szukaj
Śledź nas:

Newag z Griffinem powalczy o kontrakt z PKP Intercity [zdjęcia]

| Michał Szymajda 06.10.2017 283

Newag z Griffinem powalczy o kontrakt z PKP Intercity [zdjęcia]
Griffin Lotosu Kolej na Trako Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Newag z Griffinem powalczy o kontrakt z PKP Intercity [zdjęcia]
Newag z Griffinem powalczy o kontrakt z PKP Intercity [zdjęcia]
Newag z Griffinem powalczy o kontrakt z PKP Intercity [zdjęcia]
Newag z Griffinem powalczy o kontrakt z PKP Intercity [zdjęcia]
Newag z Griffinem powalczy o kontrakt z PKP Intercity [zdjęcia]
Newag z Griffinem powalczy o kontrakt z PKP Intercity [zdjęcia]
Nie przypadkowo nowosądecki Newag pokazał na targach Trako lokomotywę Griffin, która za chwilę zacznie pracę w spółce Lotos Kolej. Podobny elektrowóz producent oferuje PKP Intercity w przetargu na 20 elektrowozów.
Na Trako można było zobaczyć Griffina o oznaczeniu E4DCU. Jego moc ciągła to 5,6 MW, posiada też spalinowy silnik dojazdowy o mocy 380kW, który z powodzeniem można wykorzystać do przetaczania wagonów poza zelektryfikowanymi bocznicami. Ważący 79 ton czteroosiowy elektrowóz może rozpędzić się do 160 km/h. Z taką prędkością pociągnie też skład ważący 500 ton w płaskim terenie. Moc pociągu pozwala również na rozpędzenie składu ważącego 3200 ton do 120 km/h. Przy wzniesieniu 7% deklarowana przez producenta prędkość zestawu o wadze 2400 ton wyniesie 80 km/h.

– 5 sztuk E4DCU zamówił Lotos Kolej. Pierwsze dwie lokomotywy (na Trako prezentowano tą o numerze 002 - dop. red) są już gotowe, przy kolejnych trzech trwają prace wykończeniowe. Newag czeka obecnie na ostatnie dokumenty z Instytutu Kolejnictwa, które pozwolą Lotos Kolej na ich użycie ze składami towarowymi – powiedział Łukasz Mikołajczyk, rzecznik prasowy Newagu. Dzierżawione elektrowozy przez 7 lat będą również przez producenta serwisowane.

Oprócz pięciu E4DCU w jednym egzemplarzu istnieje jeszcze E4MSU przystosowana do trzech różnych napięć (DC 3kV, AC 15kV 16,7Hz, AC 25kV 50 Hz). Ta lokomotywa ostatnio ciągnęła zmodernizowane wagony PKP Intercity podczas prezentacji producenta.

Pudło każdego Griffina, podobnie jak np. Vectronów Siemensa, można wyposażyć w dowolny osprzęt elektryczny. Oprócz lokomotyw trójsystemowych mogą więc istnieć także dwusystemowe, a także szybsze lokomotywy mogące rozpędzić się do 200 km/h. Newag nie wyklucza też budowy spalinowego Griffina.

Producent potwierdził zainteresowanie przetargiem PKP Intercity na jednostystemowe lokomotywy zdolne jeździć z prędkością 160 km/h. To właśnie z Griffinem stanął do przetargu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Newag (836)
Griffin (44)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2018
NUMER 11/2018
W numerze: Rozmowy z R. Masiulisem (minister transportu Litwy), K. Zgorzelskim (Przewozy Regionalne), Ł. Frankiem (ZIKiT) • Polska zmierza ku elektromobilności • Spółka celowa wybuduje Centralny Port Komunikacyjny • Polska może być poważnym hubem logistycznym Europy • Grupa PKP na InnoTrans: jedność i otwarcie na świat • Dlaczego opłata dworcowa • Wien Hauptbahnhof – tak kolej tworzy miasto.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS