Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

ZPS Stargard: Coraz więcej chętnych na pojazdy techniczne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
25-02-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
ZPS Stargard: Coraz więcej chętnych na pojazdy techniczne
fot. PKP PLK
Kontrakty dla PKP PLK, PKP Energetyka oraz od innych odbiorców pozwoliły dwukrotnie zwiększyć obroty firmy – mówi w rozmowie z Rynkiem Kolejowym prezes ZPS Stargard Stanisław Miszczyk. Wszystkie obecnie realizowane zamówienia pochodzą z rynku krajowego, ale jeszcze niedawno firma eksportowała pojazdy nawet do Tajlandii.

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy: Ostatnie lata to dobry czas dla ZPS.

Stanisław Miszczyk, prezes ZPS Stargard: Bardzo dobry. Zamówienie na 36 drezyn dla PKP PLK to dla nas największy kontrakt w historii. Zamierzamy przyspieszyć jego realizację w stosunku do terminów umownych. Im szybciej dostarczymy drezyny, tym większy będzie nasz zysk.

Jakie inne kontrakty realizuje obecnie firma?

Jest ich wiele. Dla PLK budujemy także dwa pociągi diagnostyczno-pomiarowe. Inni odbiorcy, których wolałbym nie wskazywać, zamówili u nas pociągi sieciowe i oczyszczarkę tłucznia. Modernizujemy także pociągi sieciowe PKP Energetyka. Zamówienia dla PKP SKM, Tramwajów Warszawskich i metra zostały już zrealizowane.

ZPS specjalizuje się w skomplikowanych technicznie zamówieniach. Jakie trudności niesie ze sobą projektowanie kolejnych maszyn?

Każda maszyna musi spełniać wyśrubowane normy jakościowe i odpowiadać najnowszym standardom. W niczym nie ustępujemy konkurencyjnym firmom zagranicznym. Na przykład PKP PLK zastrzegły w umowie dostępność drezyn na poziomie powyżej 90%.

Który z ostatnio wykonywanych kontraktów stanowił największe wyzwanie techniczne?

Były to zdecydowanie pociągi diagnostyczno-pomiarowe. Cena takiego sprzętu jest bardzo wysoka. Gigantycznym wyzwaniem jest zaprojektowanie i montaż odpowiedniej aparatury wraz z oprogramowaniem. Część z nich dostarczają firmy polskie, ale większość sprowadzamy z Zachodu. Jeden z zamówionych pojazdów jest przeznaczony do badania geometrii torów i sieci trakcyjnej, drugi – do badania szyn.

W jakim stopniu wzrosły obroty ZPS w ostatnich latach?

Od pięciu lat utrzymujemy obroty na jednakowym poziomie. Ustabilizowaliśmy je na poziomie ok. 60 mln zł. W tym roku jednak z powodu kumulacji zamówień obroty wzrosną dwukrotnie. Będziemy przekazywali odbiorcom pociągi o szczególnie dużej wartości – jeden z nich jest wart kilkadziesiąt milionów złotych.

Czy w tym czasie wzrosło też zatrudnienie?

Utrzymujemy je na poziomie 130-150 osób.

Czy firma ma odbiorców także za granicą?

W tej chwili nie realizujemy kontraktów zagranicznych. Ostatnie takie zamówienie złożył odbiorca z Tajlandii. Dostarczyliśmy 8 maszyn podobnych do tych dla PKP PLK, ale większych, cięższych i przez to droższych. Wcześniej sprzedaliśmy do Hiszpanii ponad 30 maszyn do diagnostyki torów i 4 bardzo ciężkie drezyny. Podobne pojazdy dostarczymy teraz PKP PLK. Można powiedzieć, że kontrakt hiszpański był dla nas pilotażem. To właśnie na hiszpańskim rynku uzyskaliśmy dla tego typu pojazdów pierwsze dopuszczenia. Negocjujemy także kontrakt na rynku słowackim.

Współpraca: Roman Czubiński.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PGE Energetyka Kolejowa z kontraktem na utrzymanie sieci trakcyjnej PKP Intercity

Infrastruktura

PGE Energetyka Kolejowa z kontraktem na utrzymanie sieci trakcyjnej PKP Intercity

inf. pras. PGE Energetyka Kolejowa 09 lutego 2024

1,3 mld zł inwestycji PGE Energetyka Kolejowa w 2023 r.

Biznes

1,3 mld zł inwestycji PGE Energetyka Kolejowa w 2023 r.

inf. pras. PAP Biznes/PGE 07 lutego 2024

MAP: PGE Energetyka Kolejowa pozostanie państwowa [AKTUALIZACJA]

Prawo i polityka

Zobacz również:

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Tabor i technika

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Daniel Siwak 14 sierpnia 2025

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

ZPS Stargard z zamówieniami na pojazdy z PKP PLK i SKM

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

PGE Energetyka Kolejowa z kontraktem na utrzymanie sieci trakcyjnej PKP Intercity

Infrastruktura

PGE Energetyka Kolejowa z kontraktem na utrzymanie sieci trakcyjnej PKP Intercity

inf. pras. PGE Energetyka Kolejowa 09 lutego 2024

1,3 mld zł inwestycji PGE Energetyka Kolejowa w 2023 r.

Biznes

1,3 mld zł inwestycji PGE Energetyka Kolejowa w 2023 r.

inf. pras. PAP Biznes/PGE 07 lutego 2024

MAP: PGE Energetyka Kolejowa pozostanie państwowa [AKTUALIZACJA]

Prawo i polityka

Zobacz również:

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Tabor i technika

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Daniel Siwak 14 sierpnia 2025

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

ZPS Stargard z zamówieniami na pojazdy z PKP PLK i SKM

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij