Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rail Baltica: Polsko-chińskie konsorcjum po raz trzeci

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
02-04-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Rail Baltica: Polsko-chińskie konsorcjum po raz trzeci
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Oferta polsko-chińskiego konsorcjum z Intercor jako liderem już po raz trzeci została wybrana najkorzystniejszą w przetargu na odcinek Czyżew – Białystok linii Rail Baltica.

31 marca PKP Polskie Linie Kolejowe po raz trzeci wybrały ofertę konsorcjum Intercoru i chińskich firm Stecol Corporation oraz Sinohydro Corporation jako to, które przedstawiło najlepszą propozycję na modernizację odcinka Czyżew – Białystok na linii Rail Baltica. Chce ono wykonać modernizację trasy za 3,37 mld zł netto, czyli 4,14 mld zł brutto. 

Rzecznik PKP PLK PKP Mirosław Siemieniec poinformował Polską Agencję Prasową, że przed tym wyborem konsorcjum uzupełniło dokumenty, dalej możliwe są odwołania. "Obowiązują procedury. Możliwe jest składanie odwołania do KIO" – poinformował Siemieniec. Zaznaczył, że jeśli nie byłoby dalszych odwołań, podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest w pierwszej połowie 2020 r.

Oceny ofert dokonano po raz trzeci z powodu odwołań, składanych skutecznie przez konkurujące firmy; PKP PLK również w poprzednich decyzjach stwierdzała, że to oferta Intercoru i chińskich konsorcjantów jest najlepsza. Za trzecim razem poddawane w wątpliwość były referencje konkurentów dotyczące doświadczenia; stąd wniknęła konieczność uzupełnienia dokumentów. Aukcja elektroniczna, podczas której przedstawiono ostateczne oferty, odbyła się pół roku temu – 30 października 2019 roku. Sam przetarg (drugi w tej sprawie, bo pierwszy został unieważniony) ogłoszono w sierpniu.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Łotwa: Ruszają zasadnicze prace przy Rail Baltice w kierunku Litwy

Infrastruktura

Estonia: Jest umowa na projekt połączenia portu Muuga z Rail Baltiką

Infrastruktura

Tallinn: Pierwszy peron stacji Rail Baltiki otwarty

Infrastruktura

Tallinn: Pierwszy peron stacji Rail Baltiki otwarty

Przemysław Farsewicz 16 czerwca 2025

Zobacz również:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Łotwa: Ruszają zasadnicze prace przy Rail Baltice w kierunku Litwy

Infrastruktura

Estonia: Jest umowa na projekt połączenia portu Muuga z Rail Baltiką

Infrastruktura

Tallinn: Pierwszy peron stacji Rail Baltiki otwarty

Infrastruktura

Tallinn: Pierwszy peron stacji Rail Baltiki otwarty

Przemysław Farsewicz 16 czerwca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij