Aż 25 firm wzięło udział w dialogu technicznym na stworzenie systemu rozrywki pokładowej. Przewoźnik analizuje teraz pozyskaną w ten sposób wiedzę.
W grudniu PKP Intercity postanowiło zmienić sposób uruchomienia dostępu bezprzewodowego do Internetu w swoich flagowych składach Pendolino. Pierwotnie na przeszkodzie uruchomieniu sieci Wi-Fi stanął spór z producentem pociągów Alstomem, któremu PKP Intercity zarzucało opóźnienia w dostawie. Montaż Internetu, któremu miał towarzyszyć system rozrywki pokładowej, wciąż odsuwa się w czasie. W styczniu poprzedni zarząd spółki zapowiadał, że
stanie się to w tym roku. Na razie wybrano jedynie firmę, która
będzie utrzymywać Wi-Fi w Dartach i Flirtach.
W międzyczasie przewoźnik przeprowadził dialog techniczny na stworzenie systemu rozrywki pokładowej. Nie wyszczególniano, o który rodzaj taboru chodzi – dialog skupiał się na zawartości platformy multimedialnej. Celem dialogu było pozyskanie informacji na temat propozycji technicznych rozwiązań, sposobu współpracy, ogólnej wyceny kosztów oraz proponowanego modelu biznesowego.
Jak informuje biuro prasowe przewoźnika, w dialogu technicznym na stworzenie systemu rozrywki pokładowej wzięło udział 25 podmiotów, w tym np. Wirtualna Polska, Onet, ITI, Polsat, TVP czy TVN. – W trakcie rozmów, potencjalni kontrahenci prezentowali swoje założenia dla realizacji takiego projektu. Teraz analizujemy możliwe rozwiązania, w tym model współpracy – informuje przewoźnik, nie wykluczając, że projekt będzie realizować samodzielnie.
Co ciekawe przed rokiem w wagonach, dla których internet dostarcza T-Mobile po wielu miesiącach oczekiwania pojawił się system rozrywki pokładowej, ale nie jest on wysoko oceniany przez pasażerów. A w styczniu 2014 roku był szumnie zapowiadany jako cyfrowa rewolucja przez ówczesnego prezesa PKP IC Marcina Celejewskiego.
PKP Intercity coraz częściej prowadzi dialog techniczny ze swoimi dostawcami. Niedawno przewoźnik ogłosił dialog techniczny
przed udzieleniem zamówienia na zakup tabletów. Pod koniec kwietnia podobne postępowanie ogłoszono przed przetargiem na
dostawę nowych lokomotyw, a w ubiegłym roku – na
opracowanie nowych typów wagonów.