NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Zobacz pierwszy pociąg Impuls dla woj. lubuskiego

| Rynek Kolejowy/lubuskie.pl 21.10.2014 217

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-10-21 10:14:41 Autor: Siwy
---.pesa.pl
Link na tym nagraniu o wiele lepiej się prezentuje :)
2014-10-21 10:28:26 Autor: rysiek
---.icpnet.pl
Głupotą byłoby czekać prawie dwa miesiące aby impuls rozpoczął kursowanie. Przeszkolenie maszynistów przecież tyle nie trwa...
2014-10-21 10:56:55 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
A kiedy połączenie Nowa Sól - Poznań p. Wolsztyn?
2014-10-21 11:29:41 Autor: tt
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@.Piotr

Zgodzę się, że lokalnie połączenie Nowej Soli z Wolsztynem, dodatkowo skomunikowane z pociągiem do Poznania obsługiwane niskopojemnym taborem spalinowym mogłoby po wpompowaniu pewnej sumy pieniędzy funkcjonować.

Nawet wtedy podróż z Nowej Soli do Poznania nie byłaby chyba krótsza niż przez Zieloną Górę i Zbąszynek. NS-ZG to podróż rzędu 20 minut. ZG-Poznań 1:44 dla TLK, ok 2h dla bezpośredniego osobowego stającego na wszystkich stacjach.
Przyspieszony i jadący 160 km/h na odcinku Zbąszyń-Poznań Impuls mógłby spokojnie pojechać (i pewnie pojedzie) 1:45 z ZG i 2:10 z Nowej Soli.
Tymczasem SA z Wolsztyna do Poznania jedzie dziś 1:30. Po dociągnięciu modernizacji linii do Wolsztyna może czas spadnie poniżej 1:20.
Wątpię, by czas NS-PG przez Wolsztyn miał szansę spaść poniżej 2h.
2014-10-21 11:37:57 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@tt:
Do tego podpiąć Żagań i Żary - linia jak po linijce. I taniej niż po E30.

Poza tym, to na świecie mamy wiele przykładów połączeń tych samych ośrodków różnymi drogami. I to działa.
2014-10-21 12:04:18 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Cieszy to że polski pociąg będzie woził.
Martwi to że może zarosnąć brudem.
2014-10-21 12:05:28 Autor: UIC60
---.tktelekom.pl
Ilość drzwi wejściowych na człon....porażająca.To"to" nadaje się na linie o małym natężeniu potoków pasażerskich.
2014-10-21 12:16:17 Autor: ddsf
---.adsl.inetia.pl
Zachodniopomorskie Impulsy to rewolucja na torach. Podróż to prawdziwa przyjemność. Niestety gdy czeka się na pociąg, to nigdy nie wiadomo co przyjedzie - czy Kibel (hałas, zapaszek i wężykowanie całą drogę) czy Impuls (cichy, wygodny, pachnący).
2014-10-21 13:39:46 Autor: tt
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@.Piotr

Nadal nie widzę sensu wysyłania SZT z Nowej Soli do Poznania przez Wolsztyn, jeśli pociąg nie zejdzie na tej trasie z czasem poniżej 2:15, czyli w miarę porównywalny z tym, co będziemy już mieć od grudnia.
Dywersyfikacja tras jest pożądana, ale wtedy, gdy ma służyć także innym ośrodkom.
Ludzie mieszkający między Nową Solą a Wolsztynem to zdecydowanie mniejsze potoki pasażerskie na pociąg do Poznania niż Zielona Góra z przyległościami.
Dla takich pasażerów korzystna i wystarczająca byłaby już gwarantowana przesiadka w Wolsztynie.

Z Żarami jest podobnie.
Dziś jedzie się do ZG ok. 1 godziny, czyli czas 3h z przesiadką jest spokojnie osiągalny.
Żagań-Wolsztyn to ok. 90 km torów, pomijam fakt prędkości drogowej 0, ale przy połączeniach lokalnych 60km/h prędkości handlowej to już jest coś.
Nawet przy takiej prędkości handlowej i 1:20 dla przejazdu Wolsztyn-Poznań czas przejazdu to 3 godziny (czyli szlakowa minimum 100km/h) czyli czas porównywalny z tym, co można dziś wykręcić przez Zieloną Górę.
Jednym zdaniem: lokalne pociągi: jak najbardziej, ale międzyregionalnie do Poznania zdecydowanie lepiej będzie jechać przez Zieloną Górę.
2014-10-21 14:24:17 Autor: adamf1410
---.tktelekom.pl
To by musiał być ktoś z głową żeby pomyśleć o skomunikowaniu pociągów w kierunku Żagania na stacji Zielona Góra.Idea przywrócenia kursowania pociągów przez Wolsztyn dobra.Nawet byłbym za głosować za odbudową linii kolejowej przez Sulechów.Przewozy regionalne i urząd marszałkowski powinny w końcu pomyśleć o uruchomieniu pociągów do Guben.
2014-10-21 14:57:07 Autor: Jajakobyly
---.dynamic.gprs.plus.pl
Piękne te Impulsy. Czyli do Zielonej Góry a już wcześniej do Szczecina i Świnoujścia można będzie z Poznania dojechać przyzwoitym pociągiem. Tylko poznańskie cioty kupiły dziadostwo z Pesy, którego nomen-omen przewoźnik Koleje Wiejskie nie potrafią nawet utrzymać w czystości i ustawić odpowiednio klimatyzacji.
2014-10-21 15:21:49 Autor: xx;)
---.adsl.inetia.pl
@jajakobyly

E lolo nie rozpędzaj się z tym dziadostwem z pesy. Elfy w Wielkopolsce naprawdę ludzie sobie chwalą i jest czysto i schludnie jak i klima zawsze działa przyzwoicie, chyba Ci sie śniło ze gadasz takie pierdy nie podparte niczym...
I impuls i Elf jest naprawde fajnym ezetem.
2014-10-22 13:21:28 Autor: Eurotram
---.dynamic.gprs.plus.pl
W odpowiedzi na post Jajakobyly:
"Piękne te Impulsy. Czyli do Zielonej Góry a już wcześniej do Szczecina i Świnoujścia można będzie z Poznania dojechać przyzwoitym pociągiem. Tylko poznańskie cioty kupiły dziadostwo z Pesy, którego nomen-omen przewoźnik Koleje Wiejskie nie potrafią nawet utrzymać w czystości i ustawić odpowiednio klimatyzacji."
Elfy dobrze jeżdżą,ćwoku jeden i w dodatku są skuteczne i ciepłe zimą (w styczniu na trasie Poznań - Konin można się było przekonać). A co do twoich ulubionych Impulsów,to lepiej upewnij się że na pokładzie są sprawne gaśnice ;)
2014-10-23 19:20:34 Autor: borek99
---.DWUDZIESTOLATKA.ds.uni.wroc.pl
Tak, odbudowa linii od Sulechowa do Wolsztyna... Ja wiem, że fajnie jest czasem pomarzyć, ale to czysta fatamorgana - pomijając ubytek paru kilometrów torów to nie ma nikogo kto byłby zainteresowany jej odbudową - samorządy chcą tam pociągnąć ścieżkę rowerową (plus "przy okazji" zarobić trochę na sprzedaży złomu), kolej ma tę linię gdzieś i nie zamierza nic z nią robić, a Urząd Marszałkowski też już chyba sobie ostatecznie odpuścił (parę lat temu chcieli blokować budowę ścieżki, teraz już siedzą cicho i nie mają żadnych planów co do tej linii)...
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5