Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Z Wrześni do Gniezna 120 km/h

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
13-02-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Z Wrześni do Gniezna 120 km/h
Fot. Kolejarz Dawid / SM42.plLinia kolejowa nr 281 Gniezno-Oleśnica, widok szklaku w kierunku Wrześni
PKP PLK poszukują wykonawcy prac na linii kolejowej nr 281 na odcinku Września – Gniezno. Na tej dwutorowej linii prace dotyczyć będą w większości toru nr 1. Pozwoli to na uzyskanie prędkości do 120 km/h.

Całość przedmiotu zamówienia dotyczącego prac na linii kolejowej nr 281 na odcinku Września – Gniezno obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej, projektu budowlanego oraz uzyskania dla niego wszelkich niezbędnych pozwoleń. Wszystko po to, by w kolejnym etapie, na podstawie opracowanej przez siebie dokumentacji, wykonawca mógł przystąpić do wykonania wszystkich wymaganych robót. Na zakończenie inwestycji zamawiający będzie wymagał wykonania kompleksowej dokumentacji powykonawczej i przeprowadzenia oceny zgodności każdego podsystemu strukturalnego objętego zakresem zamówienia.

Prace mają odbywać się w torze nr 1 i 2 w ramach zadania pn.: ”Prace na liniach kolejowych nr 281,766 na odcinku Oleśnica/ Łukanów/ Krotoszyn – Jarocin – Września – Gniezno”. Szacowany koszt inwestycji określono na 45,9 mln zł brutto. Czas trwania prac określono na 14 miesięcy. Termin składania ofert określono do 22 marca 2017 roku. Cena w tym przetargu stanowi 90% oceny ofert, zaś 10% to okres gwarancji zadeklarowany przez wykonawcę.

Realizacja projektu ma pozwolić na poprawę przepustowości linii poprzez podniesienie poziomu bezpieczeństwa oraz prędkości do 120 km/h dla pociągów pasażerskich i do 80 km/h dla pociągów towarowych. Zmodernizowana linia ma zostać również wykorzystana dla ruchu pasażerskiego na czas modernizacji linii kolejowej z Warszawy do Kunowic. Obecnie jest ona dwutorowa i zmodernizowana. Jak deklaruje PKP PLK, zasadnicze prace w większości sprowadzać się będą do toru nr 1. W torze nr 2 przewidziano wymianę dwóch rozjazdów na stacji Gębarzewo w celu uzyskania połączenia trapezowego wraz z robotami towarzyszącymi oraz remonty przejazdów kolejowych, obiektów inżynieryjnych oraz srk.

Wśród prac zaplanowano kompleksową wymianę nawierzchni torowej na nową wraz z profilowaniem ław torowiska od km 136,598 do 159,640. Oznacza to wymianę ok. 24 km torów. Dodatkowo wykonawca wykona także mechaniczne czyszczenie podsypki oraz jej uzupełnienie. Wymienione zostaną rozjazdy ze standardowych na podrozjezdnicach strunobetonowych. W miejscach wymiany rozjazdów oraz na przejazdach kat. A i C wzmocnione zostanie podtorze. Dodatkowo wykonawca będzie musiał zapewnić prawidłowy system odwodnienia. Przy okazji zadania zlecono remont 23 przepustów i jednego mostu w 136,8 km.

Na przystanku osobowym Marzenin i Żydowo oraz stacji Czerniejewo zmodernizowane zostaną perony oznaczone jako nr 2. W przypadku przystanków osobowych są to jednokrawędziowe obiekty o długości 180 m i wysokości 0,76 m, zaś przystanku – peronu dwukrawędziowego wyspowego o tych samych parametrach. Modernizacji mają zostać poddane przejścia dla podróżnych , dojścia do peronów z pochylnią dla niepełnosprawnych. Na peronach pojawi się także mała architektura w postaci wiaty przystankowej, ławek, koszy na śmieci czy gablot na rozkłady jazdy.

Warto dodać, że PKP PLK poza postępowaniem przetargowym zleciła wykonanie prac na torze nr 2. Ogłoszenie w tej sprawie miało miejsce 20 stycznia 2017 roku. zlecenie trafiło do spółki Zakład Robót Komunikacyjnych Dom w Poznaniu .
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5