NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Prace oddzielnie na dwóch torach między Wrześnią a Gnieznem

| Martyn Janduła 21.02.2017 73

Prace oddzielnie na dwóch torach między Wrześnią a Gnieznem
Linia 281 w kierunku WrześniFot. Kolejarz Dawid / SM42.pl
Trwa postępowanie przetargowe ogłoszone przez PKP PLK w sprawie prac w większości na torze nr 1 linii kolejowej nr 281 na odcinku Września – Gniezno. Tymczasem wciąż nie zakończyły się prace w torze nr 2. Efektem będzie przyspieszenie pociągów do 120 km/h.
PKP PLK poszukują wykonawcy prac na linii kolejowej nr 281 na odcinku Września – Gniezno. Na tej dwutorowej linii prace dotyczyć będą w większości toru nr 1. Realizacja projektu ma pozwolić na poprawę przepustowości linii poprzez podniesienie poziomu bezpieczeństwa oraz prędkości do 120 km/h dla pociągów pasażerskich i do 80 km/h dla pociągów towarowych. Zmodernizowana linia ma zostać również wykorzystana dla ruchu pasażerskiego na czas modernizacji linii kolejowej z Warszawy do Kunowic.

Jak deklaruje PKP PLK, zasadnicze prace w większości sprowadzać się będą do toru nr 1. W torze nr 2 przewidziano jedynie wymianę dwóch rozjazdów na stacji Gębarzewo w celu uzyskania połączenia trapezowego wraz z robotami towarzyszącymi oraz remonty przejazdów kolejowych, obiektów inżynieryjnych oraz srk.

Wśród prac zaplanowano kompleksową wymianę nawierzchni torowej na nową wraz z profilowaniem ław torowiska od km 136,598 do 159,640. Oznacza to wymianę ok. 24 km torów. Dodatkowo wykonawca wykona także mechaniczne czyszczenie podsypki oraz jej uzupełnienie. Przy okazji zadania zlecono remont 23 przepustów i jednego mostu w 136,8 km. Więcej o pracach w ramach tego przetargu pisaliśmy tutaj.

Tymczasem tor nr 2 wspomnianej linii jest obecnie w remoncie. Jak tłumaczy PKP PLK, prace na torach muszą odbywać się niezależnie na tej linii. – Prace nie mogą odbywać się jednocześnie w obu torach, w tych samych lokalizacjach dlatego, że spowodowałoby to całkowitą przerwę w ruchu pociągów – wyjaśnia Zbigniew Wolny z biura prasowego.

Obecne prace w torze nr 2 między Wrześnią a Gnieznem wykonywane są w ramach bieżącego utrzymania linii i mają mniejszy zakres, jednak na chwilę obecną je wstrzymano z uwagi na warunki pogodowe – przemarznięcie gruntu i tłucznia. – Planowane zakończenie tych robót to czerwiec 2017 r. – podaje Wolny. – Zakładamy, że roboty w torze nr 1 zaczniemy w kwietniu 2017 r. a zakończymy w czerwcu 2018 r. Będą one wykonywane w ramach zadania inwestycyjnego i będą miały szerszy zakres. Między innymi na około 23 km wymieniony zostanie tor, przebudowane perony na przystankach osobowych Marzenin, Czerniejewo, Gębarzewo, Żydowo, wyremontowana nawierzchnia torowa i drogowa na 19 przejazdach i wymienionych 9 rozjazdów – dodaje.

Jeszcze w tym roku PKP PLK mają w planach rozpocząć prace na innym odcinku linii kolejowej nr 281, w ramach zadania inwestycyjnego, roboty w torze nr 1 na odcinku Orzechowo – Książno. Inwestycja to pozwoli na jazdę pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Gniezno (23)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Gniezno (23)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS