Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

ZRK DOM wznowi prace na E59 po Astaldi za 45 mln zł netto

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
30-10-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
ZRK DOM wznowi prace na E59 po Astaldi za 45 mln zł netto
fot. PKP PLK
Zgodnie z zapowiedziami Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM z Poznania ma wznowić prace na opuszczonej przez Astaldi przebudowie linii E59 na odcinku Leszno – Rawicz. Umowa o wartości blisko 45 mln zł netto zostanie zawarta 31 października.

Pod koniec września firma Astaldi oficjalnie zeszła z przebudowy 35-kilometrowego odcinka linii E59 między Lesznem a Rawiczem, a PKP PLK wypowiedziały wykonawcy umowę na początku października. Przez cały miesiąc zarządca infrastruktury regulował rachunki względem podwykonawców, którym włoska firma wcześniej nie płaciła za materiały, usługi i wykonane prace.

W zeszłym tygodniu PKP PLK zdecydowały o zleceniu dokończenia prac w trybie bezprzetargowym Zakładowi Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu, który jest podmiotem wewnętrznym zarządcy infrastruktury. Umowa zostanie podpisana 31 października. Wartość oferty to 44,9 mln zł netto.

Zakres prac na szlaku granica woj. dolnośląskiego – Rawicz (od km 59,693 do km 62,900) na torze nr 2 obejmuje dokończenie robót ziemnych, wykonanie wzmocnienia gruntu na wybranych odcinkach, zabudowę subwarstw, nawierzchni torowej, wraz z przystosowaniem do prowadzenia ruchu kolejowego, sieci trakcyjnej, obiektów inżynieryjnych. Na szlaku Bojanowo – Leszno (od ok. km 76,150 do ok. km 94,750) zaplanowano prace związane z dokończeniem budowy obiektów inżynieryjnych wraz z wykonaniem brakujących stref przejściowych, dokończeniem robót ziemnych, wykonaniem wzmocnienia gruntu na wybranych odcinkach, zabudową subwarstw, nawierzchni torowej, wraz z przystosowaniem do prowadzenia ruchu kolejowego, siecią trakcyjną oraz dokończeniem budowy peronów przy torze nr 1 na stacjach i przystankach Bojanowo, Kaczkowo oraz Rydzyna.

Na stacji na stacji Rawicz (od ok. km 62,900 toru nr 2 do ok. km 63,650) przewidziano prace w zakresie robót ziemnych, zabudowy subwarstw, zabudowy rozjazdów (Rz 8 i 9) oraz nawierzchni torowej w torze nr 4 do km ok.63,350, w tym połączenie i regulacja nowego odcinka toru ze starym, wraz z przystosowaniem do prowadzenia ruchu kolejowego. Zaplanowano również roboty związane z siecią trakcyjną i dokończeniem budowy peronu nr 2. Na stacji Bojanowo (od ok. km 75,300 toru nr 1 do km 76,150) zadaniem wykonawcy będzie dokończenie robót ziemnych, wykonanie wzmocnienia gruntu na wybranych odcinkach, zabudowy subwarstw, nawierzchni torowej wraz z przystosowaniem do prowadzenia ruchu kolejowego. Przewidziano również prace związanie z siecią trakcyjną, dokończeniem budowy peronu oraz obiektu inżynieryjnego.

Umowę na przebudowę tego odcinka linii E59 zarządca infrastruktury podpisał z Astaldi w czerwcu zeszłego roku. Jej wartość sięgała 355 mln zł netto. Zakres prac przewidywał, oprócz modernizacji torów wraz z całą infrastrukturą towarzyszącą, m.in. budowę trzech nowych wiaduktów (dwóch kolejowych w Rawiczu na ul. Piłsudskiego i Świętojańskiej oraz jednego drogowego na drodze Bojanowo – Pakówka). Powstać miały też trzy nowe przejścia pod torami: na stacjach Rawicz i Bojanowo oraz w ciągu ul. Okrężnej w Lesznie. Zaplanowano także przebudowę 11 przejazdów oraz odnowienie dwóch stacji (Rawicz, Bojanowo) i dwóch przystanków (Kaczkowo, Rydzyna). Prace miały zakończyć się w 2020 r. Dzięki podniesieniu prędkości do 160 km/h czas jazdy najszybszymi składami między Czempiniem a Rawiczem miał skrócić się o około 20 minut.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK: Koniec prac na torach między Poznaniem a Szczecinem w 2024 roku

Infrastruktura

PLK: Koniec prac na torach między Poznaniem a Szczecinem w 2024 roku

Michał Szymajda 08 lutego 2024

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Infrastruktura

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

Infrastruktura

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

inf. pras oprac. JM 21 lipca 2022

BBF zaprojektuje modernizację E59 Kędzierzyn – Chałupki

Infrastruktura

Ponowna modernizacja E59 Kędzierzyn-Koźle – Chałupki. Przetarg na projekt i...

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK: Koniec prac na torach między Poznaniem a Szczecinem w 2024 roku

Infrastruktura

PLK: Koniec prac na torach między Poznaniem a Szczecinem w 2024 roku

Michał Szymajda 08 lutego 2024

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Infrastruktura

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

Infrastruktura

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

inf. pras oprac. JM 21 lipca 2022

BBF zaprojektuje modernizację E59 Kędzierzyn – Chałupki

Infrastruktura

Ponowna modernizacja E59 Kędzierzyn-Koźle – Chałupki. Przetarg na projekt i...

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij