakier przeciwścierny, a zestawy kołowe są bardziej odporne na zanieczyszczenie piaskiem.

Spółka zarządzająca szybką koleją, w uzgodnieniu z saudyjskim rządem, z końcem 2021 roku rozpoczęła poszukiwania 30 kandydatek do prowadzenia szybkich pociągów. W kraju, gdzie dopiero od czerwca 2018 roku kobiety mogą prowadzić auto, musiało to spowodować wielkie zainteresowanie. Na ogłoszenie odpowiedziało 28 tysięcy Saudyjek. W pierwszym rekrutacji etapie odrzucono 14 tysięcy kandydatek, z uwagi na brak znajomości języka angielskiego, bądź nieadekwatne predyspozycje zawodowe. Pozostałe 14 tysięcy dobrze wykształconych kobiet bierze udział w konkursie na objęcie stanowiska maszynistki w kabinach superszybkich pociągów. Wakatów jest tylko 30.

Filia Kolei Hiszpańskich – Renfe KSA – zatrudnia w Arabii Saudyjskiej 55 maszynistów, a kolejnych 48 jest przygotowywanych do pracy. Przy utrzymaniu linii, zarządzaniu ruchem i pojazdami pracują już jednak kobiety, które stanowią 1/3 załogi. Hiszpanie zaangażowani są także w drugi projekt KDP, gdzie wykorzystywane są spalinowe zestawy push-pull zdolne kursować z prędkością 200 km/h.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Hiszpania: Alstom pokazał wizualizacje nowych jednostek Coradia Stream

Tabor i technika

Koleje Duńskie zamówiły kolejne zestawy wagonów w Talgo

Tabor i technika

Elektryczne pociągi w końcu połączą Kopenhagę z Hamburgiem

Tabor i technika

Zobacz również:

Hiszpania: Alstom pokazał wizualizacje nowych jednostek Coradia Stream

Tabor i technika

Koleje Duńskie zamówiły kolejne zestawy wagonów w Talgo

Tabor i technika

Elektryczne pociągi w końcu połączą Kopenhagę z Hamburgiem

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5