NUMER 03/2018
NUMER 03/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Taki był rok 2017
szukaj
Śledź nas:

Pesa chce dostarczyć Podkarpaciu Elfy II

| Jakub Madrjas 27.10.2016 316

Pesa chce dostarczyć Podkarpaciu Elfy II
Tak mogłyby wyglądać Elfy II dla Podkarpaciamat. Pesa
Po otwarciu ofert w przetargu na nowe pociągi elektryczne dla Podkarpacia, bliższa zdobycia kontraktu wydaje się Pesa. Producent potwierdził, że oferuje pociągi z nowej platformy Elf II.
Jak informowaliśmy wczoraj, województwo podkarpackie otworzyło oferty w przetargu na nowy tabor. Pesa i Newag przedstawiły bardzo wyrównane propozycje, szczególnie na pojazdy spalinowe. Można się z nimi zapoznać tutaj.

W większym z dwóch przetargów województwa, obejmującego dostawę aż siedmiu nowych pojazdów elektrycznych, Pesa zaproponowała nieco niższą cenę, większą pojemność pojazdów oraz dłuższą gwarancję. I pomimo, że Newag zaoferował niższe koszty utrzymania, to bydgoski producent jest bliżej otrzymania tego zamówienia.

Kolejne Elfy II?

Jak potwierdził "Rynkowi Kolejowemu" dyrektor komunikacji Pesy Maciej Grześkowiak, oferta obejmuje dostawę pojazdów z nowej platformy Elf II. – To nowa generacja sprawdzonego ezt, który w Wielkopolsce obsługuje połączenia regionalne z prędkością do 160 km/h – przypomina. Zastrzega jednocześnie, że Pesa nie będzie się wypowiadać na temat podkarpackiego przetargu ani szczegółów oferty. – Jest na to o wiele za wcześnie. Spokojnie czekamy na rozstrzygnięcie – mówi Grześkowiak.

Warto przypomnieć, że dostawa pierwszych pociągów elektrycznych z nowej platformy Elf II jest już pewna. W tym miesiącu Pesa Bydgoszcz podpisała umowę na 13 nowych pojazdów z Kolejami Śląskimi. Jest wysoce prawdopodobne, że zostanie ona rozszerzona o sześć kolejnych składów – piszemy o tym tutaj.

Jakie pociągi elektryczne dla Podkarpacia?

Według oferty złożonej przez Pesę, pojazd trzyczłonowy dla Podkarpacia ma pomieścić 352 miejsca , a czteroczłonowy – aż 486 miejsc. Ze specyfikacji zamówienia wiemy, że niezależnie od tego, który producent wygra kontrakt nowe pociągi będą musiały spełniać normy restrykcyjne wymogi interoperacyjności (TSI). 

Podstawowe parametry zamawianych pojazdów obejmują m.in. prędkość maksymalną co najmniej 160 km/h, możliwość pracy w temperaturach od -35 do +40 stopni Celsjusza i przyspieszenie rozruchu rzędu 1 m/s2. Oba typy pojazdów mają mieć skrajne wózki napędne i toczne wózki środkowe (wspólne dla dwóch członów każdy). Podkarpackie wymaga dwóch stopni usprężynowania,

Nowe pociągi dla województwa będą miały jednoprzestrzenny układ wnętrza z oświetleniem LED, miejsce do przewozu dwóch wózków lub 4 rowerów, przestrzeń na bagaż i szklane półki bagażowe. Przejście między siedzeniami ma mieć min. 550 mm. Fotele w rzędowym układzie 2+2 mają mieć podłokietniki, otaczający głowę zagłówek, wieszaki, siatki na czasopisma, stolik oraz śmietniczki od strony korytarza. Pociągi będą wyposażone w monitoring, bezprzewodowy internet, automaty biletowe oraz system informacji pasażerskiej z dynamicznym rozkładem jazdy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Podkarpackie (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Podkarpackie (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 03/2018
NUMER 03/2018
To był udany rok dla naszego wydawnictwa. W połowie roku do rodziny naszych portali internetowych składającej się dotąd z Rynku Kolejowego, Rynku Infrastruktury i Transportu Publicznego dołączył Rynek Lotniczy. O najważniejszych wydarzeniach mijającego w świetle całego rynku kolejowego roku piszemy w najnowszym Raporcie. Polecamy także m. in. rozmowę z nowym Prezesem Pesy oraz długi wywiad z szefem Przewozów Regionalnych.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS