NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Griffiny Orlenu jeżdżą gdzie chcą [film]

| Jakub Madrjas 09.02.2018 99

Griffiny Orlenu jeżdżą gdzie chcą [film]
Orlen nie przejął się zastrzeżeniami konkurencji z Lotosu do lokomotyw Griffin. Odebrane przed tygodniem elektrowozy, zgodnie z deklaracją producenta, jeżdżą po głównych magistralach w kraju.
Lotos nie odebrał od Newagu pięciu lokomotyw Griffin. Jak tłumaczył, brak systemu ETCS uniemożliwia eksploatację lokomotywy na większości polskiej sieci kolejowej. Nieodebrane lokomotywy Newag wykupił z instytucji leasingującej, a trzy z nich od razu wydzierżawił Orlen Koltrans. Jak zapewnia Newag, mogą one jeździć po całej sieci kolejowej,  bo infrastruktura, która wymagałaby dodatkowego systemu sterowania (ERTMS), jeszcze nie powstała. Wyjaśnienia Newagu można znaleźć tutaj.

Oczywiście, stanowisko Lotosu nie wzięło się znikąd. Zarząd Lotos Kolej zwrócił się do Prezesa UTK o interpretację treści wydanego zezwolenia, a urząd miał potwierdzić brak możliwości eksploatacji lokomotyw na większości sieci PKP PLK. W odpowiedzi dla "Rynku Kolejowego" z bieżącego tygodnia Maciej Bębenek z UTK stwierdza, że poruszone przez Newag zagadnienie nie mogło być przedmiotem postępowania (...) a bezpieczna integracja pociągu z określonymi trasami nie stanowi części procesu dopuszczania do eksploatacji. Nie mamy jednak odpowiedzi wprost z Urzędu, czy aktualnie są trasy, po których Griffin nie może jeździć, i czy UTK będzie to kontrolował.

Orlen chwali się nowym taborem...

Wątpliwościami Lotos Kolej nie przejmuje się Orlen Koltrans. Spółka na swojej stronie chwali się nowym taborem. Jak czytamy, przez cały 2017 rok Orlen Koltrans podejmował działania mające na celu pozyskanie do swojego parku taborowego nowoczesnych pojazdów trakcyjnych, czego przykładem są właśnie Griffiny. Spółka przypomina też o dostawie zmodernizowanych lokomotyw typu 15D/A oraz 6DgB, która eksploatowana jest na bocznicy w Trzebini.

– W podejmowanych przez spółkę działaniach koncentrujemy się na wymianie przestarzałego taboru i zastąpieniu go nowoczesnym o wyższym poziomie dostępności. Niewątpliwie wpłynie to na poprawę jakości i terminowości usług świadczonych przez Spółkę, do czego dużą wagę przykładają główni klienci Orlen Koltrans. W tym celu w spółce trwają intensywne prace nad przygotowaniem procesu zakupowego, którego celem będzie pozyskanie własnego nowoczesnego taboru – powiedział Marcin Kamiński, prezes Koltransu cytowany w komunikacie.

... i jeździ gdzie chce

Dość oczywiste jest, że żeby lokomotywa elektryczna była przydatna Orlenowi, musi wjechać choćby na stanowiącą część przyszłej sieci bazowej TEN-T stację Kutno (magistrala E20). Tam bowiem prowadzi zelektryfikowany odcinek linii nr 33 z Płocka. 

[Aktualizacja] Biuro Prasowe Grupy Orlen odniosło się do pytań "Rynku Kolejowego" o eksploatację Griffinów. Jak informuje, począwszy od 2 lutego lokomotywy były sukcesywnie włączane do pracy przewozowej "zgodnie z treścią warunków eksploatacji lokomotyw zawartą w dokumentach dopuszczających do eksploatacji".

Orlen KolTrans podkreśla, że wykorzystuje wydzierżawione lokomotywy na trasach realizowanych przez spółkę zgodnie z uzyskanymi rozkładami jazdy. Co najważniejsze, spółka podziela interpretację, że ograniczenia aktywują się dopiero w przyszłości, a obecnie nie ma przeszkód dla eksploatacji lokomotyw.

Nie dziwi zatem, że trzy nowe Griffiny jeżdżą już po całej Polsce. Potwierdzają to zresztą filmy, które można znaleźć w internecie:





Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS