NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Zostały trzy miesiące, kuj.-pom. i PKM nie mają przewoźników

| Jakub Madrjas 07.09.2022 3,9k

Zostały trzy miesiące, kuj.-pom. i PKM nie mają przewoźników
zdjęcie ilustracyjne Fot. Mariusz Tuszyński, SM42.pl
Województwo kujawsko-pomorskie wciąż nie rozstrzygnęło przetargu na wybór przewoźników, którzy od grudnia będą obsługiwać połączenia kolejowe. Jeszcze bardziej zastanawia sytuacja województwa pomorskiego, gdzie nawet nie rozpisano przetargu na obsługę linii PKM. 
Epopeja przetargowa województwa kujawsko-pomorskiego trwa. Już rok i dwa temu opóźnienie, a ostatecznie anulowanie przetargów na przewozy powodowały ogromne utrudnienia na kolei. W tym roku kolejne postępowanie zostało ogłoszone na początku maja. Zgłosiły się do niego Polregio i Arriva, które od lat jeżdżą w województwie.

Kujawsko-pomorskie znów czeka


Przetargu nie rozstrzygnięto jednak do dziś, mimo że do wejścia w życie nowego rozkładu jazdy, kiedy przewoźnicy mają zacząć ośmioletnie usługi, zostało niewiele ponad trzy miesiące. Na ten tydzień zapowiedziano jedynie wybór dostawcy nowego taboru. W tym postępowaniu od otwarcia ofert minęło już prawie pół roku.

Wciąż nie dostaliśmy odpowiedzi od urzędu, co z przetargiem na wybór przewoźnika. Według naszych informacji wciąż są szanse na jego rozstrzygnięcie, tym bardziej że w dobie IV pakietu kolejowego nie można w nieskończoność powierzać przewozów z wolnej ręki.

PKM też bez przewoźnika

Jeszcze bardziej zaskakująca jest sytuacja w województwie pomorskim. Umowy na obsługę połączeń do Kartuz i Kościerzyny po linii PKM kończą się w grudniu tego roku, ale nie ma nawet przetargu na obsługę tych połączeń? - Postępowanie przetargowe na świadczenie usług publicznych w zakresie wojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich na obszarze województwa pomorskiego na liniach komunikacyjnych Gdańsk Wrzeszcz – Gdańsk Port Lotniczy – Gdańsk Osowa – Gdynia Główna, Kościerzyna – Gdańsk Osowa – Gdynia Główna, Kościerzyna – Gdańsk Wrzeszcz/Gdynia Główna, Kartuzy – Gdańsk Wrzeszcz jest przygotowane i zostanie ogłoszone we wrześniu 2022 - poinformował "Rynek Kolejowy" departament transportu Urzędu Marszałkowskiego.

Czy przewoźnicy będą mieli czas na przygotowanie się do właściwej obsługi połączeń? – Organizator przewozów zapewnia tabor do obsługi tych linii dlatego też potencjalni operatorzy nie powinni mieć problemów z przygotowaniem się do obsługi tych przewozów. Tym bardziej, że ogłoszenie o zamiarze ogłoszenia tego postępowania było udostępnione już dawno – stwierdzają urzędnicy. Nie podają jednak szczegółów postępowania. – Poziom pracy eksploatacyjnej i dokładny rozkład jazdy będą udostępnione w postępowaniu przetargowym – otrzymaliśmy odpowiedź. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5