Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Newag kontra Pesa na Podkarpaciu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
26-10-2016
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Newag kontra Pesa na Podkarpaciu
Fot. Przewozy Regionalne
Województwo podkarpackie otworzyło oferty w przetargu na nowy tabor. Pesa i Newag przedstawiły bardzo wyrównane propozycje, szczególnie na pojazdy spalinowe.

Podkarpacie ogłosiło przetargi na dostawę taboru kolejowego przed dwoma miesiącami. Urząd marszałkowski chce zamówić dwa dwuczłonowe spalinowe pojazdy oraz aż 7 pojazdów elektrycznych – 5 w wersji trójczłonowej i 2 ezt w wersji czteroczłonowej.

W przetargach zaznaczono, że średniodobowy przebieg każdego z pojazdów będzie wynosił od 300 do 500 km, przy założeniu rocznego rozliczenia. Podkarpackie wraz z ezt zamawia także szkolenia dotyczące obsługi pojazdów oraz świadczenie usługi serwisowej i utrzymaniowej od poziomu P1 do P4.

Przewaga Pesy w przetargu na tabor elektryczny

Do obu postępowań stanęły tylko Newag i Pesa. W przetargu na pociągi elektryczne Pesa zaproponowała nieco niższą cenę (124 660 500 zł, Newag 129 150 000 zł), większą pojemność pojazdów oraz dłuższą gwarancję. Jednak Newag zaoferował niższe koszty utrzymania.

W szczegółach oferta Newagu przedstawiały się następująco: Świadczenie obsługi pojazdów 1,85 zł/pckm dla pojazdów trzyczłonowych i 2,15 zł dla pojazdów czteroczłonowych. Pojazd trzyczłonowy o pojemności 335 miejsc i czteroczłonowy mieszczący 433 miejsca. Okres gwarancji: 60 miesięcy.

Oferta Pesy: Świadczenie obsługi pojazdów 2,05 zł/pckm dla pojazdów trzyczłonowych i 2,52 zł dla pojazdów czteroczłonowych. Pojazd trzyczłonowy o pojemności 352 miejsca i czteroczłonowy mieszczący 486 miejsc. Okres gwarancji: 84 miesiące.

Wyrównana walka na dostawy pojazdów spalinowych

W przypadku dosatwy pociągów spalinowych oferty obu producentów są niemal identyczne kwotowo (Newag: 32 964 000 zł, Pesa 32 570 400 zł). Zaoferowane przez Newag pojazdy są bardziej pojemne i tańsze w utrzymaniu, ale nowosądecki producent dał na nie krótszą gwarancję.

Oferta Newagu: Świadczenie obsługi pojazdów 3,08 zł/pckm, pojemność 247 miejsc. Okres gwarancji: 60 miesięcy.

Oferta Pesy: Świadczenie obsługi pojazdów 3,46 zł/pckm, pojemność 244 miejsca. Okres gwarancji: 84 miesiące.

W obu przetargach oferty mieszczą się w kosztorysie inwestorskim. Producenci mogli wydłużyć gwarancję aż do 120 miesięcy, ale żaden z nich się na to nie zdecydował.

Podkarpackie chce, by pierwszy czteroczłonowy ezt dotarł do Rzeszowa do 30 czerwca 2017 r. Termin dostaw pojazdów spalinowych jest dłuższy niż elektrycznych. Więcej na temat zamówień piszemy tutaj.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kolejarze wydali 1,5 mld zł na nowe pociągi w 2020 r.

Tabor i technika

Kolejarze wydali 1,5 mld zł na nowe pociągi w 2020 r.

Michał Grobeny 03 maja 2021

Lubelskie: Nowe pociągi z Pesy, czy z Newagu?

Tabor i technika

Lubelskie: Nowe pociągi z Pesy, czy z Newagu?

Jakub Madrjas 12 września 2019

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kolejarze wydali 1,5 mld zł na nowe pociągi w 2020 r.

Tabor i technika

Kolejarze wydali 1,5 mld zł na nowe pociągi w 2020 r.

Michał Grobeny 03 maja 2021

Lubelskie: Nowe pociągi z Pesy, czy z Newagu?

Tabor i technika

Lubelskie: Nowe pociągi z Pesy, czy z Newagu?

Jakub Madrjas 12 września 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5