NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

25 firm pomagało PKP IC wymyślić rozrywkę pokładową

| Jakub Madrjas 15.06.2016 189

25 firm pomagało PKP IC wymyślić rozrywkę pokładową
Fot. T-mobile
Aż 25 firm wzięło udział w dialogu technicznym na stworzenie systemu rozrywki pokładowej. Przewoźnik analizuje teraz pozyskaną w ten sposób wiedzę.
W grudniu PKP Intercity postanowiło zmienić sposób uruchomienia dostępu bezprzewodowego do Internetu w swoich flagowych składach Pendolino. Pierwotnie na przeszkodzie uruchomieniu sieci Wi-Fi stanął spór z producentem pociągów Alstomem, któremu PKP Intercity zarzucało opóźnienia w dostawie. Montaż Internetu, któremu miał towarzyszyć system rozrywki pokładowej, wciąż odsuwa się w czasie. W styczniu poprzedni zarząd spółki zapowiadał, że stanie się to w tym roku. Na razie wybrano jedynie firmę, która będzie utrzymywać Wi-Fi w Dartach i Flirtach.

W międzyczasie przewoźnik przeprowadził dialog techniczny na stworzenie systemu rozrywki pokładowej. Nie wyszczególniano, o który rodzaj taboru chodzi – dialog skupiał się na zawartości platformy multimedialnej. Celem dialogu było pozyskanie informacji na temat propozycji technicznych rozwiązań, sposobu współpracy, ogólnej wyceny kosztów oraz proponowanego modelu biznesowego. 

Jak informuje biuro prasowe przewoźnika, w dialogu technicznym na stworzenie systemu rozrywki pokładowej wzięło udział 25 podmiotów, w tym np. Wirtualna Polska, Onet, ITI, Polsat, TVP czy TVN. – W trakcie rozmów, potencjalni kontrahenci prezentowali swoje założenia dla realizacji takiego projektu. Teraz analizujemy możliwe rozwiązania, w tym model współpracy – informuje przewoźnik, nie wykluczając, że projekt będzie realizować samodzielnie.

Co ciekawe przed rokiem w wagonach, dla których internet dostarcza T-Mobile po wielu miesiącach oczekiwania pojawił się system rozrywki pokładowej, ale nie jest on wysoko oceniany przez pasażerów. A w styczniu 2014 roku był szumnie zapowiadany jako cyfrowa rewolucja przez ówczesnego prezesa PKP IC Marcina Celejewskiego.

PKP Intercity coraz częściej prowadzi dialog techniczny ze swoimi dostawcami. Niedawno przewoźnik ogłosił dialog techniczny przed udzieleniem zamówienia na zakup tabletów. Pod koniec kwietnia podobne postępowanie ogłoszono przed przetargiem na dostawę nowych lokomotyw, a w ubiegłym roku – na opracowanie nowych typów wagonów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45775)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45775)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5