NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Wybudowany w 2007 r. przystanek Kraków Business Park do modernizacji

| Roman Czubiński 16.11.2020 151

Wybudowany w 2007 r. przystanek Kraków Business Park do modernizacji
By Altoshipper - Praca własna, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.org
PKP PLK rozpisały przetarg na przebudowę przystanku Kraków Business Park. Zarządca infrastruktury zamierza podwyższyć perony i dostosować je do potrzeb m. in. osób niepełnosprawnych. Zaplanowana na przyszły rok inwestycja ma kosztować 13,7 mln zł.
Głównym celem przebudowy jest dostosowanie peronów i ich wyposażenia do obecnych standardów, obowiązujących na sieci kolejowej PKP PLK. Mimo młodego wieku (przystanek oddano do użytku w roku 2007) obiekt przestał spełniać niektóre z nich. Chodzi też o wprowadzenie jednolitej wysokości peronów na całej długości modernizowanego odcinka magistrali E30 Jaworzno Szczakowa – Kraków Główny Towarowy. – Obecnie to jedyny peron o wysokości 550 mm, a nie 760 mm – informuje Piotr Hamarnik z zespołu prasowego zarządcy infrastruktury.

Perony zostaną też dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Inwestor przewiduje zabudowę pochylni i wykonanie wymaganego przez przepisy oznakowania. W planach jest też przebudowa dojść.

Zadanie będzie częścią projektu „Modernizacja linii kolejowej E 30, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków, etap IIb”. Jego wykonywanie nie było początkowo planowane. – Sfinansowanie modernizacji przystanku możliwe jest dzięki wcześniejszym oszczędnościom w ramach tego projektu – wyjaśnia Hamarnik. Zadanie jest współfinansowane przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.

Trwa przetarg na wykonanie prac budowlanych. Zwycięzca zostanie wyłoniony w ramach aukcji elektronicznej. PKP PLK przeznaczyły na sfinansowanie inwestycji 13 731 276,72 złotych netto.

– Zasadnicze roboty budowlane zaplanowane są na ok. 6 miesięcy. Chcielibyśmy rozpocząć je w II kwartale 2021 roku – deklaruje przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Prace będą wiązały się z utrudnieniami w ruchu pociągów na linii 133, jednak – jak zapewnia Hamarnik – inwestycja została przygotowana w taki sposób, by zminimalizować zmiany w rozkładzie jazdy. – Dzięki zastosowanym urządzeniom sygnalizacyjnym prędkość pociągów na drugim torze nie zmieni się i będzie wynosić 120 km/h – dodaje.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5