NUMER 03/2018
NUMER 03/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Taki był rok 2017
szukaj
Śledź nas:

PR przekażą zmodernizowane EN57 do Łodzi

| Kasper Fiszer 02.11.2017 94

PR przekażą zmodernizowane EN57 do Łodzi
Zmodernizowana jednostka EN57fot. Kasper Fiszer
Ilostan zmodernizowanych jednostek łódzkiego oddziału Przewozów Regionalnych niebawem się zwiększy. Spółka zapowiada, że przekazanie kilku zespołów trakcyjnych po gruntownym remoncie będzie jedynie początkiem wielkich zmian, które znacząco wpłyną na jakość obsługi podróżujących pociągami PolRegio. Nie wiadomo natomiast, kiedy na tory regionu wróci prototypowa jednostka ED59.
Jak poinformowały nas Przewozy Regionalne, do łódzkiego oddziału spółki przekazane mają zostać zmodernizowane jednostki EN57 należące do przewoźnika. Pozwoli to zwiększyć liczbę kursów obsługiwanych taborem po gruntownych remontach. Dziś PR Łódź dysponuje zmodernizowanymi jednostkami należącymi do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Do Łodzi docierają także EN57AL, tzw. tygrysy, które kursują na linii Poznań Główny – Ostrów Wielkopolski – Łódź Kaliska.

– Mieszkańcom regionu łódzkiego służyło będzie kilka gruntownie zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych, które jeszcze w tym roku zostaną przekazane do Oddziału Łódzkiego – powiedziała Anna Piotrowska, rzecznik prasowy oddziału PR. Przedstawicielka przewoźnika podkreśla, że jest to kolejny element działań mających na celu poprawę jakości usług w województwie. Przypomina, że w tym roku do PR Łódź trafił już jeden fabrycznie nowy pojazd spalinowy.

PR zadowolone z Linka: nowoczesny i funkcjonalny

– W czerwcu w Łodzi odbyło się uroczyste przekazanie nowoczesnego, wyprodukowanego przez polską firmę Pesa pociągu o nazwie Link. Docelowo w barwach PolRegio będzie jeździć pięć takich składów. Tabor tego typu kursuje już na terenie województwa łódzkiego, obsługując trasę Łódź – Tomaszów Mazowiecki – Opoczno – Łódź. Pasażerowie postrzegają nasz pojazd serii SA139 jako nowoczesny i funkcjonalny – opowiada Anna Piotrowska.

Rzecznik Oddziału Łódzkiego Przewozów Regionalnych wskazuje też, że plany dotyczące odnowy parku taborowego spółki są dużo szersze, a zmiany, jakie mają czekać na podróżnych w najbliższych latach, określa mianem prawdziwej rewolucji. – Do końca przyszłego roku na tory trafi ponad 50 zmodernizowanych lub nowych pojazdów w barwach PolRegio. Strategia taborowa zakłada, że po zakończeniu restrukturyzacji zapotrzebowanie na fabrycznie nowe elektryczne zespoły trakcyjne wyniesie 238 pojazdów – wylicza.

Acatus nadal nie wozi pasażerów

Na tory województwa łódzkiego na razie nie wyjedzie natomiast najprawdopodobniej inny eksploatowany przez łódzkie Przewozy Regionalne, a należący do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego pojazd: prototypowy ED59-01 „Acatus” wyprodukowany przez bydgoską Pesę. Jest on wyłączony z ruchu już ok. półtora roku. Dziesięć lat po rozpoczęciu jego eksploatacji wygasło bowiem czasowe dopuszczenie go do ruchu wydane przez Urząd Transportu Kolejowego. Przewoźnik nie odpowiedział nam na nasze pytania dotyczące możliwej daty uzyskania niezbędnej nowej dokumentacji, wskazując, że jest to kwestia właściciela pojazdu. Czekamy na stanowisko UMWŁ w tej sprawie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódzkie (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódzkie (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 03/2018
NUMER 03/2018
To był udany rok dla naszego wydawnictwa. W połowie roku do rodziny naszych portali internetowych składającej się dotąd z Rynku Kolejowego, Rynku Infrastruktury i Transportu Publicznego dołączył Rynek Lotniczy. O najważniejszych wydarzeniach mijającego w świetle całego rynku kolejowego roku piszemy w najnowszym Raporcie. Polecamy także m. in. rozmowę z nowym Prezesem Pesy oraz długi wywiad z szefem Przewozów Regionalnych.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS