NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Polregio: Liczymy, że wieloletnie umowy pozwolą na kolejne inwestycje

| Michał Szymajda 17.04.2018 29

Polregio: Liczymy, że wieloletnie umowy pozwolą na kolejne inwestycje
Nowy Elf2 należący do Przewozów RegionalnychFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Podczas konferencji prasowej Przewozów Regionalnych 17 kwietnia pytaliśmy Annę Lenarczyk z zarządu spółki o możliwości finansowania kolejnych, niezbędnych inwestycji taborowych w spółce. Skąd przewoźnik weźmie pieniądze na nowe pojazdy i modernizacje?
Obecnie w Polregio kończy się realizacja kontraktu na modernizację 36 EN57. Spółka w ciągu ostatnich miesięcy pozyskała też 7 nowych ezt (4 z Pesy i 3 z Newagu) oraz 5 nowych spalinowych pojazdów Link. Do 5 właśnie modernizowanych ED72 dołączy też prawdopodobnie 7 kolejnych, ale to wciąż nie zaspokaja daleko większych potrzeb spółki w zakresie wymiany taboru. Zwłaszcza tam, gdzie inwestycje samorządów w tabor elektryczny nie były wielkie, jak np. w Pomorskiem, lub tam, gdzie samorządy nie chcą przekazywać nowego taboru Przewozom, jak w Małopolsce czy na Dolnym Śląsku.

Prawdopodobnie spółka nie zdoła skorzystać ze środków unijnych (np. z POIiŚ) na wymiane taboru, będzie musiała więc posiłkować się kredytami w komercyjnych bankach.

"Temat trudny, ale nie niemożliwy"

– To jest rzeczywiście trudny temat, ale nie niemożliwy do realizacji. Spółka musi zmieniać standard swojego taboru, lata nieinwestowania w tabor zrobiły spore spustoszenie. Stąd też zakupy nowych i modernizacja starszych pojazdów realizowana w ostatnich miesiącach – powiedziała Anna Lenarczyk. – Problem finansowania jest największym problemem, liczymy natomiast, że wieloletnie umowy z marszałkami, jak również systematycznie wypracowywany zysk, pozwolą nam na zabezpieczenie funduszy na pozyskanie nowego taboru – oceniała przedstawicielka zarządu spółki.

– Za wyjątkiem województwa łódzkiego i Dolnego Śląska, gdzie umowy są do roku 2019, w pozostałych, niemal wszystkich województwa w kraju podpisane umowy pozwolą nam wykonywać usługę do 2020. Będziemy się starać o kolejne wieloletnie umowy z marszałkami, liczymy, że dostrzegli już poprawę standardu obsługi w swoich regionach – dodała Anna Lenarczyk.

Gdzie nowa siedziba?

Ostatnio Przewozy Regionalne potwierdziły, że sprzedały swoją siedzibę w Warszawie, przy ulicy Wileńskiej. Czy jest szansa, że spółka przeniesie się gdzieś poza stolicę? – Siedziba firmy pozostanie w Warszawie, będziemy szczęśliwi, jeśli to będzie po tej samej stronie Wisły (czyli na Pradze – dop. red.) – powiedziała Anna Lenarczyk.

Przewozy muszą opróżnić pomieszczenia obiektu przy ul. Wileńskiej do końca 2018.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42112)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42112)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS