szukaj
Śledź nas:

ZRK DOM wznowi prace na E59 po Astaldi za 45 mln zł netto

| Witold Urbanowicz 30.10.2018 52

ZRK DOM wznowi prace na E59 po Astaldi za 45 mln zł netto
fot. PKP PLK
Zgodnie z zapowiedziami Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM z Poznania ma wznowić prace na opuszczonej przez Astaldi przebudowie linii E59 na odcinku Leszno – Rawicz. Umowa o wartości blisko 45 mln zł netto zostanie zawarta 31 października.
Pod koniec września firma Astaldi oficjalnie zeszła z przebudowy 35-kilometrowego odcinka linii E59 między Lesznem a Rawiczem, a PKP PLK wypowiedziały wykonawcy umowę na początku października. Przez cały miesiąc zarządca infrastruktury regulował rachunki względem podwykonawców, którym włoska firma wcześniej nie płaciła za materiały, usługi i wykonane prace.

W zeszłym tygodniu PKP PLK zdecydowały o zleceniu dokończenia prac w trybie bezprzetargowym Zakładowi Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu, który jest podmiotem wewnętrznym zarządcy infrastruktury. Umowa zostanie podpisana 31 października. Wartość oferty to 44,9 mln zł netto.

Zakres prac na szlaku granica woj. dolnośląskiego – Rawicz (od km 59,693 do km 62,900) na torze nr 2 obejmuje dokończenie robót ziemnych, wykonanie wzmocnienia gruntu na wybranych odcinkach, zabudowę subwarstw, nawierzchni torowej, wraz z przystosowaniem do prowadzenia ruchu kolejowego, sieci trakcyjnej, obiektów inżynieryjnych. Na szlaku Bojanowo – Leszno (od ok. km 76,150 do ok. km 94,750) zaplanowano prace związane z dokończeniem budowy obiektów inżynieryjnych wraz z wykonaniem brakujących stref przejściowych, dokończeniem robót ziemnych, wykonaniem wzmocnienia gruntu na wybranych odcinkach, zabudową subwarstw, nawierzchni torowej, wraz z przystosowaniem do prowadzenia ruchu kolejowego, siecią trakcyjną oraz dokończeniem budowy peronów przy torze nr 1 na stacjach i przystankach Bojanowo, Kaczkowo oraz Rydzyna.

Na stacji na stacji Rawicz (od ok. km 62,900 toru nr 2 do ok. km 63,650) przewidziano prace w zakresie robót ziemnych, zabudowy subwarstw, zabudowy rozjazdów (Rz 8 i 9) oraz nawierzchni torowej w torze nr 4 do km ok.63,350, w tym połączenie i regulacja nowego odcinka toru ze starym, wraz z przystosowaniem do prowadzenia ruchu kolejowego. Zaplanowano również roboty związane z siecią trakcyjną i dokończeniem budowy peronu nr 2. Na stacji Bojanowo (od ok. km 75,300 toru nr 1 do km 76,150) zadaniem wykonawcy będzie dokończenie robót ziemnych, wykonanie wzmocnienia gruntu na wybranych odcinkach, zabudowy subwarstw, nawierzchni torowej wraz z przystosowaniem do prowadzenia ruchu kolejowego. Przewidziano również prace związanie z siecią trakcyjną, dokończeniem budowy peronu oraz obiektu inżynieryjnego.

Umowę na przebudowę tego odcinka linii E59 zarządca infrastruktury podpisał z Astaldi w czerwcu zeszłego roku. Jej wartość sięgała 355 mln zł netto. Zakres prac przewidywał, oprócz modernizacji torów wraz z całą infrastrukturą towarzyszącą, m.in. budowę trzech nowych wiaduktów (dwóch kolejowych w Rawiczu na ul. Piłsudskiego i Świętojańskiej oraz jednego drogowego na drodze Bojanowo – Pakówka). Powstać miały też trzy nowe przejścia pod torami: na stacjach Rawicz i Bojanowo oraz w ciągu ul. Okrężnej w Lesznie. Zaplanowano także przebudowę 11 przejazdów oraz odnowienie dwóch stacji (Rawicz, Bojanowo) i dwóch przystanków (Kaczkowo, Rydzyna). Prace miały zakończyć się w 2020 r. Dzięki podniesieniu prędkości do 160 km/h czas jazdy najszybszymi składami między Czempiniem a Rawiczem miał skrócić się o około 20 minut.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielkopolskie (607)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wielkopolskie (607)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2018
NUMER 11/2018
W numerze: Rozmowy z R. Masiulisem (minister transportu Litwy), K. Zgorzelskim (Przewozy Regionalne), Ł. Frankiem (ZIKiT) • Polska zmierza ku elektromobilności • Spółka celowa wybuduje Centralny Port Komunikacyjny • Polska może być poważnym hubem logistycznym Europy • Grupa PKP na InnoTrans: jedność i otwarcie na świat • Dlaczego opłata dworcowa • Wien Hauptbahnhof – tak kolej tworzy miasto.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS