NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Z Wrześni do Gniezna 120 km/h

| Martyn Janduła 13.02.2017 27

Z Wrześni do Gniezna 120 km/h
Linia kolejowa nr 281 Gniezno-Oleśnica, widok szklaku w kierunku WrześniFot. Kolejarz Dawid / SM42.pl
PKP PLK poszukują wykonawcy prac na linii kolejowej nr 281 na odcinku Września – Gniezno. Na tej dwutorowej linii prace dotyczyć będą w większości toru nr 1. Pozwoli to na uzyskanie prędkości do 120 km/h.
Całość przedmiotu zamówienia dotyczącego prac na linii kolejowej nr 281 na odcinku Września – Gniezno obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej, projektu budowlanego oraz uzyskania dla niego wszelkich niezbędnych pozwoleń. Wszystko po to, by w kolejnym etapie, na podstawie opracowanej przez siebie dokumentacji, wykonawca mógł przystąpić do wykonania wszystkich wymaganych robót. Na zakończenie inwestycji zamawiający będzie wymagał wykonania kompleksowej dokumentacji powykonawczej i przeprowadzenia oceny zgodności każdego podsystemu strukturalnego objętego zakresem zamówienia.

Prace mają odbywać się w torze nr 1 i 2 w ramach zadania pn.: ”Prace na liniach kolejowych nr 281,766 na odcinku Oleśnica/ Łukanów/ Krotoszyn – Jarocin – Września – Gniezno”. Szacowany koszt inwestycji określono na 45,9 mln zł brutto. Czas trwania prac określono na 14 miesięcy. Termin składania ofert określono do 22 marca 2017 roku. Cena w tym przetargu stanowi 90% oceny ofert, zaś 10% to okres gwarancji zadeklarowany przez wykonawcę.

Realizacja projektu ma pozwolić na poprawę przepustowości linii poprzez podniesienie poziomu bezpieczeństwa oraz prędkości do 120 km/h dla pociągów pasażerskich i do 80 km/h dla pociągów towarowych. Zmodernizowana linia ma zostać również wykorzystana dla ruchu pasażerskiego na czas modernizacji linii kolejowej z Warszawy do Kunowic. Obecnie jest ona dwutorowa i zmodernizowana. Jak deklaruje PKP PLK, zasadnicze prace w większości sprowadzać się będą do toru nr 1. W torze nr 2 przewidziano wymianę dwóch rozjazdów na stacji Gębarzewo w celu uzyskania połączenia trapezowego wraz z robotami towarzyszącymi oraz remonty przejazdów kolejowych, obiektów inżynieryjnych oraz srk.

Wśród prac zaplanowano kompleksową wymianę nawierzchni torowej na nową wraz z profilowaniem ław torowiska od km 136,598 do 159,640. Oznacza to wymianę ok. 24 km torów. Dodatkowo wykonawca wykona także mechaniczne czyszczenie podsypki oraz jej uzupełnienie. Wymienione zostaną rozjazdy ze standardowych na podrozjezdnicach strunobetonowych. W miejscach wymiany rozjazdów oraz na przejazdach kat. A i C wzmocnione zostanie podtorze. Dodatkowo wykonawca będzie musiał zapewnić prawidłowy system odwodnienia. Przy okazji zadania zlecono remont 23 przepustów i jednego mostu w 136,8 km.

Na przystanku osobowym Marzenin i Żydowo oraz stacji Czerniejewo zmodernizowane zostaną perony oznaczone jako nr 2. W przypadku przystanków osobowych są to jednokrawędziowe obiekty o długości 180 m i wysokości 0,76 m, zaś przystanku – peronu dwukrawędziowego wyspowego o tych samych parametrach. Modernizacji mają zostać poddane przejścia dla podróżnych , dojścia do peronów z pochylnią dla niepełnosprawnych. Na peronach pojawi się także mała architektura w postaci wiaty przystankowej, ławek, koszy na śmieci czy gablot na rozkłady jazdy.

Warto dodać, że PKP PLK poza postępowaniem przetargowym zleciła wykonanie prac na torze nr 2. Ogłoszenie w tej sprawie miało miejsce 20 stycznia 2017 roku. zlecenie trafiło do spółki Zakład Robót Komunikacyjnych Dom w Poznaniu .
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Poznań (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Poznań (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS