NUMER 03/2018
NUMER 03/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Taki był rok 2017
szukaj
Śledź nas:

Koleje Mazowieckie: Nie faworyzujemy Stadlera

| inf. prasowa 05.07.2017 0

Koleje Mazowieckie: Nie faworyzujemy Stadlera
Flirt pierwszej serii należący do Kolei MazowieckichFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
30 czerwca 2017 r. Krajowa Izba Odwoławcza zdecydowała, że dotyczące przetargu Kolei Mazowieckich uwagi dwóch producentów taboru kolejowego – bydgoskiej Pesy oraz nowosądeckiego Newagu – są bezpodstawne i odrzuciła odwołania producentów w sprawie przetargów.
Zarówno Newag, jak i Pesa negowali sformułowania padające w specyfikacji przetargowej dotyczącej zamówienia na 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych – 61 pięcioczłonowych i 10 dwuczłonowych. Jak pisaliśmy tutaj, KIO oddaliła oba odwołania.

– Głównym zarzutem było to, że Koleje Mazowieckie, poprzez niektóre sformułowania dotyczące wymogów technicznych zamawianych pojazdów, faworyzują innego producenta – firmę Stadler. Chodziło np. o wskazanie jako jednego z kryteriów oceny ofert parametru trwałości kół monoblokowych bez określania maksymalnej dopuszczalnej jego wartości, co – zdaniem Newagu – może skutkować nieporównywalnością ofert i tym samym jest naruszeniem zasad uczciwej konkurencji. Wśród zarzutów stawianych przez Pesę jest m.in. rozróżnienie w specyfikacji wymogu trwałości kół monoblokowych pojazdów dwuczłonowych i pięcioczłonowych na koła monoblokowe napędne oraz koła monoblokowe toczne – poinformowały Koleje Mazowieckie.

Bez zmian w specyfikacji

Wyżej wymienione oraz pozostałe zarzuty zostały w całości odrzucone przez KIO. W związku z taką decyzją Izby przewoźnik zostaje zwolniony z obowiązku wniesienia zmian w sformułowania zawarte w specyfikacji przetargowej.

– Z reguły nie komentuję orzeczeń czy wyroków organów rozstrzygających. Trzeba jednak powiedzieć, że ogłoszone przez Koleje Mazowieckie postępowanie przetargowe na dostawę 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych jest nowatorskim podejściem w procesie wyłonienia dostawcy taboru do obsługi Mazowsza. Chodzi tutaj o zawarcie umowy ramowej z jednym wykonawcą i dostarczanie w dłuższej perspektywie czasowej jednego typu pojazdów, co ma niebagatelne znaczenie przy ich eksploatacji i utrzymaniu – mówi Czesław Sulima, p.o. prezes zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.

"Nikogo nie faworyzujemy, ani nikogo nie wykluczamy"

– Druga istotna sprawa to zawarte w SIWZ kryteria oceny ofert. Chcemy oceniać i akceptować najlepsze rozwiązania techniczne zaproponowane nam przez producentów taboru, by w konsekwencji pojazdy kolejowe były niezawodne w użytkowaniu, bezpieczne i przyjazne pasażerom. Nikogo nie faworyzujemy, ani nikogo nie wykluczamy. Cieszę się niezmiernie, że tak to zostało ocenione przez Krajową Izbę Odwoławczą. Jako doświadczony przewoźnik i nabywca już wielu nowych pojazdów oczekujemy najkorzystniejszej oferty – dodaje Czesław Sulima.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 03/2018
NUMER 03/2018
To był udany rok dla naszego wydawnictwa. W połowie roku do rodziny naszych portali internetowych składającej się dotąd z Rynku Kolejowego, Rynku Infrastruktury i Transportu Publicznego dołączył Rynek Lotniczy. O najważniejszych wydarzeniach mijającego w świetle całego rynku kolejowego roku piszemy w najnowszym Raporcie. Polecamy także m. in. rozmowę z nowym Prezesem Pesy oraz długi wywiad z szefem Przewozów Regionalnych.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS