NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

KM uruchomi komunikację zastępczą podczas modernizacji linii nr 7

| jar, Rynek Kolejowy 13.03.2017 134

KM uruchomi komunikację zastępczą podczas modernizacji linii nr 7
fot. Rafał Jasiński
Jak już kilkukrotnie informowaliśmy na naszym portalu, podczas przebudowy odcinka Otwock – Lublin wstrzymany zostanie ruch kolejowy. Jak ustalił „Rynek Kolejowy”, w odróżnieniu od odcinka Dęblin – Lublin, na terenie województwa mazowieckiego zorganizowana zostanie kolejowa komunikacja zastępcza. Z zapowiedzi wynika, że połączeń autobusowych może być minimalnie więcej niż obecnie kursujących pociągów. Nie planuje się jednak uruchamiania autobusów przyspieszonych, pomijających część przystanków.
Zgodnie z zapowiedziami, już w czerwcu ma nastąpić wstrzymanie ruchu kolejowego na większej części linii kolejowej Warszawa – Dorohusk. W przypadku połączeń pasażerskich pociągi nie będą kursowały na odcinku Garwolin – Lublin. Stan taki ma potrwać do końca 2018 r. Będzie to skutkowało odwołaniem m.in. 14 par pociągów osobowych Kolei Mazowieckich. Obecnie zapewniają one bezpośredni dojazd z Dęblina do Pilawy i Warszawy, a pojedyncze kursy wydłużone są do stacji Błonie i Sochaczew.

Pojedzie komunikacja zastępcza

Wraz ze wstrzymaniem kursowania pociągów między Garwolinem a Dęblinem, Koleje Mazowieckie planują uruchomić komunikację autobusową. – Za każde funkcjonujące połączenie planujemy uruchomienie autobusowej komunikacji zastępczej. W związku ze znacznym wydłużeniem czasu przejazdu ZKA liczba połączeń autobusowych być może będzie minimalnie większa. Nie planujemy uruchomienia komunikacji przyspieszonej pomijającej część przystanków – zapewnia „Rynek Kolejowy” Jolanta Maliszewska z biura prasowego Kolei Mazowieckich.

Autobusów być może być więcej niż pociągów

Jak informuje Jolanta Maliszewska, przewoźnik przygotowuje się do obsługi trasy komunikacją zastępczą. – Na obecnym etapie prac prowadzone są jeszcze analizy marketingowe, ukierunkowane na precyzyjne ustalenie kształtowania się potoków podróżnych korzystających z połączeń kolejowych obsługiwanych przez Koleje Mazowieckie na odcinku Garwolin – Dęblin. Docelowo, znając ilość przemieszczających się podróżnych oraz identyfikując główne kierunki ich przemieszczania się w poszczególnych porach doby, będziemy mogli przygotować zastępczą ofertę przewozową, zoptymalizowaną pod kątem ich potrzeb – podaje przedstawicielka Kolei Mazowieckich.

Uzyskane dane pozwolą m.in. na określenie, iloma pojazdami mają być obsługiwane poszczególne kursy. Ze wcześniejszych doświadczeń wynika, że czasem jeden autobus może być zbyt mały do potrzeb. Przewoźnik zakłada, że przynajmniej część autobusów komunikacji zastępczej będzie posiadała ułatwienia dla osób o ograniczonej zdolności poruszania się, a także będzie miała przestrzeń umożliwiającą przewóz wózków dziecięcych. Do posiadania takiego taboru będą zobowiązani wykonawcy usług przewozowych.

Bez wpływu na inne odcinku

Wycofanie pociągów na linii dęblińskiej nie będzie miało wpływu na ruch pociągów na innych trasach obsługiwanych przez przewoźnika. – Czasowe zamknięcie dla ruchu kolejowego odcinka linii nr 7 nie wpłynie na ruch pociągów na innych liniach. Natomiast w związku ze zmianami w rozkładzie jazdy podróżni będą mieli możliwość zwrotu już zakupionych biletów okresowych (niewykorzystanych lub częściowo niewykorzystanych) – kończy Jolanta Maliszewska.

O objazdach linii nr 7

Na naszym portalu można przeczytać również o skutkach wstrzymania ruchu kolejowego podczas przebudowy odcinka Garwolin – Lublin na ruch pociągów regionalnych Polregio i dalekobieżnych PKP Intercity oraz PKP Cargo. Informowaliśmy również o organizacji przewozów węgla z Bogdanki do Kozienic.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Mazowieckie (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Mazowieckie (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS