Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódzki tunel średnicowy: PKP PLK wybrały najkorzystniejszą ofertę

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
18-09-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódzki tunel średnicowy: PKP PLK wybrały najkorzystniejszą ofertę
fot. Tines
Konsorcjum Energopol Szczecin oraz Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego złożyły najkorzystniejszą ofertę na zaprojektowanie i budowę tunelu średnicowego w Łodzi. Cena oferty wyniosło 1 590 390 000 zł brutto. Aż cztery oferty zostały odrzucone.

Propozycja Energopolu oraz PBDiM zdobyła maksymalną liczbę punktów zarówno za cenę, jak i za termin realizacji oraz okres gwarancji. Na drugim miejscu znalazła się oferta Torpolu i Astaldi (wykonawcy budowy podziemnej stacji Łódź Fabryczna), której zabrakło do zwycięzcy niecałych trzech punktów, przyznawanych za cenę. PKP PLK odrzuciły oferty złożone przez konsorcjum Gulermak i Mostów Łódź, Impresa Pizzarotti, IDS_BUD oraz Dogus Insaat.

Tunel między stacjami Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska z odnogą do stacji Łódź Żabieniec ma umożliwiać jazdę z prędkością maksymalną 100 km/h. Nawierzchnia w tunelu będzie bezpodsypkowa, wybudowana z użyciem szyn 60E1 i podpór blokowych. Na łukach przewidziano zastosowanie smarownic. Docelowy układ głowicy zachodniej stacji Łódź Fabryczna musi uwzględniać przyszłościową dobudowę tunelu linii KDP przy minimalizacji zakresu robót traconych”. Włączenie w linię nr 15 w obu kierunkach będzie kierunkowe i bezkolizyjne.

W tunelu znajdą się dwa przystanki osobowe. Obiekt pod roboczą nazwą Łódź Zielona (lub „Łódź Centrum”) pod skrzyżowaniem al. Kościuszki z Zieloną ma mieć trzy podziemne poziomy połączone windami, schodami ruchomymi i stałymi z funkcją ewakuacji. Na poziomie -3 zaplanowano dwa perony jednokrawędziowe o długości 155 m i wysokości nad główką szyny 76 cm, węzły sanitarne i pomieszczenia techniczne. Dwa pozostałe będą miały głównie funkcję komunikacyjną, przy czym na jednym z nich będzie możliwe prowadzenie usług lub handlu. Wyjścia na powierzchnię będą rozlokowane wzdłuż ul. Zielonej. W podobny sposób zaplanowano przystanek Łódź Ogrodowa (rejon skrzyżowania Ogrodowa – Karskiego, zapewne na terenie CH Manufaktura). Więcej informacji na temat układu tunelu zawarliśmy tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij