NUMER 05/2018
NUMER 05/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Zielona Kolej
szukaj
Śledź nas:

Flirty z Siedlec zastąpią słoweńskie ponad 40-letnie pociągi z Pafawagu

| Michał Szymajda 09.04.2018 260

Prawdopodobnie to ostatnie chwile, by przejechać się wyprodukowanym w Pafawagu elektrycznym zespołem trakcyjnym w Słowenii. Słoweńcy są o krok od podpisania umowy ze Stadlerem. Jest więc szansa, że tabor wyprodukowany w Polsce zostanie wymieniony na... tabor wyprodukowany w Polsce.
Jugosławia była jedynym krajem, dokąd udało się wrocławskiemu Pafawagowi wyeksportować (w liczbie 40 sztuk, ostatnia partia dotarła tam w 1975 roku) elektryczne zespoły trakcyjne bliźniaczo podobne do EN57 i EN71, popularne na polskich torach.

W tym kraju kursowały od połowy lat 60., a po rozpadzie Jugosławii rozdysponowano je pomiędzy Koleje Chorwackie i Koleje Słoweńskie. W tym pierwszym kraju ich już nie ma, natomiast Słowenia wciąż posiada dwa pociągi tego typu używane w ruchu liniowym. Zyskały tam przydomek „Gomulka”, od Władysława Gomułki, który w momencie finalizacji sprzedaży piastował stanowisko pierwszego sekretarza Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej.

Wszystko wskazuje na to, że to już ostatnie miesiące „Gomulek” w ruchu. Koleje Słoweńskie są na etapie rozstrzygania bardzo dużego, jak na wielkość kraju, przetargu taborowego. 3 kwietnia rada nadzorcza spółki Slovenske železnice zdecydowała o przyjęciu oferty Stadlera na dostawę 25 pociągów i obecnie przygotowywana jest umowa, która potwierdzi transakcję.

– Potwierdzamy, że złożyliśmy jedyną ofertę w tym postępowaniu. Czekamy na pozytywne rozstrzygnięcie przetargu – powiedziała Marta Jarosińska, rzecznik prasowy w Dywizji Europa Centralna koncernu Stadler. Producent w przetargu nie miał konkurentów.

Koleje Słoweńskie chcą, by producent dostarczył 10 trójczłonowych piętrowych ezt, 10 trójsystemowych, czteroczłonowych ezt oraz 5 spalinowych zespołów trakcyjnych. Całe zamówienie warte jest ok. 170 mln euro.

Jest spora szansa, że czteroczłonowe Flirty będą produkowane w Siedlcach. Tym samym doszłoby do wymiany poczciwych EN57 na pociągi również wyprodukowane w Polsce.



VII Kongres Kolejowy
 

VI Kongres Infrastruktury Polskiej odbędzie się 14 czerwca w Hotelu Sheraton w Warszawie. W tym roku Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury.

Tematyka tegorocznego Kongresu obejmie obszary związane z inwestycjami w infrastrukturę drogową i kolejową, plany rozwojowe żeglugi śródlądowej oraz strategiczne inwestycje z obszaru infrastruktury transportowej. Dyskutować będziemy także o zagrożeniach w realizacji projektów, technologiach dla inteligentnego budownictwa oraz infrastrukturze na potrzeby nowych środków komunikacji. Sprawdź program i zarejestruj się tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2018
NUMER 04/2018
Lata zaniedbań w szkolnictwie kolejowym i niskie płace na kolei sprawiły, że do pracy w naszej branży niewielu się garnęło. Teraz kolej musi konkurować o młodych ludzi, a nie będzie to zadaniem łatwym. O tym piszemy w aktualnym raporcie. Oprócz tego w numerze: Rozmowy z D. Blocherem (Budimex), J. Krupińskim i A. Śliwińskim (Strabag), podsumowanie przewozów intermodalnych w 2017 roku oraz rynku tramwajowego w tym samym okresie. Polecamy obszerny artykuł Jana Raczyńskiego na temat Kolei Dużych Prędkości w ujęciu międzynarodowym.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS