Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolejne prace między Krakowem a Katowicami. Krótsza jazda już od czerwca

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
29-04-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolejne prace między Krakowem a Katowicami. Krótsza jazda już od czerwca
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SAStacja Jaworzno Szczakowa po przebudowie
Jak wynika z odpowiedzi na interpelacje grupy posłów i posłanek z Dolnego i Górnego Ślaska, zaplanowano liczne prace, które pozwolą na dalsze skrócenie czasu przejazdu między Katowicami a Krakowem. Będą miały miejsce jeszcze w 2021 roku.

Posłanki i posłowie pytali o możliwość skrócenia czasu przejazdu między Krakowem a Wrocławiem, w szczególności zwracając uwagę na odcinek Kraków – Katowice. Już wcześniej informowaliśmy, że na odcinku Jaworzno Szczakowa – Kraków Mydlniki zaplanowano prace certyfikujące, których efekt ma przynieść zgodę Urzędu Transportu Kolejowego na podniesienie prędkości do 160 km/h. Ale dla osiągnięcia skrócenia czasu przejazdu konieczne są też prace na odcinku Jaworzno Szczakowa – Mysłowice oraz od Mysłowic do Katowic.

Będą dodatkowe prace dla zniesienia ograniczeń i podniesienia prędkości

–  Na odcinku Mysłowice – Jaworzno Szczakowa spółka PKP PLK SA planuje przeprowadzenie korekty położenia w planie i profilu nawierzchni kolejowej, co potencjalnie pozwoli na zwiększenie prędkości jazdy pociągów na wybranych odcinkach linii kolejowej nr 134 do 120 km/h od września 2021 r. (pod warunkiem uzyskania certyfikacji dla podsystemów sterowania i energii) – przekazał dobre informacje minister Andrzej Bittel. Okazuje się, że pewne zamierzenia, choć nie rewolucyjne, planowane są także dla odcinka magistrali E30 (linia 134 i 138) między Sosnowcem Jęzor a Katowicami, gdzie stan torowiska w niektórych miejscach każe maszynistom zwalniać mocno poniżej konstrukcyjnych dla linii 100 km/h.

– W ramach posiadanych i przyznanych spółce PKP PLK środków na lata 2020 – 2021 po przeprowadzeniu robót rewitalizacyjnych, tj. od wrześniowej korekty rozkładu jazdy na odcinku Katowice – Mysłowice, planowane jest przywrócenie obowiązującej prędkości rozkładowej V=100 km/h. Do czasu kompleksowej modernizacji linii kolejowej na wskazanym odcinku zostanie utrzymana stabilna prędkość jazdy. Ograniczenia prędkości w ramach prowadzonych w obrębie stacji Mysłowice prac naprawczych zostały już odwołane – napisał Bittel.

Minister dodał, że znacząca poprawa parametrów przejezdności przez stację Mysłowice oraz odcinka Sosnowiec Jęzor – Katowice, po wykonaniu kompleksowych robót modernizacyjnych, obejmujących zmianę układu będzie możliwe w perspektywie finansowej na lata 2021 – 2027. Obecnie trwa opracowanie studium wykonalności naprawy stacji Mysłowice i linii Mysłowice.

Szybciej już od czerwca

Przyspieszenie pociągów wszystkich spółek kursujących między Krakowem a Katowicami, dzięki poprawieniu warunków przejazdu w Mysłowicach i zakończeniu prac przy srk w niektórych miejscach, będzie możliwe już od połowy czerwca 2021. I to pomimo tego, że będą trwały prace ograniczające przepustowość przy remontowanym przystanku Kraków Business Park (zakłada się zamknięcie toru nr 1 od 13 czerwca do 15 września a toru nr 2 od 16 września do 15 grudnia 2021 r.)

W rozkładzie jazdy, który PLK zaproponowała przewoźnikom, że najszybsze pociągi IC przejadą między Krakowem a Katowicami w 50 minut (nie zatrzymujący się po drodze IC Chełmoński), o kilka, a nawet kilkanaście minut szybciej będzie kursować też większość pociągów spółki Koleje Śląskie i Polregio. Podobnie jak obecnie między miastami będzie jeździć 37 par pociągów.

Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK, zapowiedział, że dzięki wszystkim wspomnianym wyżej pracom od grudnia 2021 najszybsze pociągi pomkną między Krakowem a Katowicami w 45 minut. 
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Trzebinia: Kontrowersje związane z przebudową stacji

Infrastruktura

Trzebinia: Kontrowersje związane z przebudową stacji

Roman Czubiński 16 września 2021

Zmiany na linii Katowice – Kraków

Pasażer

Zmiany na linii Katowice – Kraków

Michał Szymajda 07 lutego 2020

Nowy przejazd pod torami szeroki jak tor Formuły 1

Infrastruktura

Zobacz również:

Trzebinia: Kontrowersje związane z przebudową stacji

Infrastruktura

Trzebinia: Kontrowersje związane z przebudową stacji

Roman Czubiński 16 września 2021

Zmiany na linii Katowice – Kraków

Pasażer

Zmiany na linii Katowice – Kraków

Michał Szymajda 07 lutego 2020

Nowy przejazd pod torami szeroki jak tor Formuły 1

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5