NUMER 01/2018
NUMER 01/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a CPK
szukaj
Śledź nas:

ŁKA: Przez tunel średnicowy jeszcze częściej, niż planowano

| Roman Czubiński 02.01.2018 352

ŁKA: Przez tunel średnicowy jeszcze częściej, niż planowano
fot. ŁKA
Uruchomienie dwóch nowych linii wahadłowych z Widzewa do Zgierza i Pabianic – to plany Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej związane z obsługą łódzkiego węzła kolejowego po otwarciu tunelu średnicowego. Cel to zapewnienie kursów przez przyszłą linię średnicową pod centrum Łodzi nawet co 4 minuty. Coraz bardziej prawdopodobny jest też zakup kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi rosnących potrzeb przewozowych.
Ogólne założenia układu połączeń regionalnych po oddaniu tunelu do użytku opisywaliśmy już na naszych łamach. – Planujemy wszystkie pociągi z Sieradza do Łodzi wydłużyć do Skierniewic – potoki pasażerskie na obu odcinkach są zbliżone. Pociągi z Kutna pojadą przez łódzki tunel do Piotrkowa Trybunalskiego i Radomska, a z Łowicza – do Tomaszowa Mazowieckiego – mówił ponad rok temu ówczesny wiceprezes ŁKA Janusz Malinowski. Pociągi z łącznie sześciu kierunków miały na wspólnym odcinku (Gałkówek – Łódź Andrzejów) – Łódź Widzew – Łódź Manufaktura zapewniać regularne kursy co 8-10 minut w godzinach szczytu.

Od tego czasu plany uległy jednak pewnym – korzystnym dla pasażerów – modyfikacjom. – Planujemy uruchomić dwie linie wahadłowe. Jedna z nich będzie kursowała z Widzewa przez dworzec Łódź Fabryczna i przystanek Łódź Centrum do Pabianic, druga – do Zgierza – deklaruje obecny prezes ŁKA. Zdaniem prezesa w ten sposób następstwo pociągów w ścisłej aglomeracji łódzkiej będzie mogło zostać zagęszczone docelowo nawet do 4 minut, co zapewni częstotliwość kursowania porównywalną z metrem. Szybkość przejazdu bezkolizyjną trasą podziemną będzie poza konkurencją ze strony jakiegokolwiek naziemnego środka transportu.

Sam plan uruchomienia połączeń – oznaczanych roboczo jako W1 i W2 – nie jest nowy, początkowo był jednak przedstawiany w kontekście obsługi transportowej wystawy Expo 2022, o której goszczenie w Łodzi ubiegał się rząd. Starania te zakończyły się porażką. Według Malinowskiego nie potrzeba jednak wystawy, by wygenerować potoki pasażerskie, które uzasadnią uruchomienie dodatkowych połączeń. – Po wprowadzeniu 2 kwietnia bieżącego roku wzajemnego honorowania biletów ŁKA oraz łódzkiej komunikacji miejskiej obserwujemy ogromny przyrost liczby pasażerów. W skali całego roku wyniósł on 52%. Duża część tych podróżnych korzysta z naszych usług na terenie ścisłej aglomeracji. Po uruchomieniu tunelu ta liczba pasażerów zwiększy się w jeszcze szybszym tempie – przewiduje prezes.

Wbrew deklaracjom z czerwca 2016 r. ŁKA coraz bardziej skłania się też do zakupu dodatkowego taboru, choć – jak zastrzega prezes – ostatecznej decyzji jeszcze nie podjęto. – W ciągu najbliższych 2 lat będzie trzeba dokonać dokładniejszych analiz. Myślę, że będzie się to wiązało z zakupem kolejnych pociągów – mówi Malinowski. Tunel średnicowy ma zostać otwarty pod koniec roku 2021.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2018
NUMER 01/2018
Tematem numeru jest przyszłość polskich kolei i ich miejsce w planie transportowym, jaki w związku z podjęciem decyzji o budowie Centralnego Portu Lotniczego przygotował rząd. Sporo miejsca poświęcamy na rozmowy z przedstawicielami czołowych firm z branży kolejowej: Siemensa, KZN Bieżanów, Cargounit. Rozmawiamy też o przyszłości kolei na Pomorzu – z Ryszardem Świlskim, członkiem zarządu województwa pomorskiego. Również o przyszłości transportu w aglomeracji warszawskiej rozmawiamy z prezes Krystyną Pękałą, kierującą stołeczną SKM-ką.

Sporo miejsca poświęcamy problemom transportu towarów. Piszemy np. o najnowszych wynikach PKP Cargo i nielicznych inwestycjach w spółce, rozmawiamy z Radimem Paigerem, kierującym polskim oddziałem producenta taboru Legios Loko, o potencjalne polskiego rynku.

Warto przeczytać obszerny tekst na temat najnowszego produktu Alstomu – pociągu na wodór, a także rozmowę z Leszkiem Miętkiem na temat poziomu bezpieczeństwa przewozów w Polsce. Analizujemy też wdrożony właśnie rozkład jazdy pociągów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS