Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity zleci opracowanie nowych typów wagonów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
02-10-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity zleci opracowanie nowych typów wagonów
PKP Intercity ogłosiło dialog techniczny na wykonanie modernizacji swoich wagonów do nowych typów. Mają umożliwić tworzenie pociągów ekspresowych o prędkości maksymalnej 160 km/h.

Wczoraj informowaliśmy, że PKP Intercity ogłosiło rozpoczęcie dialogu technicznego na wykonanie projektu dokumentacji modernizacyjnej lokomotyw serii EU/EP07 do nowego typu wraz z opcją budowy prototypu. Jednak nie są to całe plany PKP Intercity. Przewoźnik ogłosił również dialog techniczny na nowe typy wagonów.

Chodzi o wykonanie projektu dokumentacji konstrukcyjnej modernizacji wagonów typu 111A, 112A, 140A, 141A na nowe 2 typy wagonów wraz z dokumentacją. Elementem przetargu będzie wykonanie prototypów nowych typów wagonów z odmianami (1kl. przedziałowa, 2 kl. przedziałowa, 2 kl. bezprzedziałowy i wagon „Combi”) oraz uzyskanie dokumentów, zatwierdzonych przez UTK, umożliwiających eksploatację wagonów na terenie kraju.

Przewidywane nowe typy wagonów to wagon z miejscami do siedzenia, z odmianami: 54 miejscowy, przedziałowy 1 kl. (9 x 6 miejsc), 60 miejscowy, przedziałowy 2 kl. (10 x 6 miejsc), około 80 miejscowy, bezprzedziałowy 2 kl. Wagony tej grupy mają być przystosowane do eksploatacji z prędkością 160km/h, posiadać m.in. wygodne ergonomiczne fotele, drzwi zewnętrzne odskokowo przesuwne, klimatyzację, przetwornicę statyczną, toaletę z zamkniętym układem WC, okna uchylne, Wi-Fi, system informacji pasażerskiej.

Drugim typem ma być wagon uniwersalny (Combi), skupiający wszelkie dodatkowe funkcje, na jakie jest zapotrzebowanie w pociągach PKP IC: wejścia przystosowane dla osób niepełnosprawnych, przedział dla osób niepełnosprawnych oraz ich opiekunów, przedział dla matki z dzieckiem, przedział dla konduktorów, miejsce do transportu rowerów, nart, większego bagażu, toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych, zamontowane automaty do napojów, kanapek itp.

Główne cele modernizacji wagonów są takie jak w przypadku lokomotyw: umożliwienie eksploatacji z prędkością 160 km/h, obniżenie kosztów eksploatacji i zwiększenie komfortu podróży.

Więcej na ten temat przeczytasz na portalu Monitor


Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5