NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

ZPS Stargard: Coraz więcej chętnych na pojazdy techniczne

| Jakub Madrjas / Roman Czubiński 25.02.2018 74

ZPS Stargard: Coraz więcej chętnych na pojazdy techniczne
fot. PKP PLK
Kontrakty dla PKP PLK, PKP Energetyka oraz od innych odbiorców pozwoliły dwukrotnie zwiększyć obroty firmy – mówi w rozmowie z Rynkiem Kolejowym prezes ZPS Stargard Stanisław Miszczyk. Wszystkie obecnie realizowane zamówienia pochodzą z rynku krajowego, ale jeszcze niedawno firma eksportowała pojazdy nawet do Tajlandii.
Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy: Ostatnie lata to dobry czas dla ZPS.

Stanisław Miszczyk, prezes ZPS Stargard: Bardzo dobry. Zamówienie na 36 drezyn dla PKP PLK to dla nas największy kontrakt w historii. Zamierzamy przyspieszyć jego realizację w stosunku do terminów umownych. Im szybciej dostarczymy drezyny, tym większy będzie nasz zysk.

Jakie inne kontrakty realizuje obecnie firma?

Jest ich wiele. Dla PLK budujemy także dwa pociągi diagnostyczno-pomiarowe. Inni odbiorcy, których wolałbym nie wskazywać, zamówili u nas pociągi sieciowe i oczyszczarkę tłucznia. Modernizujemy także pociągi sieciowe PKP Energetyka. Zamówienia dla PKP SKM, Tramwajów Warszawskich i metra zostały już zrealizowane.

ZPS specjalizuje się w skomplikowanych technicznie zamówieniach. Jakie trudności niesie ze sobą projektowanie kolejnych maszyn?

Każda maszyna musi spełniać wyśrubowane normy jakościowe i odpowiadać najnowszym standardom. W niczym nie ustępujemy konkurencyjnym firmom zagranicznym. Na przykład PKP PLK zastrzegły w umowie dostępność drezyn na poziomie powyżej 90%.

Który z ostatnio wykonywanych kontraktów stanowił największe wyzwanie techniczne?

Były to zdecydowanie pociągi diagnostyczno-pomiarowe. Cena takiego sprzętu jest bardzo wysoka. Gigantycznym wyzwaniem jest zaprojektowanie i montaż odpowiedniej aparatury wraz z oprogramowaniem. Część z nich dostarczają firmy polskie, ale większość sprowadzamy z Zachodu. Jeden z zamówionych pojazdów jest przeznaczony do badania geometrii torów i sieci trakcyjnej, drugi – do badania szyn.

W jakim stopniu wzrosły obroty ZPS w ostatnich latach?

Od pięciu lat utrzymujemy obroty na jednakowym poziomie. Ustabilizowaliśmy je na poziomie ok. 60 mln zł. W tym roku jednak z powodu kumulacji zamówień obroty wzrosną dwukrotnie. Będziemy przekazywali odbiorcom pociągi o szczególnie dużej wartości – jeden z nich jest wart kilkadziesiąt milionów złotych.

Czy w tym czasie wzrosło też zatrudnienie?

Utrzymujemy je na poziomie 130-150 osób.

Czy firma ma odbiorców także za granicą?

W tej chwili nie realizujemy kontraktów zagranicznych. Ostatnie takie zamówienie złożył odbiorca z Tajlandii. Dostarczyliśmy 8 maszyn podobnych do tych dla PKP PLK, ale większych, cięższych i przez to droższych. Wcześniej sprzedaliśmy do Hiszpanii ponad 30 maszyn do diagnostyki torów i 4 bardzo ciężkie drezyny. Podobne pojazdy dostarczymy teraz PKP PLK. Można powiedzieć, że kontrakt hiszpański był dla nas pilotażem. To właśnie na hiszpańskim rynku uzyskaliśmy dla tego typu pojazdów pierwsze dopuszczenia. Negocjujemy także kontrakt na rynku słowackim.

Współpraca: Roman Czubiński.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS