Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódź: Odkrywkowa budowa przystanków utrudni ruch w mieście

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
01-12-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódź: Odkrywkowa budowa przystanków utrudni ruch w mieście
fot. PKP PLK
Budowa tunelu średnicowego przyniesie poważne utrudnienia w funkcjonowaniu łódzkiej komunikacji miejskiej – uprzedzają władze miasta. Położony w samym sercu śródmieścia i na przecięciu dwóch ważnych linii tramwajowych przystanek Łódź Centrum będzie bowiem musiał zostać wybudowany metodą odkrywkową.

Budowa przystanku o roboczej nazwie Łódź Ogrodowa nie będzie praktycznie ingerowała w funkcjonowanie komunikacji publicznej. Przerwanie ruchu na okres prac może nastąpić tylko na ul. Ogrodowej, ruchliwej, lecz pozbawionej na tym odcinku linii komunikacji zbiorowej (władze miasta planują skierować tam linię autobusową dopiero po otwarciu tunelu wraz z przystankiem).

Al. Kościuszki – Zielona poza ruchem. Na jak długo?

Zupełnie inaczej sprawa ma się w przypadku przystanku Łódź Centrum. – Skrzyżowanie będzie musiało zostać rozkopane – nie pozostawia wątpliwości dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich Grzegorz Nita. Nie wiadomo na razie, jak długo potrwa wyłączenie skrzyżowania z ruchu ani jak zostanie zorganizowana komunikacja zastępcza.

Al. Kościuszki i Zachodnia to fragment najważniejszego ciągu z północy na południe miasta – tzw. Łódzkiego Tramwaju Regionalnego. Ważną rolę odgrywa też prowadząca kilka linii ze wschodu na zachód ul. Zielona. Swego rodzaju rekompensatą za te utrudnienia będzie dla pasażerów zmiana układu skrzyżowania: przystanki zostaną przybliżone do siebie nawzajem, o czym pisaliśmy niedawno.

Dużych utrudnień można też spodziewać się na zachód od ul. Kasprzaka, gdzie tory wyjdą na powierzchnię. Przekopy pod al. Włókniarzy (DK91) będą budowane metodą górniczą, tak by przez cały czas było możliwe utrzymanie ruchu choćby po jednej jezdni.

Kolej zapłaci

Co istotne, przebudowa skrzyżowania al. Kościuszki i Zielonej zostanie w całości sfinansowana przez PKP PLK. Na mocy porozumienia zarządcy infrastruktury kolejowej z władzami miasta te ostatnie wzięły na siebie koszt kilku inwestycji na terenach kolejowych, między innymi przejścia podziemnego w ciągu ul. Widzewskiej. – W zamian PKP PLK wzięły na siebie koszty budowy przystanków – informuje prezydent Łodzi Hanna Zdanowska.

Władze Łodzi przekazały też więcej szczegółów na temat układu funkcjonalnego obydwu przystanków. Łódź Centrum ma mieć wyjścia prowadzące na trzy narożniki skrzyżowania al. Kościuszki z Zachodnią i Zieloną – schodów nie będzie tylko na rogu południowo-zachodnim, gdzie brakuje miejsca z uwagi na ciasną zabudowę. Na poziomie pośrednim między halą peronową a powierzchnią ma zostać ulokowana część komercyjna, związana z obsługą podróżnych.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódzki tunel KDP: PORR przejmuje komorę startową

Infrastruktura

Łódzki tunel KDP: PORR przejmuje komorę startową

inf. pras. CPK 18 sierpnia 2025

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódzki tunel KDP: PORR przejmuje komorę startową

Infrastruktura

Łódzki tunel KDP: PORR przejmuje komorę startową

inf. pras. CPK 18 sierpnia 2025

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij