NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Boom na tabor. Na polskie tory trafi 1400 nowych pojazdów

| Jakub Madrjas 17.10.2016 236

Boom na tabor. Na polskie tory trafi 1400 nowych pojazdów
Fot. KOLEJ77, SM42.pl
Polscy producenci taboru są w tym roku pod kreską, ale już wkrótce może się to zmienić. Jak podsumowuje Stadler, krajowi przewoźnicy zapowiedzieli już zakup prawie 1,5 tysiąca pojazdów szynowych. Firma liczy na dużą liczbę zamówień dla swojej fabryki w Siedlcach.
Jak wynika z zapowiedzi przewoźników i analiz rynkowych producenta, na polskie tory w najbliższych latach może trafić ponad 1400 różnego rodzaju nowych pojazdów szynowych. – Oznacza to duże wyzwanie dla wszystkich zakładów produkcyjnych działających w Polsce – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Marta Jarosińska, rzeczniczka Stadler Polska.

Duże zamówienie PR

W piątek prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Mamiński zapowiedział zakup 250 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych w ciągu pięciu najbliższych lat. – Zapraszamy do współpracy czy prezesa Zaboklickiego, czy prezesa Konieczka (prezesi Pesy i Newagu, brali udział w debacie – przyp. RK.), czy każdego innego. Chcielibyśmy, by były to rozmowy być może o koncepcji nowego ezt, takiego, którego parametry są naprawdę potrzebne na polskiej kolei – mówił o proponowanym producentom dialogu technicznym.

Rzeczniczka Stadlera potwierdza chęć udziału w realizacji zapowiadanych przez prezesa PR inwestycji. – Wierzymy, że dzięki naszemu doświadczeniu, różnorodnej palecie produktów oraz potencjałowi Stadler Polska odegra istotną rolę w realizacji programu wymiany taboru – mówi Jarosińska.

Są i kolejni chętni

Jeżeli udadzą się plany należącej do samorządów i ARP spółki, stanie się ona jednym z najważniejszych zamawiających na rynku taboru szynowego. Ale i pozostali operatorzy mają ambitne plany. PKP Intercity przygotowało strategię taborową do 2020 r. Według niej przeznaczy ok. 2,5 mld zł m.in. na zakup lub modernizację 510 wagonów i 60 lokomotyw. Piszemy o tym tutaj

Tabor zamawiać będą również przewoźnicy samorządowi. Koleje Mazowieckie chcą kupić 71 nowych pociągów. Duże zakupy zapowiadają też Koleje Wielkopolskie. W dalszym ciągu pociągi będą też kupować samorządy. Np. województwo pomorskie planuje kupić aż 34 ezt i składy push&pull. Do zakupów pojazdów szynowych szykują się również miasta, jak choćby: Poznań (111 nowych tramwajów) i Warszawa (do 59 pociągów metra oraz 123 tramwaje). Na rynku pojazdów miejskich Stadler będzie współpracował z Solarisem.

Polscy pracownicy, inwestycje i podatki

Ostatnio pojawiło się dużo kontrowersji dotyczących wspierania krajowych producentów przez polskich zamawiających (pisaliśmy o tym tutaj). Jak odnoszą się do nich przedstawiciele siedleckiej fabryki? – Stadler Polska jest polskim przedsiębiorstwem. Płacimy tutaj podatki, a zyski od lat reinwestujemy w Siedlcach. Nasza najnowsza inwestycja w rozbudowę zakładu warta jest 40 mln złotych. Zatrudniamy w Siedlcach ponad 700 wykwalifikowanych pracowników i współpracujemy z 2 tysiącami polskich przedsiębiorców – zaznacza Marta Jarosińska.

Na szczegółowe pytanie „RK” o zapłacone przez Stadlera w Polsce podatki precyzuje, że tylko w ubiegłym roku przekroczyły one kwotę 100 milionów złotych. – Siedlecki zakład stał się w ostatnich latach największym polskim eksporterem taboru szynowego, a produkowane w nim pociągi są marką znaną i uznaną w całej Europie. Dlatego mamy nadzieję, że Stadler Polska, podobnie jak inne polskie firmy, będzie brał aktywny udział w realizacji rządowych programów rozwojowych i wspólnie z nimi budował nowoczesny, polski przemysł kolejowy – podsumowuje rzeczniczka.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS