NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Griffin Newagu w barwach producenta... i z nowymi zadaniami

| Jakub Madrjas 13.03.2017 177

Griffin Newagu w barwach producenta... i z nowymi zadaniami
fot. Damian Piątek
Nowosądecki Newag produkuje czteroosiowe lokomotywy Griffin dla spółki Lotos Kolej. W ubiegłym tygodniu elektrowóz tego typu w nowych barwach został sfotografowany na torach, ale nie jest to jednostka dla Lotosu.
To pierwsza lokomotywa tego typu, która została wyprodukowana w 2012 roku w zakładach ZNLE (później Newag) w Gliwicach. Jak informuje rzecznik Newagu Łukasz Mikołajczyk, elektrowóz został przekazany do dzierżawy u przewoźnika Euronaft Trzebinia z początkiem marca. Przy okazji lokomotywa zmieniła barwy – obecnie na burcie prezentuje logo Newag Group.

Czteroosiowa lokomotywa elektryczna została wyprodukowana w 2012 roku i zaprezentowana na targach InnoTrans w Berlinie. Jak przypomina Łukasz Mikołajczyk, w kolejnych latach Griffin testowany był przez kilku operatorów działających na terenie Polski. – Przewoźnicy docenili jakość oraz wysoką niezawodność tej lokomotywy – mówi rzecznik.

W roku 2017, jeszcze przed przekazaniem do Euronaft Trzebinia, Griffin był wydzierżawiony firmie Orlen Koltrans. – Pozytywne opinie zaowocowały decyzją o dzierżawie lokomotywy firmie Eurnonaft, która należy do Grupy Orlen – mówi Mikołajczyk. Jak dodaje, elektrowóz wykorzystywany będzie do prowadzenia składów na terenie Polski, m.in. do transportu paliw. 

Griffiny dla Lotosu jeszcze w tym roku

Warto przypomnieć że nowe Griffiny (E4DCU-DP) w ilości pięciu sztuk są aktualnie produkowane w Nowy Sączu dla Lotos Kolej. – Zostaną one przekazane zamawiającemu w bieżącym roku – mówi Mikołajczyk. Lokomotywy te będą wyposażone w dodatkowy moduł spalinowy last-mile. Więcej o tym zamówieniu pisaliśmy tutaj.

Dragony z nowymi barwami

To nie jedyna lokomotywa, która zyskała ostatnio barwy Newag Group. Niedawno Newag zakończył produkcję nowej lokomotywy sześcioosiowej Dragon dla zamawiającego, który nie chce się chwalić posiadaniem elektrowozu. Więcej na ten temat piszemy tutaj.

 
Fot. Andrzej Stachurka/Facebook Industrial Division

Na profilu firmy Industrial Division ukazało się już natomiast zdjęcie lokomotywy Dragon z logo marki CargoUnit. Tę zmianę barw zapowiadaliśmy w styczniu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Nowy Sącz (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Nowy Sącz (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS