NUMER 03/2017
NUMER 03/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Jak kolej wydaje unijne pieniądze?
szukaj
Śledź nas:

Rozprawa ws. przetargu ŁKA dopiero w połowie miesiąca

| Jakub Madrjas 01.12.2016 69

Rozprawa ws. przetargu ŁKA dopiero w połowie miesiąca
fot. Stevenlodz, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
Krajowa Izba Odwoławcza rozpoczęła rozprawę nad odwołaniem Stadlera od wyników przetargu na dostawę taboru dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Producent ten pierwotnie wygrał przetarg, ale ŁKA zmieniła swoją decyzję.
Przypomnijmy: wprawdzie 16 września ogłoszono, że zwycięzcą przetargu został Stadler, ale 11 października ŁKA unieważniła wybór najkorzystniejszej oferty i poddała wszystkie propozycje ponownej ocenie. O przyczynach tej decyzji pisaliśmy tutaj. Kluczowe były wątpliwości Newagu w sprawie zadeklarowanego przez Stadlera współczynnika efektywności kosztowej. I podczas ponownej oceny ofert to właśnie firma z Nowego Sącza wygrała postępowanie; ofertę Stadlera wyrzucono z przetargu.

Stadler odwołał się od czynności odrzucenia jego oferty do Krajowej Izby Odwoławczej, gdzie 30 listopada rozpoczęła się rozprawa. W odwołaniu producent zaznacza, że parametr zużycia energii wyliczył zgodnie ze specyfikacją zamówienia. Uważa też, że jeśli przewoźnik miał wobec tego wątpliwości, to przed odrzuceniem oferty Stadlera powinien był wezwać producenta do złożenia wyjaśnień. 

Siedem stron to za mało

To nie wszystko. Zdaniem Stadlera, Łódzka Kolej Aglomeracyjna powinna była odrzucić oferty zarówno Newagu, jak i Pesy. Newagowi zarzuca rażąco niską cenę utrzymania pojazdów, niezłożenie wystarczających wyjaśnień na tę okoliczność oraz niezgodność zaproponowanego pojazdu z TSI PRM lub SIWZ w zakresie miejsc siedzących, toalety i miejsc na wieszaki na rowery.

Co ciekawe, wyjaśnień Newagu w sprawie niskiej ceny utrzymania Stadler nie mógł poznać ze względu na klauzulę tajemnicy przedsiębiorstwa, ale producent uważa, że ich objętość (7 stron) była za mała, by przedstawić przekonujące dowody. Niezależnie od tego, cena zaoferowana przez Newag jest zdaniem Stadlera „nierealna i niewiarygodna”.

Proces się przedłuży?

Z kolei Pesie Stadler zarzuca zaoferowanie niezgodnego ze specyfikacją okresu gwarancji na systemy elektroniczno-mechaniczne, a zamawiającemu – bezprawne dopuszczenie do przeprowadzenia przez bydgoszczan zmian w ofercie w tym zakresie.

Co więcej, z uwagi na dużą wartość zamówienia oraz „materię sprawy obejmującą m.in. skomplikowane zagadnienia techniczne oraz dotyczące rażąco niskiej ceny”, Stadler wniósł o wyznaczenie do rozpoznania sprawy większego, trzyosobowego składu. Na już rozpoczętej rozprawie złożony został za to wniosek o powołanie biegłego; to dodatkowo przedłuży proces.

Na razie Krajowa Izba Odwoławcza poinformowała o odroczeniu rozprawy do 14 grudnia.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2017
NUMER 03/2017
Tematem numeru jest trwająca już od trzech lat perspektywa finansowa Unii Europejskiej. W raporcie sprawdziliśmy, jak przebiega wydawanie unijnych środków przez kolej i samorządy. O środkach UE rozmawialiśmy z dwoma kluczowymi osobami: Witoldem Słowikiem, podsekretarzem stanu w Ministerstwie Rozwoju oraz Przemysławem Gorgolem, dyrektorem z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Oprócz tego, w numerze podejmujemy "Piekielnie trudny temat" nowej linii kolejowej w Małopolsce i przyglądamy się przyszłości wąskotorówek. Rozmawiamy również z Macieje Lignowskim oraz Philippem Müllerem. Czytelników zainteresuje również z pewnością taborowe podsumowanie 2016 roku oraz relacja z wizyty w zakładach utrzymania taboru grupy Colas Rail we Francji. 


 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS