NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

ZNPK: Niech rząd dokończy przekształcenia infrastrukturalne na kolei

| wnp.pl, 7 października 2009 07.10.2009 98

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2009-10-07 10:30:04 Autor: młotkowy
---.internetdsl.tpnet.pl
Tak długo jak prywaciarze nie muszą wozić rozproszonych a Cargo musi, nie ma mowy o niezależności i konkurencji.
2009-10-07 12:24:03 Autor: PKL
---.inpoland.pl
Jacy niezależni przewoźnicy??? Przecież te firmy spółka po spółce wykupuje NIEMIECKI PAŃSTWOWY PRZEWOĹšNIK DB SCHENKER????
2009-10-07 12:25:48 Autor: ozon
---.chello.pl
FPL też jest niecacy ze swoim podejściem do pracowników, więc jeśli chce robić syf to możne najpierw sam się zabezpieczy.
2009-10-07 12:42:02 Autor: dyżurny
---.bialystok.vectranet.pl
Nikt prywaciarzy nie zmusza do uruchamiania pociągów jeśli nie chcą wozić to wara z Polski. Druga sprawa to bocznice i tp. to właściciel ustala cenę i jak się nie podoba to proszę nie lamentować złodzieje.
2009-10-07 13:02:42 Autor: PKL
---.inpoland.pl
\"Niezależny Prywatny Przewoźnik\" w Polsce http://www.mat89.cal.pl/details.php?image_id=15
2009-10-07 17:16:43 Autor: ziomek
---.sta.asta-net.com.pl
dyżurny -> nikt ci w kraju kapitalistycznym nie kaze zyc. Jak sie nie podoba to wara z Polski. A jesli jest tu jakis zlodziej to chyba ten kto zawlaszcza mienie publiczne(acz uwazam ze to za grube slowo, slowo retoryki ulicznej).
2009-10-07 17:37:01 Autor: Gubernator Kalifornii
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
młotkowy - twoje argumenty są co najwyżej funta kłaków warte!!!
Zapewniam cię, że zarówno CTL jak i DB Schenker są baaaardzo zainteresowani przewozami rozproszonymi. O ile DB Schenker już niedługo przedstawi swoją koncepcję, o tyle jeszcze CTL się waha (zresztą słusznie) o jakiekolwiek dopuszczenie prywaciarza do tych przewozów. Trzymając swoją niedołężną łapę na wszelkich bocznicach, ładowniach, stacjach manewrowych, rozrządowych PKP CARGO wszelkimi sposobami uniemożliwia konkurowanie na tym rynku uważanym przez betonów za kulę u nogi. W rzeczywistości to PKP CARGO nie ma bladego pojęcia jak utrzymywać takie przewozy rentowne. Sam mając wiele kontaktów zarówno wśród przewoźników jak i klientów wielokrotnie słyszałem jak bardzo są niezadowoleni z czasu i jakości usługi przewozów rozproszonych: podstawianie z dużymi opóźnieniami, podstawianie mniej wagonów niż klient oczekuje, żądanie opłat za same przedstawienie oferty przez PKP CARGO(!), np. przywieziony wagon z Niemiec do Polski wraca dopiero po dwóch tygodniach!!!
To wszystko co napisałem to czyste fakty, których sam byłem śwwiadkiem!!!
2009-10-07 20:01:04 Autor: portos
---.ssp.dialog.net.pl
ja przepraszam wszystkich czytelników; ale u nas to każdy widzi drugiego złego byle by sam mógł do własnej kieszeni wziąć ile się da i nie ważne czyim kosztem! jeszcze długo to się w naszym kraju nie zmieni. stare wyjadacze.
2009-10-07 20:15:06 Autor: Rysiek
---.chello.pl
Od kiedy DB Schenker jest prywatnym przedsiębiorstwem ?????
2009-10-07 20:47:30 Autor: obserwator
---.236.0.201
@Rysiek
wreszcie ktoś, kto rozróżnia przewoźników prywatnych od przewoźników spoza grupy PKP. Oczywiście Kolego, DB Schenker jest spółką córką DB, a póki co DB, das ist die Eigentum der Staatsschatz der Bundesrepublik Deutschland. Stąd wynika jasno, że PCC Rail nie jest firmą prywatną, lecz państwową firmą niemiecką. Współcześni Niemcy, w odróżnieniu od Adolfa Hitlera myślą bardziej pragmatycznie i zamiast wojować, wolą wykupić... Słowo \"prywatyzacja\" w odniesieniu do niegdyś państwowej Kopalni Piasku Szczakowa jawi się jedynie jako pewien etap. Podobnie \"prywatyzacja\" w przypadku spółek grupy PKP niekoniecznie będzie prywatyzacją, ale oddaniem za czapkę gruszek kolei innym państwom (zob. prywatyzacja TP SA - większościowy udziałowiec France Telekom zadłużona po uszy).
Słusznie kiedyś ktoś zauważył, że Polska jest papugą Europy. Warcholstwo w narodzie prowadzi do kolejnego rozbioru Polski, tym razem ekonomicznego.
2009-10-09 10:07:59 Autor: @admin
---.dynamic.gprs.plus.pl
A z czego powstał Cargowski majątek z zadłużonego PKP Cargo za bezcen czy nie;za darmo przejęła budynki wagony lokomotywy nie dając PKP ani złotówki teraz jeszcze bezprawnie dzierżawi tereny nie należące do niej pobierając od obcych chorendalne pieniądze z których PKP obecnie PLK nie ma nic;drogi są państwowe i państwo wykłada na nie duże pieniądze tak i tory też powinny podlegać pod ministerstwo infrastruktury i powinien powstać coś na kształt GDDKiA a nie likwidować torow bo samorządy nie dokładają do infrastruktury kolejowej ani grosza a gdyby musiały to pociągi jezdziły by po wszystkich torach bo wtedy samorządowcom nie opłacało by się mieć torów bez pociągów tak jest w innych państwach; i to jest prywatyzacja wszystko rozebrać między kolesiów chce się zlikwidować niektóre zlk powstała by centrala która by dysponowała środkami na infrastruktórę tak jakby teraz tych pieniędzy nie można lepiej rozdysponować ale jak naczelnik sekcji nie wie ile ma torów do remontu ile budynków nie nadaje sie do użytku to trzeba stworzyć centrale i zwolnieni dyrektorzy pójdą na nowe stolki a na dole będzie jak jest.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5