NUMER 04/2018
NUMER 04/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Czy grozi nam pustka za nastawnikiem?
szukaj
Śledź nas:

PKP LHS: Nowy LCS Zamość Bortatycze [zdjęcia]

| Michał Szymajda 05.03.2018 90

PKP LHS: Nowy LCS Zamość Bortatycze [zdjęcia]
Nowy LCS Zamość Boratycze Fot. JM, Rynek Kolejowy
PKP LHS: Nowy LCS Zamość Bortatycze [zdjęcia]
PKP LHS: Nowy LCS Zamość Bortatycze [zdjęcia]
PKP LHS: Nowy LCS Zamość Bortatycze [zdjęcia]
PKP LHS: Nowy LCS Zamość Bortatycze [zdjęcia]
PKP LHS: Nowy LCS Zamość Bortatycze [zdjęcia]
PKP LHS: Nowy LCS Zamość Bortatycze [zdjęcia]
PKP LHS: Nowy LCS Zamość Bortatycze [zdjęcia]
PKP LHS: Nowy LCS Zamość Bortatycze [zdjęcia]
PKP LHS: Nowy LCS Zamość Bortatycze [zdjęcia]
PKP LHS: Nowy LCS Zamość Bortatycze [zdjęcia]
PKP LHS: Nowy LCS Zamość Bortatycze [zdjęcia]
PKP LHS: Nowy LCS Zamość Bortatycze [zdjęcia]
Uroczyście zaprezentowane 5 marca Lokalne Centrum Sterowania funkcjonuje już od prawie dwóch tygodni. Zwiedziliśmy nowoczesny, czterokrotnie większy od poprzedniej nastawni budynek – zapraszamy do obejrzenia zdjęć.
Oficjalne otwarcie nowego centrum sterowania odbyło się 5 marca. – Dzięki temu nowoczesnemu centrum sterowania LHS przechodzi z urządzeń XIX-wiecznych od razu w XXI wiek – podkreśla Kazimierz Frąk, prezes Kombudu. Radomska firma była wykonawcą nowego LCS-u. Jak podkreśla Frąk, zainstalowany tu system MOR-3 jest w całości dziełem polskiej myśli technicznej „od pomysłu do przemysłu”. Inżynierowie Kombudu zaprojektowali je, wyprodukowali i zainstalowali.

Również oprogramowanie powstało w Kombudzie. – Jest to system bezpieczny, co oznacza, że nie pozwala na wprowadzenie np. poprzez błąd operatora komend zagrażających bezpieczeństwu ruchu – tłumaczyli przedstawiciele Kombudu. Komendy są sprawdzane przez dwa niezależne programy, napisane przez różne zespoły programistów w odmiennych środowiskach programistycznych.

Nowe centrum bardzo chwalą sobie pracownicy LHS, którzy wcześniej musieli pokonać nawet 500 metrów, by ręcznie ustawić drogę przebiegu. Teraz wszystkie urządzenia są zdalnie sterowane. – To tak, jakby człowiek zamienił pralkę ręczną na automatyczną – mówią dyżurni ruchu. Nie tylko automatyzacja poprawiła komfort pracowników – nowy budynek jest czterokrotnie większy od starego (widocznego na jednym ze zdjęć w kolorze żółtym), intensywnie przeszklony i wyposażony w zaplecze socjalne i salę konferencyjno-szkoleniową.

Dotąd prowadzenie ruchu na stacji odbywało się poprzez tradycyjny system kluczy i komunikacji radiowo-telefonicznej. Budowa LCS-u nie tylko ułatwiła pracę dyżurnych, ale przede wszystkim podniosła bezpieczeństwo i przepustowość. Jak oblicza Kombud, czas odpraw skrócił się aż o 200 minut dziennie, a PKP LHS oszczędzi dzięki temu 100 litrów paliwa na dobę. Zlikwidowano też jeden okręg nastawczy. Obsługa ruchu wymaga teraz mniejszej liczby pracowników, dzięki czemu część osób przesunięto do innych zadań. Dzięki oszczędnościom warta 24 mln zł netto inwestycja ma się zwrócić – jak zapowiada prezes LHS Zbigniew Tracichleb – w ciągu kilku lat.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Kombud (50)
LHS (28)

Więcej z regionu:

Zamość (62)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

Kombud (50)
LHS (28)

Wiecej z regionu:

Zamość (62)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2018
NUMER 04/2018
Lata zaniedbań w szkolnictwie kolejowym i niskie płace na kolei sprawiły, że do pracy w naszej branży niewielu się garnęło. Teraz kolej musi konkurować o młodych ludzi, a nie będzie to zadaniem łatwym. O tym piszemy w aktualnym raporcie. Oprócz tego w numerze: Rozmowy z D. Blocherem (Budimex), J. Krupińskim i A. Śliwińskim (Strabag), podsumowanie przewozów intermodalnych w 2017 roku oraz rynku tramwajowego w tym samym okresie. Polecamy obszerny artykuł Jana Raczyńskiego na temat Kolei Dużych Prędkości w ujęciu międzynarodowym.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS