NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Niemal wszystkie Flirty dla NS są już w Holandii [zdjęcia]

| Michał Szymajda 06.04.2017 100

Niemal wszystkie Flirty dla NS są już w Holandii [zdjęcia]
Flirt w barwach NS na dworcu w Eindhoven fot. Michał Szymajda, Rynek Kolejowy
Niemal wszystkie Flirty dla NS są już w Holandii [zdjęcia]
Niemal wszystkie Flirty dla NS są już w Holandii [zdjęcia]
Niemal wszystkie Flirty dla NS są już w Holandii [zdjęcia]
Niemal wszystkie Flirty dla NS są już w Holandii [zdjęcia]
Niemal wszystkie Flirty dla NS są już w Holandii [zdjęcia]
Stadler Polska kończy realizację dużego kontraktu dla holenderskiego państwowego przewoźnika Nederlandse Spoorwegen. Holendrzy zamówili 33 składy trójczłonowe i 25 zespołów czteroczłonowych.
Cała partia pojazdów jest produkowana w Siedlcach, a rozpoczęcie realizacji zamówienia miało miejsce jesienią 2015. Kontrakt o wartości 1,2 mld zł jest największym z dotychczas pozyskanych przez Stadler Polska kontraktów eksportowych, jednak już od 2009 roku producent realizował zamówienia do Holandii dla prywatnego przewoźnika Arriva. W ramach tych zamówień siedlecki zakład wyprodukował ponad 50 pojazdów elektrycznych i spalinowych. Wszystkie otrzymały dopuszczenia do eksploatacji w Holandii.

Z pasażerami od grudnia 2016

– Zrealizowane zamówienia potwierdziły solidność, wysoką jakość i terminowość siedleckiego zakładu, co przyczyniło się do otrzymania kolejnego zamówienia. Stadler Polska otrzymał zamówienie od NS także ze względu na gotowość wyprodukowania dużej ilości pojazdów w stosunkowo krótkim terminie – powiedziała Marta Jarosińska, odpowiedzialna za komunikację z mediami przedstawicielka Stadler Polska.

Zakład w Siedlcach dostarczył już do Holandii 55 pojazdów, pierwsze z nich zostały wprowadzone do eksploatacji wraz z nowym rozkładem jazdy w grudniu 2016 roku. W ciągu najbliższych dwóch tygodni odbywają się odbiory pozostałych 3. Do końca kwietnia wszystkie składy zostaną dostarczone do klienta, a projekt zakończony w terminie.

Szybkie zamówienie

Flirty3 (zdjęcia wnętrza można zobaczyć tutaj) zostały zamówione z pominięciem przetargu, jednak z uwzględnieniem wszystkich procedur transparentności, dlatego konkurencja nie zdecydowała się na sądowne podważenie wyboru NS. Konieczność szybkiego zakupu ezt wynikła z wyłączenia części kilkuletnich ezt Bombardiera w celu montażu w nich urządzeń ETCS, a także z konieczności zastąpienia najstarszych znajdujących się w ruchu ezt. Wpływ na decyzję miała też chęć zwiększenia liczby połączeń pomiędzy miastami na południu kraju.

Na co dzień pociągi zobaczyć można w relacjach do kilkudziesięciu kilometrów na południu i wschodzie Holandii, m.in. wyruszających z Eindhoven, Den Bosch czy Tilburga. Od grudnia 2016 roku nowe dwuczłonowe Flirty trzeciej serii jeżdżą także na regionalnej na linii Gouda - Alphen aan den Rijn, która została przejęta od NS przez spółkę R-net. Są nieco podobne do tych, które posiada ŁKA.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Holandia (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Holandia (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS