Nowy spalinowy zespół trakcyjny zaprojektowany przez Newag i EC Engineering rozpocznie wkrótce przewóz pasażerów na Mazowszu. Projekt nowoczesnego pojazdu powstał na zamówienie i we współpracy z nowosądeckim producentem. O pojeździe opowiada Ireneusz Łuczak, prezes EC Engineering.
– To nowy standard na polskich kolejach – podkreśla Ireneusz Łuczak, prezes EC Engineering. - Pojazd zaprojektowany przez naszą firmę na zamówienie Newagu istotnie odbiega od starych pociągów, które dominują na polskich torach. Funkcjonalne wnętrze, wygodne fotele, komfortowe i ergonomiczne stanowisko maszynisty, obniżona podłoga z myślą o osobach niepełnosprawnych i starszych oraz nowoczesny design – wszystko to ma poprawić komfort jazdy pasażerów - uważa Łuczak.
Spalinowy zespół trakcyjny 222M może rozwijać prędkość do 130 km/h. Wnętrze bez przedziałów z fotelami dla pasażerów w układzie samolotowym jest klimatyzowane i wyposażone w ogrzewanie wodne. Pojazd ma 126 miejsc siedzących oraz 140 stojących. Jest wyposażony w toaletę przystosowaną także dla osób niepełnosprawnych. SZT będzie kursował do Tłuszcza.
Część pojazdu ma obniżoną podłogę – to ułatwienie ma służyć osobom na wózkach inwalidzkich, matkom z dziećmi w wózkach czy osobom starszym – we wnętrzu zaprojektowano także miejsce dla wózków inwalidzkich oraz do przewozu rowerów. Krakowscy inżynierowie zaprojektowali i wyprodukowali specjalne rozkładane rampy, umożliwiające wygodne wejście do przedziału (są one przystosowane zarówno do wysokich jak i niskich peronów). Charakterystyczny jest design czoła pojazdu łączący miękkie przetłoczone powierzchnie z wyrazistymi krawędziami.
Jednostki napędowe 222M spełniają wymogi niskiej emisji spalin. Pojazd przechodzi właśnie testy homologacyjne.