NUMER 04/2017
NUMER 04/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
szukaj
Śledź nas:

Oferty na modernizację linii z Inowrocławia do Tczewa powyżej kosztorysu

| Martyn Janduła 13.03.2017 21

Oferty na modernizację linii z Inowrocławia do Tczewa powyżej kosztorysu
Przystanek kolejowy Chmielniki Bydgoskie przy linii kolejowej nr 131Fot. Wojciech Czombik, CC BY-SA 3.0
PKP PLK w systemie „projektuj i buduj” chcą podnieść parametry techniczne na odcinku linii kolejowej nr 131 z Inowrocławia do Tczewa. Po pracach budowlanych prędkość eksploatacyjna tego odcinka sieci magistrali węglowej podniesiona zostanie do 200 km/h dla przewozów pasażerskich i 120 km/h dla przewozów towarowych. Pozwoli to przede wszystkim poprawić przepustowość tej i tak mocno już zatłoczonej linii.
Całość przedmiotu zamówienia dotyczącego prac na linii kolejowej nr 131 (C-E 65)na odcinku Nowa Wieś Wielka – Twarda Góra od km 325,234 do km 449,400 obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej, projektu budowlanego oraz uzyskania dla niego wszelkich niezbędnych pozwoleń. Wszystko po to, by w kolejnym etapie, na podstawie opracowanej przez siebie dokumentacji, wykonawca mógł przystąpić do wykonania wszystkich wymaganych robót. Na zakończenie inwestycji zamawiający będzie wymagał wykonania kompleksowej dokumentacji powykonawczej i przeprowadzenia oceny zgodności każdego podsystemu strukturalnego objętego zakresem zamówienia. Zakres prac ujęto w programie „Prace na linii kolejowej C-E 65 na odcinku Zduńska Wola Karsznice – Bydgoszcz – Tczew”.

Powyżej budżetu

Na udział w postępowaniu przetargowym zdecydowało się czterech oferentów. PKP PLK przygotowały budżet w wysokości 58,4 mln zł brutto. Niestety, żadna oferta nie zmieściła się w kosztorysie. Najtańszą złożyło Przedsiębiorstwo Usługowo Handlowe Rajbud – 66,1 mln zł b rutto. Druga w kolejności jest ZUE – 66,4 mln zł brutto. Kolejno znalazły się Trakcja PRKiI – 67,1 mln zł brutto i Torpol – 72,1 mln zł brutto.

Wszyscy oferenci zadeklarowali skrócenie terminu realizacji inwestycji o 8 tygodni w stosunku do zapisów zamówienia. Okres gwarancji również jest ten sam i wynosi 96 miesięcy. Zatem o wyborze najkorzystniejszej oferty zadecyduje po raz kolejny kryterium cenowe.

Węglowa magistrala

Linia kolejowa nr 131 od km 325,234 do km 449,400 zlokalizowana jest na terenie województw kujawsko-pomorskiego i pomorskiego w powiatach inowrocławski, bydgoski, świecki i starogardzki. Jest to linia dwutorowa i zelektryfikowana. Stanowi ona część tzw. magistrali węglowej, która jest obecnie głównym połączeniem aglomeracji gdańskiej, oraz portów morskich Gdańsk i Gdynia z zapleczem kraju dla przewozów wewnątrzkrajowych i tranzytowych.

Obecnie linia ta jest mocno obciążona ruchem kolejowym. W ciągu doby na odcinku Nowa Wieś Wielka – Bydgoszcz przejeżdża średnio 91 pociągów, zaś na odcinku Bydgoszcz – Twarda Góra średnio przejeżdża 99 pociągów na dobę. Prędkość na tym odcinku linii 131 spada punktowo dla pociągów pasażerskich do 50 km/h, zaś dla towarowych – 40 km/h. Prędkość eksploatacyjna utrzymuje się jednak na poziomie 120-160 km/h oraz 100-120 km/h dla składów towarowych. Jak wyjaśnia PKP PLK w specyfikacji zamówienia, problem punktowych spowolnień stanowi układ geometryczny toru.

Będzie 200 km/h

Zamawiający chce, żeby prędkość maksymalna na tej linii od kilometra 325,234 do km 449,400 wzrosła jednak do 200 km/h, a dla przewozów towarowych do 120 km/h. Dlatego w zakresie prac znalazła się kompleksowa wymiana sieci trakcyjnej, odbudowa rowów i profilowanie ław torowiska, regulacja toru w planie i profilu, uzupełnienie podsypki. Zamawiający chce także poddać przebudowie perony na przystankach osobowych Chmielniki Bydgoskie i Rynkowo Wiadukt wraz z przebudową infrastruktury. Przebudowane zostaną przejazdy, przepusty, zamontowane urządzenia srk, ułożony zostanie rurociąg kablowy oraz zastosowana ciągła wymiana szyn.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2017
NUMER 04/2017
W kwietniowym numerze „Rynku Kolejowego” przedstawiamy pogłębioną analizę wyników przewozowych kolei w 2016 roku. Poza tym Czytelnik może liczyć na interesujące rozmowy z P. Królem, W. Nowakiem, K. Celińskim oraz J. Kućminem, a także relacje z ważnych wydarzeń, takich jak wizyta wicepremiera Morawieckiego w Medcomie oraz przekazanie do eksploatacji setnego Impulsa. Polecamy również artykuły prezesa I. Góry na temat okresów przejściowych TSI oraz J. Polaczka o pomyśle wydłużenia linii LHS na zachód. W numerze zajmujemy się też dostępnością transportową Łodzi, przyszłością kolei w Małopolsce i… trudną teraźniejszością kolei na Dolnym Śląsku.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS