Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia]
Michał Szymajda ⚫ 16.03.2018 ⚫
384


![Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia] Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia]](http://www.rynek-kolejowy.pl/img/883572740999697.jpg_60-60.jpg)
![Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia] Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia]](http://www.rynek-kolejowy.pl/img/201803161337293.jpg_60-60.jpg)
![Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia] Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia]](http://www.rynek-kolejowy.pl/img/201803161337294.jpg_60-60.jpg)
![Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia] Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia]](http://www.rynek-kolejowy.pl/img/201803161337305.jpg_60-60.jpg)
![Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia] Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia]](http://www.rynek-kolejowy.pl/img/201803161337306.jpg_60-60.jpg)
![Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia] Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia]](http://www.rynek-kolejowy.pl/img/201803161337317.jpg_60-60.jpg)
![Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia] Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia]](http://www.rynek-kolejowy.pl/img/201803161337328.jpg_60-60.jpg)
![Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia] Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia]](http://www.rynek-kolejowy.pl/img/201803161337329.jpg_60-60.jpg)
![Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia] Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia]](http://www.rynek-kolejowy.pl/img/2018031613373310.jpg_60-60.jpg)
![Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia] Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia]](http://www.rynek-kolejowy.pl/img/2018031613373311.jpg_60-60.jpg)
![Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia] Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia]](http://www.rynek-kolejowy.pl/img/2018031613373312.jpg_60-60.jpg)
![Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia] Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia]](http://www.rynek-kolejowy.pl/img/2018031613373413.jpg_60-60.jpg)
![Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia] Cztery Elfy 2 oficjalnie odebrane przez Przewozy Regionalne [zdjęcia]](http://www.rynek-kolejowy.pl/img/2018031613373414.jpg_60-60.jpg)
Cztery dwuczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne Elf 2, wyprodukowane w bydgoskiej Pesie oficjalnie trafiły dziś w ręce kujawsko-pomorskiego oddziału Przewozów Regionalnych.
– Cieszymy się bardzo, że Przewozy Regionalne nam zaufały, że proces zmian w tej spółce wymusza zakupy takich pociągów jak Elf 2. Wierzymy, że będziemy mogli zbudować dla Przewozów jeszcze więcej nowoczesnych pojazdów – powiedział prezes Pesy Krzysztof Sędzikowski.
– Pojazdy, które dzisiaj przekazujemy, będą cieszyć naszych pasażerów i są dowodem na to, że restrukturyzacja spółki się udaje. Pasażerowie w województwie kujawsko-pomorskim mają już do dyspozycji nowe pociągi, a teraz będzie ich jeszcze więcej. Zmiany następują też w innych regionach Polski – dodał Krzysztof Zgorzelski, prezes Polregio.
Pozytywne wrażenie
Nowoczesne elektryczne pojazdy zbudowano zgodnie z obowiązującymi normami TSI we wszystkich obszarach. Są więc dostępne dla osób na wózkach inwalidzkich, posiadają wygodną toaletę, wydzieloną przestrzeń dla osób z problemami ruchowymi. Maszynista, aby dostać się do kabiny, musi jednak przejść przez przestrzeń pasażerską (inaczej jest w śląskich Elfach 2). Nowego Elfa przygotowano do obsługi peronów o wysokości 760 mm, a odległość między taborem a pociągiem niweluje wysuwany stopień.
Pod każdym (wygodnym) fotelem znajdują się gniazdka elektryczne, a przestrzeń w wagonach jest klimatyzowana. Przy niektórych uchwytach znajdują się ładowarki usb. Utrzymano dość przyjemną, szaro-czerwoną kolorystykę wnętrza znaną już ze spalinowych Linków, zmodernizowanych EN57 czy Impulsów, które kursują w województwie wielkopolskim. W pojeździe są też miejsca na cztery rowery, które można zawiesić. Zespoły trakcyjne wyposażono w prosty, ale czytelny system informacji pasażerskiej. Pociągi mają m.in. rolety przeciwsłoneczne oraz podłokietniki przy każdym fotelu. Nad każdym z siedzeń znajdują się ruchome wieszaki.
Względem poprzednich Elfów pojazdy są cichsze (lub lepiej wyciszone) i bardzo dynamiczne. Ładniejsze niż u poprzedników jest też wykończenie wnętrza, które przypomina te ze spalinowych Linków.
Znamy trasy
Zespoły trakcyjne przygotowano do poruszania się z prędkością 160 km/h. Będą kursować po wszystkich zelektryfikowanych trasach województwa kujawsko-pomorskiego, zwłaszcza na tych kursach, gdzie nie ma potrzeby używać dłuższego, trój- lub czteroczłonowego taboru. Pojadą więc na trasach: Toruń – Inowrocław, Bydgoszcz – Inowrocław, Toruń – Bydgoszcz, Toruń – Włocławek, Bydgoszcz – Piła i Bydgoszcz – Laskowice.
Elfy 2 zamówiły także Koleje Śląskie i są one sukcesywnie dostarczane zamawiającemu. Takie pojazdy zakupił też urząd marszałkowski województwa podkarpackiego i są one udostępniane tamtejszemu oddziałowi Przewozów Regionalnych. Elfy 2 będą dostarczane Kolejom Wielkopolskim, Pesa złożyła również z tym produktem najlepszą ofertę dla warszawskiej SKM.
Niestety, Elfy 2 wyprodukowane dla Polregio zostały odebrane przez zamawiającego z czteromiesięcznym opóźnieniem. O jego przyczynach piszemy tutaj. Warto przypomnieć, że obecnie Pesa znajduje się na etapie restrukturyzacji. Trwają negocjacje z potencjalnym inwestorem, którym ma być Państwowy Fundusz Rozwoju.
– Pojazdy, które dzisiaj przekazujemy, będą cieszyć naszych pasażerów i są dowodem na to, że restrukturyzacja spółki się udaje. Pasażerowie w województwie kujawsko-pomorskim mają już do dyspozycji nowe pociągi, a teraz będzie ich jeszcze więcej. Zmiany następują też w innych regionach Polski – dodał Krzysztof Zgorzelski, prezes Polregio.
Pozytywne wrażenie
Nowoczesne elektryczne pojazdy zbudowano zgodnie z obowiązującymi normami TSI we wszystkich obszarach. Są więc dostępne dla osób na wózkach inwalidzkich, posiadają wygodną toaletę, wydzieloną przestrzeń dla osób z problemami ruchowymi. Maszynista, aby dostać się do kabiny, musi jednak przejść przez przestrzeń pasażerską (inaczej jest w śląskich Elfach 2). Nowego Elfa przygotowano do obsługi peronów o wysokości 760 mm, a odległość między taborem a pociągiem niweluje wysuwany stopień.
Pod każdym (wygodnym) fotelem znajdują się gniazdka elektryczne, a przestrzeń w wagonach jest klimatyzowana. Przy niektórych uchwytach znajdują się ładowarki usb. Utrzymano dość przyjemną, szaro-czerwoną kolorystykę wnętrza znaną już ze spalinowych Linków, zmodernizowanych EN57 czy Impulsów, które kursują w województwie wielkopolskim. W pojeździe są też miejsca na cztery rowery, które można zawiesić. Zespoły trakcyjne wyposażono w prosty, ale czytelny system informacji pasażerskiej. Pociągi mają m.in. rolety przeciwsłoneczne oraz podłokietniki przy każdym fotelu. Nad każdym z siedzeń znajdują się ruchome wieszaki.
Względem poprzednich Elfów pojazdy są cichsze (lub lepiej wyciszone) i bardzo dynamiczne. Ładniejsze niż u poprzedników jest też wykończenie wnętrza, które przypomina te ze spalinowych Linków.
Znamy trasy
Zespoły trakcyjne przygotowano do poruszania się z prędkością 160 km/h. Będą kursować po wszystkich zelektryfikowanych trasach województwa kujawsko-pomorskiego, zwłaszcza na tych kursach, gdzie nie ma potrzeby używać dłuższego, trój- lub czteroczłonowego taboru. Pojadą więc na trasach: Toruń – Inowrocław, Bydgoszcz – Inowrocław, Toruń – Bydgoszcz, Toruń – Włocławek, Bydgoszcz – Piła i Bydgoszcz – Laskowice.
Elfy 2 zamówiły także Koleje Śląskie i są one sukcesywnie dostarczane zamawiającemu. Takie pojazdy zakupił też urząd marszałkowski województwa podkarpackiego i są one udostępniane tamtejszemu oddziałowi Przewozów Regionalnych. Elfy 2 będą dostarczane Kolejom Wielkopolskim, Pesa złożyła również z tym produktem najlepszą ofertę dla warszawskiej SKM.
Niestety, Elfy 2 wyprodukowane dla Polregio zostały odebrane przez zamawiającego z czteromiesięcznym opóźnieniem. O jego przyczynach piszemy tutaj. Warto przypomnieć, że obecnie Pesa znajduje się na etapie restrukturyzacji. Trwają negocjacje z potencjalnym inwestorem, którym ma być Państwowy Fundusz Rozwoju.

VI Kongres Infrastruktury Polskiej odbędzie się 14 czerwca w Hotelu Sheraton w Warszawie. W tym roku Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury.
Tematyka tegorocznego Kongresu obejmie obszary związane z inwestycjami w infrastrukturę drogową i kolejową, plany rozwojowe żeglugi śródlądowej oraz strategiczne inwestycje z obszaru infrastruktury transportowej. Dyskutować będziemy także o zagrożeniach w realizacji projektów, technologiach dla inteligentnego budownictwa oraz infrastrukturze na potrzeby nowych środków komunikacji. Sprawdź program i zarejestruj się tutaj
Komentarze:
Pesa

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |