Kiedy i gdzie pojadą nowe Flirty Kolei Mazowieckich? - Wszystko na temat branży kolejowej: PKP, Intercity, przewozy regionalne, koleje mazowieckie, rozkłady jazdy PKP, Kolej
NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Kiedy i gdzie pojadą nowe Flirty Kolei Mazowieckich?

| Jakub Madrjas 17.01.2018 141

Kiedy i gdzie pojadą nowe Flirty Kolei Mazowieckich?
Fot. UMWM
Podpisana dziś umowa ramowa na dostawę do 71 ezt pomiędzy Kolejami Mazowieckimi a Stadlerem nie pociąga za sobą żadnych konsekwencji w kwestii zamówienia taboru. I przewoźnik, i producent wciąż mogą zrezygnować z zamówień – czego oczywiście nikt nie zakłada. Z podpisaniem pierwszej umowy na dostawy, których w sumie ma być sześć, przewoźnik czeka, bo wciąż nie ma gwarancji unijnego dofinansowania składów.
Umowę ramową dotyczącą zakupu 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych podpisali dziś (17 stycznia) w Warszawie Robert Stępień, prezes Kolei Mazowieckich, Czesław Sulima, członek zarządu dyrektor eksploatacyjny spółki, a także Peter Spuhler, właściciel i przewodniczący rady nadzorczej Stadler Rail. Umowa opiewa na ponad 2,2 miliarda złotych i będzie zrealizowana przy wsparciu środków unijnych. Więcej na temat uroczystości oraz samych składów piszemy tutaj.

Kiedy zamówienia? 

Co ciekawe, jak udało się ustalić "Rynkowi Kolejowemu", podpisana dziś umowa nie pociąga za sobą żadnych zamówień taboru. Według dokumentu Koleje Mazowieckie mogą przez najbliższe lata bez przetargu wystąpić do Stadlera z wolą zamówienia taboru. Producent również może – ale wcale nie musi – odpowiedzieć ofertą zgodną z ustalonymi zapisami. Przewoźnik zakłada zamówienie taboru w sześciu transzach. 

Oczywiście obie strony podkreślają wolę realizacji całości zamówienia. W tej chwili jednak Koleje Mazowieckie nie mają zagwarantowanego dofinansowania unijnego zakupu, dlatego nie będą jeszcze zamawiać pociągów. – Lista indykatywna projektów unijnych jeszcze się nie pojawiła. Miało to nastąpić w listopadzie, teraz słyszę, że ma to nastąpić w lutym – mówi Czesław Sulima. Po opublikowaniu tego dokumentu możliwe będzie dopiero uzyskanie zgód korporacyjnych na pierwsze zlecenie dostawy. 

Członek zarządu Kolei Mazowieckich podkreśla, że zarówno spółce, jak i producentowi będzie zależeć na szybkiej realizacji dostawy. – Według umowy, od zlecenia dostaw do odbiorów powinno upłynąć od 12 do 18 miesięcy, tak więc w optymistycznym wariancie, pierwsze pociągi mogą się pojawić na torach w I kwartale 2019 roku – podsumowuje Sulima.

Dokąd pojedziemy nowymi Flirtami?

Jak poinformował prezes Kolei Mazowieckich Robert Stępień, nowe pociągi będą w zdecydowanej większości obsługiwać Warszawski Obszar Funkcjonalny (ten termin funkcjonuje w mechanizmie Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych – przyp. JM), czyli stolicę i 39 otaczających ją gmin. – Będą to trasy Warszawa – Tłuszcz, Góra Kalwaria – Czachówek – Warszawa – Modlin, Sochaczew – Warszawa – Celestynów a także Skierniewice – Warszawa – Mińsk Mazowiecki – zapowiedział Stępień.

Trasy te obsłużą pojazdy pięcioczłonowe w liczbie 61 jednostek. – Te dziesięć mniejszych jednostek będzie skierowanych na trasy podradomskie – poinformował prezes. Z Radomia pojadą one do Dęblina, Skarżyska-Kamiennej, Drzewicy oraz Warki.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS