NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Stadler wygrywa przetarg na pociągi dla ŁKA

| lk, Rynek Kolejowy 16.09.2016 279

Stadler wygrywa przetarg na pociągi dla ŁKA
fot. Damian Drat'gyver CC BY-SA 3.0
Łódzka Kolej Aglomeracyjna rozstrzygnęła przetarg na dostawę elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania. Przewoźnik wybrał ofertę Stadlera.
W przetargu oferty złożyli: Stadler Polska, Pesa Bydgoszcz oraz Newag. Najkorzystniejsza okazała się oferta firma Stadler Polska. Zamówienie obejmuje dostawę czternastu trzyczłonowych elektrycznych pojazdów trakcyjnych wraz z ich 12-letnim okresem utrzymywania. 

Złożone oferty zostały ocenione na podstawie czterech kryteriów, wśród których cena pojazdów stanowiła 40%, koszt utrzymania – 30%, współczynnik efektywności kosztowej – 20% i liczby siedzeń stałych – 10%. Jak wskazuje Łódzka Kolej Aglomeracyjna, wybrane kryteria są policzalne i obiektywne. Nie były kwestionowane przez żadnego z oferentów. Oferta firmy Stadler Polska zdobyła największą liczbę punktów. Została również pozytywnie oceniona pod względem formalnym.

Pierwsza partia nowych pociągów (4 szt.) wyjedzie na tory województwa łódzkiego do września 2018 roku. Druga i ostatnia do końca 2019 r. Nowe pojazdy pozwolą na rozwój siatki połączeń przewoźnika- z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego, Radomska i Piotrkowa Trybunalskiego oraz, a po zelektryfikowaniu linii nr 25 również do Opoczna. Planowane jest również uruchomienie nowej trasy Kutno- Łowicz- Skierniewice.

Wygrana Stadlera nie jest zaskoczeniem. ŁKA chce by nowe pojazdy były kompatybilne z już eksploatowanymi pociągami Flirt3 także po ich ewentualnej rozbudowie o trzeci człon (wyróżniono dwa warunki: kompatybilność sprzęgu mechanicznego i pośredniego hamulca pneumatycznego). Oczekiwane przez spółkę parametry uwzględnione w SIWZ były właśnie odwzorowaniem pociągów Flirt3. Więcej o wymagania ŁKA pisaliśmy tutaj
 
 Przetarg ŁKA to kolejne postępowanie na dostawę nowego taboru dla kolei regionalnych i aglomeracyjnych zakończone w tym woku. Wcześniej rozstrzygnięto przetargi w Zachodniopomorskiem, gdzie wygrał Newag i na Śląsku, gdzie najlepsza okazała się Pesa
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódź (941)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódź (941)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS