Dziś nowy spalinowy zespół trakcyjny typu 222 M został włączony do parku Kolei Mazowieckich. Uzupełni tabor obecnie obsługujący linię Tłuszcz – Warszawa Wschodnia – Siedlce – Czeremcha. Dwuczłonowy pojazd o długości 44 metrów pojazd spalinowy pomieści ok. 260 pasażerów.
W nowym pojeździe jest 117 stałych miejsc siedzących oraz ok. 140 miejsc stojących. Spalinowy zespół trakcyjny jest klimatyzowany, dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, posiada także zamontowane przewijaki dla niemowląt oraz miejsce do przewożenia rowerów. Przewidziano instalację monitoringu. Dodatkowo udogodnieniem dla maszynisty mają być kamery spełniające funkcję lusterek bocznych oraz kamery czołowe. Pociąg posiada wbudowany system zliczania pasażerów, GPS oraz czujniki dymu z sygnalizacją pożarową. W kabinie maszynisty został zainstalowany system rozgłoszeniowy, umożliwiający porozumiewanie się z pasażerami.
– Ten nowy szynobus z pewnością ucieszy pasażerów Kolei Mazowieckich korzystających z połączenia we wschodniej części naszego województwa. Tabor spółki ma już ponad 280 pojazdów, ale każdy kolejny jest niezwykle ważny, bo zwiększa możliwości przewozowe. W przypadku nowych, świeżo wyprodukowanych egzemplarzy wzrasta też komfort jazdy – podsumował marszałek Adam Struzik. – Jak widać, Koleje Mazowieckie, które niewątpliwie w skali kraju są najsilniejszym regionalnym przewoźnikiem, cały czas się rozwijają. Koszt inwestycji to ponad 12,6 mln zł. Środki na ten cel pochodzą z budżetu województwa mazowieckiego – 5,3 mln zł (w ramach funduszu kolejowego) oraz z budżetu państwa – 7,2 mln zł - dodał.
To już piąty nowoczesny pociąg spalinowy, który dołącza do parku taborowego Kolei Mazowieckich. W grudniu 2011 r. spółka wdrożyła do eksploatacji 2 pociągi typu 214 Mb wyprodukowane przez Pesę. Rok temu kolejne dwa nowoczesne pojazdy wyjechały na mazowieckie tory. –Nowy tabor jest niezbędny dla dalszego rozwoju spółki – powiedział Artur Radwan, prezes Zarządu Spółki KM.