Partnerzy serwisu:
Pasażer

Lubelskie: Komunikacja zastępcza na czas modernizacji linii nr 7

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-05-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Lubelskie: Komunikacja zastępcza na czas modernizacji linii nr 7
fot. Rafał JasińskiZdjęcie archiwalne
Przebudowa linii nr 7 spowoduje duże zmiany na mapie połączeń kolejowych. Zarówno PKP Intercity, jak i Przewozy Regionalne uruchomią komunikację zastępczą między Lublinem a Dęblinem. Cześć pociągów dalekobieżnych pojedzie objazdową linią nr 30, inne rozpoczną jazdę od Dęblina. Szczegółowy rozkład jazdy jest już dostępny na Portalu Pasażera.

Prace między Lublinem a Garwolinem, których początek ma nastąpić po 10 czerwca, spowodują wstrzymanie ruchu kolejowego. Największe zmiany będą dotyczyły narodowego przewoźnika dalekobieżnego, którego większość pociągów kursujących po regionie korzysta z odcinka Lublin – Puławy.

Komunikacja zastępcza PKP Intercity i objazdy

Od 11 czerwca nastąpią bardzo duże zmiany w organizacji połączeń tego przewoźnika. – Składy kursujące na odcinku Warszawa – Lublin będą skierowane na okrężną trasę przez Lubartów, Parczew, Radzyń Podlaski, Łuków, Siedlce i Mińsk Mazowiecki z postojami we wszystkich tych miejscowościach. Dla mieszkańców Puław (stacja Puławy Miasto) i Dęblina zostanie wprowadzona komunikacja zastępcza. Autobusy dowiozą pasażerów do Łukowa, gdzie podróżni przesiądą się do pociągów w kierunkach Warszawy i Lublina.

Podróżni z Nałęczowa skorzystają natomiast z autobusów kursujących do Lublina, gdzie czekać będą na nich składy do stolicy. Stacja Pilawa nie będzie obsługiwana przez PKP Intercity. Modernizacja wpłynie również na kursowanie pociągów jadących z południa i zachodu Polski. Pasażerowie z Krakowa, Katowic, Kielc oraz Wrocławia dojadą składami PKP Intercity do Dęblina. Stamtąd zostaną zabrani autobusową komunikacją zastępczą do Lublina. Po drodze autokary zatrzymają się również w Nałęczowie i Puławach (stacja Puławy Miasto) – opisuje „Rynkowi Kolejowemu” Anna Zakrzewska z Zespołu Prasowego PKP Intercity.

Jak dodaje przedstawicielka przewoźnika, pojazdy realizujące komunikację zastępczą nie będą starsze niż 12 lat. Ponadto mają być wyposażone w klimatyzację i toaletę. Możliwy w nich będzie przewóz osób na wózkach, a także transport większego bagażu, w tym złożonych wózków dziecięcych i rowerów, w luku bagażowym.

Między Lublinem a Warszawą taniej, ale dłużej

W tym miejscu należy odnotować, że w ramach promocji Bilet Taniomiastowy przewoźnik obniżył ceny biletów na pociągi kursujące po trasie objazdowej oraz dla odcinków obsługiwanych przez komunikację zastępczą. Wynika to zapewne z wydłużonego czasu przejazdu, który przykładowo dla odcinka Lublin – Warszawa Centralna, zgodnie z rozkładem jazdy, będzie wynosił ok. 3 godzin. Warto odnotować, że jeden z pociągów TLK Polesie relacji Chełm – Warszawa Zachodnia obsłuży, obok „standardowych” stacji Lubartów, Parczew i Radzyń Podlaski, również Bystrzycę koło Lublina, Ciecierzyn, Lublin Północny, Lublin Zadębie i Niemcy.

Warto przypomnieć, że w analogicznej sytuacji na linii E20 Warszawa-Poznań (remont również rozpoczyna się w czerwcu) cena za kurs trasą objazdową… miała wzrosnąć. Pisaliśmy o tym tutaj. Po interwencji "Rynku Kolejowego" PKP Intercity zmieniło zdanie i obniży ceny biletów.

PolRegio

Wbrew wcześniejszym zapowiedziom utrzymane zostaną również połączenia PolRegio Lublin – Dęblin. Będą to jednak maksymalnie tylko 4 pary połączeń na dobę. W dodatku autobusy ​nie obsłużą przystanków osobowych Stasin Polny, Czesławice, Puławy Chemia oraz stacji Puławy Azoty. Jak wynika z dokumentacji przetargowej będą miały dodatkowe postoje w Dęblinie, Lublinie i w Nałęczowie. Czas przejazdu określono na ok. 2 godzin.

Przewozy Regionalne Oddział Lubelski wybrał już przewoźnika autobusowego, który będzie realizował komunikację zastępczą. Jest to firma Mariusz Franków Firma Handlowo-Usługowa z Malawy (Gmina Bircza). Przewoźnik ma zapewnić pojazdy nie starsze niż z 2005 r., mają być wyposażone w 50 miejsc siedzących lub 40 miejsc siedzących i 2 miejsca do przewozu osób na wózkach. Wszystkie pojazdy mają być wyposażone w sprawną klimatyzację i ogrzewanie. Komunikację zastępczą na linii nr 7 uruchomią też Koleje Mazowieckie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5