Rusza projekt kolejowego szlaku towarowego Południe – Zachód z Iranu do Polski - Wszystko na temat branży kolejowej: PKP, Intercity, przewozy regionalne, koleje mazowieckie, rozkłady jazdy PKP, Kolej
NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Rusza projekt kolejowego szlaku towarowego Południe – Zachód z Iranu do Polski

| Michał Szymajda 14.03.2018 129

Rusza projekt kolejowego szlaku towarowego Południe – Zachód z Iranu do Polski
Fot. Seweryn Błasiak
Koleje 5 państw wspólnie zaangażują się w projekt dotyczący powstania nowego korytarza transportowego Iran – Azerbejdżan – Gruzja – Ukraina – Polska. Transport towarów odbywać ma się także z wykorzystaniem statków.
Projekt otwarcia nowego korytarza pozwoli na znaczne zwiększenie roli transportu kolejowego w wymianie handlowej między naszymi krajami. Dzięki niemu Polska ma szansę stać się dużym węzłem logistycznym, którego kręgosłupem będzie spółka PKP LHS ze swoją infrastrukturą – powiedział Krzysztof Mamiński, prezes PKP SA na spotkaniu inauguracyjnym projektu South – West Route.

Ożywienie gospodarcze w Iranie. Produkty można nam przywieźć koleją

Po zniesieniu sankcji nałożonych na Iran kraj ten rozwija się w niezwykłym tempie, notując gospodarczy wzrost na poziomie 12,4%. Iran po wielu latach wkłada wielkie środki na remont infrastruktury i taboru, co przełoży się na nowe możliwości transportu towaru. W lutym tego roku otworzono most kolejowy na nowej linii, która łączy port w Astarze po irańskiej stronie z miastem Astara w Azerbejdżanie. Z tej stacji można już dojechać do portów w Gruzji, skąd statkami towary (głównie kontenery) mają być transportowane przez Morze Czarne do portu Iljiczewsk, 10 km na południe od Odessy. Tu odbywać się ma załadunek kolejowych platform i ich przejazd przez polską granicę po Linii Hutniczej Szerokotorowej.

Koleje Ukraińskie w związku z projektem planują elektryfikację 40-kilometrowego odcinka linii z Kowla do stacji Izov, gdzie jest granica polsko-ukraińska. – Planujemy zakończenie prac do końca 2019 roku. Pozwoli to uniknąć zmiany trakcji przy przejeździe przez całą Ukrainę – mówił Anatolij Mumrenko, dyrektor działu handlowego Ukrzalyinyci. Po polskiej stronie również planowana jest elektryfikacja krótkiego 2-kilometrowego odcinka linii od granicy do stacji przeładunkowej w Hrubieszowie.

Inwstycje na LHS

– Z myślą o rozwoju projektu South – West Route modernizujemy system sterowania ruchem kolejowym na linii LHS, wymieniamy infrastrukturę, co będzie w przyszłości skutkować podniesieniem prędkości maksymalnej dla lekkich pociągów kontenerowych do 100 km/h. Przebudujemy też stacje przeładunkowe w Zamościu, Sędziszowie i Woli Baranowskiej, co podniesie przepustowość linii – powiedział Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu PKP LHS.

Na razie wagony z kontenerami kursują przez granicę polsko-ukraińską w ograniczonej ilości i nie zestawia się z nich osobnych pociągów. Ale jest szansa, że wobec coraz większego zapotrzebowania na przewóz kontenerów, takie „czyste” pociągi kontenerowe przejadą przez granicę jeszcze w tym roku. Warto zaznaczyć, że w 2017 zapotrzebowanie na przewóz kontenerów po torach LHS wzrósł o 57%.

Planujemy też, w związku z tegoroczną edycją Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach, uruchomić pierwszy pociąg po nowym szlaku południowo-zachodnim – dodał Tracichleb.

Gruzini i Irańczycy kończą ważne inwestycje kolejowe

Wiadomo, że na razie pociąg ten przejedzie tylko cześć trasy, bowiem w Iranie wciąż brakuje newralgicznego odcinka linii między Tabriz Raszt a portem w Astarze (koniec budowy w 2020 roku), dzięki któremu uzyska się dostęp do portów na Morzu Arabskim, dokąd przypływać mogą towary z Indii. Szacuje się, że przewóz towarów w kontenerach transportem kombinowanym z Bombaju w Indiach do Polski trwać będzie, przy usprawnieniu procesów logistycznych i zakończeniu inwestycji we wszystkich krajach (ważne jest zakończenie modernizacji linii w Gruzji obecnie wykonane w 50%), około 15 dni. Tymczasem transport statkami między Indiami a Polską trwa nawet 40 dni.

Łączna długość korytarza South – West Route wynosi 7 654 km. Trasa ta jest krótsza o ponad 1000 km od alternatywnego korytarza lądowego biegnącego przez terytorium Rosji.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS