NUMER 04/2017
NUMER 04/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
szukaj
Śledź nas:

Będzie reaktywacja pociągów regionalnych między Jarocinem a Gnieznem

| Michał Szymajda 28.12.2016 213

Będzie reaktywacja pociągów regionalnych między Jarocinem a Gnieznem
Elf Kolei Wielkopolskich na stacji w GnieźnieFot. Koleje Wielkopolskie
PKP Polskie Linie Kolejowe poważnie zabrały się za poprawę parametrów linii kolejowej nr 281 na odcinku między Jarocinem, Wrześnią a Gnieznem. Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego zapowiedział uruchomienie pociągów pasażerskich na tej linii.
O pracach na linii 281, które prowadzą do systematycznej poprawy warunków prowadzenia ruchu i przyspieszenia pociągów pisaliśmy tutaj.

Prace przy linii podnoszą jej parametry

W 2017 roku zakończono już prace na odcinku Żerków – Orzechowo w torze nr 1, co pozwoliło na podniesienie prędkości dla pociągów osobowych do 120 km/h. Podobne prace prowadzone są w torze nr 1 z Jarocina do Żerkowa (zakończenie planowane w III kwartale 2017 r.). W 2017 roku prace mają objąć także odcinek Miłosław – Orzechowo, w 2018 roku planowana jest wymiana nawierzchni na odcinkach Książno – Września. Na odcinku Września – Gniezno prędkość do 120 km/h będzie systematycznie podnoszona w latach 2017-2018.

Na linii nie należy spodziewać się powrotu pociągów dalekobieżnych, jednak łącząca trzy stacje węzłowe linia ma idealne warunki do prowadzenia po niej pociągów regionalnych. Do reaktywacji pociągów nie doszło, mimo pierwotnych zapowiedzi, od nowego rozkładu jazdy wprowadzonego 11 grudnia 2016 roku.

Przewozy planowane od czerwca

– Jako kluczowy warunek wznowienia przewozów kolejowych na linii uznano przystosowanie linii przez PKP PLK do oczekiwanych przez organizatora standardów technicznych, w tym przede wszystkim prędkości, która pozwoliłaby na zachowanie konkurencyjności z innymi środkami transportu – informuje Departament Transportu wielkopolskiego urzędu marszałkowskiego. – Uwzględniając podjęte działania w zakresie poprawy stanu technicznego linii, Samorząd Województwa zaplanował w rozkładzie jazdy pociągów 2016/2017 wznowienie przewozów pasażerskich na odcinku Jarocin – Września – Gniezno. Zakłada się, że uruchomienie przewozów na w/w odcinku nastąpi w połowie 2017 roku – czytamy w mailu do redakcji „RK”.

UMWW zaplanował na linii 8 par pociągów w porannych i popołudniowych szczytach komunikacyjnych, z czego 7 par uruchomionych zostanie na odcinku Gniezno – Jarocin – Gniezno, a jedna para na odcinku Września – Gniezno – Września. Przewoźnikiem na linii najprawdopodobniej będą Koleje Wielkopolskie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2017
NUMER 04/2017
W kwietniowym numerze „Rynku Kolejowego” przedstawiamy pogłębioną analizę wyników przewozowych kolei w 2016 roku. Poza tym Czytelnik może liczyć na interesujące rozmowy z P. Królem, W. Nowakiem, K. Celińskim oraz J. Kućminem, a także relacje z ważnych wydarzeń, takich jak wizyta wicepremiera Morawieckiego w Medcomie oraz przekazanie do eksploatacji setnego Impulsa. Polecamy również artykuły prezesa I. Góry na temat okresów przejściowych TSI oraz J. Polaczka o pomyśle wydłużenia linii LHS na zachód. W numerze zajmujemy się też dostępnością transportową Łodzi, przyszłością kolei w Małopolsce i… trudną teraźniejszością kolei na Dolnym Śląsku.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS