NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Rynek zaczyna się sycić? Tylko jedna oferta na odcinek linii 131

| Jakub Madrjas 14.03.2017 41

Rynek zaczyna się sycić? Tylko jedna oferta na odcinek linii 131
fot. Łukasz Gełda, SM42.pl
PKP PLK otrzymała tylko jedną ofertę na prace na linii 131 (C-E65) na terenie województwa pomorskiego. Złożyła ją PKP Energetyka.
Niedawno informowaliśmy, że o otwarciu ofert na prace na odcinku linii kolejowej nr 131 z Inowrocławia do Tczewa. Po pracach budowlanych prędkość eksploatacyjna tego odcinka sieci magistrali węglowej podniesiona zostanie do 200 km/h dla przewozów pasażerskich i 120 km/h dla przewozów towarowych.

Na udział w postępowaniu przetargowym zdecydowało się czterech oferentów. PKP PLK przygotowały budżet w wysokości 58,4 mln zł brutto. Niestety, żadna oferta nie zmieściła się w kosztorysie. Najtańszą złożyło Przedsiębiorstwo Usługowo Handlowe Rajbud – 66,1 mln zł b rutto. Druga w kolejności jest ZUE – 66,4 mln zł brutto. Kolejno znalazły się Trakcja PRKiI – 67,1 mln zł brutto i Torpol – 72,1 mln zł brutto. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.

W podobnym czasie PLK ogłosiła przetarg kolejny odcinek linii – między jej 485 a 493 kilometrem. Zakres rzeczowy jest podobny: wymiana sieci trakcyjnej, odbudowa rowów i profilowanie ław torowiska, regulacja toru w planie i profilu z mechanicznym podbiciem, oprofilowaniem podsypki i dynamiczną stabilizacją. Ze względu na długość odcinka, to zadanie o mniejszym zakresie finansowym – PLK przeznaczyła nań tylko 27,7 mln złotych brutto.  Więcej na temat planowanych prac można przeczytać tutaj

Jak się okazało, mimo podobnego zakresu rzeczowego, na wykonanie prac na pomorskim odcinku linii chętny był tylko jeden oferent – PKP Energetyka (rzecznik spółki Krzysztof Kiełmiński deklaruje, że dzięki doświadczeniu pracowników nie potrzebuje ona do wykonania prac konsorcjanta). Jedyny ofert zaproponował wykonanie prac za 25,1 mln złotych brutto, gwarancję na 96 miesięcy oraz skrócenie czasu prac aż o 8 tygodni względem założeń. To korzystne dla PLK warunki, które mogą świadczyć o tym, że firma spodziewała się konkurencji w przetargu. 

Założone prace może w kraju wykonać kilka firm, a jeszcze niedawno nawet w stosunkowo małych w przetargach zgłaszało się kilkunastu chętnych. Dlaczego tym razem nikt poza PKP Energetyką nie był zainteresowany udziałem w postępowaniu? Duże firmy wykonawcze, z przedstawicielami których rozmawialiśmy podkreślają dużą ilość zamówień, ogłoszonych w ostatnim czasie przez PKP Polskie Linie Kolejowe. W takich warunkach firmy skupiają się na największych przetargach. Znaczenie może mieć również lokalizacja prac – wskazany do ich realizacji Zakład Północny PKP Energetyki ma siedzibę w Sopocie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Pomorskie (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Pomorskie (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS