NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Przewoźnicy: Zatrzymać prace nad ustawą o czasie pracy maszynistów

| ZNPK 02.05.2014 588

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-05-02 10:52:41 Autor: otello3
---.dynamic.gprs.plus.pl
A może wziąć się za szkolenie nowych kadr? No ale to kosztuje. A i młodzież do takiej pracy za 2000 brutto na początek nie bardzo się garnie? Prawda? To trzeba by sakiewką trochę potrząsnąć. Ja bym jeszcze zaostrzył przepisy o czasie pracy maszynisty. Patrz na pilotów. Tam są dopiero restrykcyjne ograniczenia. Kierowcy TIR-ów też się buntowali, ale się udało "opanować" chaos. Czas robić z tym porządek. Sam pewnie będę emerytem, ale czy to co się dzieje jest w porządku? Chcesz dalej pracować w zawodzie maszynisty. Ok. Ale zawieszamy emeryturę, a nie traktujemy dodatkowej pracy jako dodatek do emerytury. To chyba sprawiedliwe?
2014-05-02 10:52:48 Autor: otello3
---.dynamic.gprs.plus.pl
A może wziąć się za szkolenie nowych kadr? No ale to kosztuje. A i młodzież do takiej pracy za 2000 brutto na początek nie bardzo się garnie? Prawda? To trzeba by sakiewką trochę potrząsnąć. Ja bym jeszcze zaostrzył przepisy o czasie pracy maszynisty. Patrz na pilotów. Tam są dopiero restrykcyjne ograniczenia. Kierowcy TIR-ów też się buntowali, ale się udało "opanować" chaos. Czas robić z tym porządek. Sam pewnie będę emerytem, ale czy to co się dzieje jest w porządku? Chcesz dalej pracować w zawodzie maszynisty. Ok. Ale zawieszamy emeryturę, a nie traktujemy dodatkowej pracy jako dodatek do emerytury. To chyba sprawiedliwe?
2014-05-02 10:54:51 Autor: busiarz ewon
---.play-internet.pl
Pełna hipokryzja.

"W wielu przypadkach maszynista nie zdążyłby nawet objąć pociągu, bo już musiałby wracać."
Czyli zdaniem stowarzyszenia jest wiele przypadków, że maszyniści dojeżdżają do pracy przez 6 godzin w jedną stronę. Ile w takim razie taki maszynista jest na nogach od chwili wyjścia z domu do powrotu. 16 godzin? Więcej? Kiedy je, śpi?

To chyba po stronie przewoźników jest zapewnienie lepszych warunków wypoczynku niż tylko "niewygodne krzesło w pokoiku socjalnym".

Niech szanowne stowarzyszenie lepiej zastanowi się dlaczego rocznie szkoli się w Polsce tak mało maszynistów, zamiast straszyć prognozami wzrostu kosztów z sufitu.
2014-05-02 11:11:03 Autor: OSTR
---.ksiezyc.pl
Witam zainteresowanych, niech pan Wojciech Jurkiewicz zamiast pozbawiać godziwego uposażenia czynnych maszynistów twierdzeniem,że wzrost wynagrodzeń będzie nieuzasadniony??? odpowie sobie i innym kto doprowadził do takiej dziury pokoleniowej w tym zawodzie i jednocześnie pozbawia szansy na podniesienie uposażenia czynnego m-sty,który musi mieć zdrowie,wiedze,doswiadczenie i dyspozycyjność.Właśnie teraz jest szansa,aby maszynista,który wypełnia dziurę i braki pracą w nadgodzinach i tak za kiepskie pieniądze!Bardzo Dobre pieniążki zarabia firma gdzie m-sta jest małym trybikiem tej maszyny.
2014-05-02 12:24:46 Autor: masz.
---.wapgw.era.pl
cytat: "za najbardziej szkodliwe uważamy pomysł zaliczenia do czasu pracy dojazdów i powrotów do tzw. stacji macierzystej" A według pana to że maszynista jedzie do pracy 4godz. Następnie prowadzi poc. 12godz. i wraca do domu 4godz. to jest bezpieczne i normalne ? Mam nadzieję że już niedługo to się skończy! A na resztę tekstu i słowa p. Jurkiewicza odpowiem klasykiem... NIE STRASZ, NIE STRASZ BO SIĘ ZE...
2014-05-02 12:28:37 Autor: woźnica
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Proponuje tych panów z Związków Niezależnych Przewoźników Kolejowych wysłać na pokoik socjalny na kilka godzin odpoczynku, następnie posadzić takiego delikwenta na miejscu pomocnika maszynisty na dwanaście godzin, a maszyniście nakazać wypłacenie porządnej '' lepy " za każdym razem jak takiemu gościowi oko poleci i tak przez miesiąc. A później niech się dopiero wypowiada.
2014-05-02 12:38:05 Autor: Kozi
---.konin.mm.pl
Witam uprzejmie miałem przyjemność pracować w prywatnej firmie .... Tak prawdą jest że nikt nie martwi się czasami pracy, dojazd powrót a najchetniej to jak skończysz w Gdyni to masz zaplanowaną służbę na drugi dzień z Wrocławia. Największą bolączką są emeryci niestety .... psuja dyscypline pracy bo....... "co mi tam zawsze mogę w gałę i mam emę"
A co z pełno etatowymi pracownikami?? Zawsze powtarzał dziadek że będzie pożądek gdy będzie wypadek.

Tok szkoleń maszynistów-stażystów. Koszmar. Nie jest wzystko do końca uregulowane.
Ale miejmy nadzieje że sie coś zmieni.

Pozdrawiam
2014-05-02 13:15:07 Autor: Kolejarzyk
---.dynamic.gprs.plus.pl
Praca maszynisty jest bardzo niedoceniana w środowisku prywatnych przewoźników jak i w grupie PKP. W Polsce wszystko mamy unijne oprócz pensji. Maszynista to człowiek "Orkiestra" znać musi tony instrukcji stare i nowe lokomotywy często przerabiane na wynalazki, praca w ciągłym stresie. Wiec pytam szanowne grono czy zwykły Kowalski może zostać maszynistą jeśli nie ma w sobie samodyscypliny i zainteresowania kolejowego? kolejne pytanie: Dlaczego młodzi ludzie nie chcą pracy w "świątek piątek" za przysłowiowe 2 tyś marnych PLN-ów(oczywiście przy dobrych układach)?
Życzę wszystkim maszynistom aby lepiej zarabiali od tych wilków z południa
2014-05-02 13:50:54 Autor: jubi
---.77.124.82
Kozi co masz do stazystow?
2014-05-02 14:40:47 Autor: busiarz ewon
---.play-internet.pl
Związki pracodawców są podobną patologią jak związki zawodowe. Najlepiej dla nich by było jakby pracownik zasuwał 16 godzin, albo i więcej przez cały tydzień, nie jeździł na urlopy i był 24h/7 dni dyspozycyjny pod telefonem.
2014-05-02 15:58:44 Autor: wacław
---.154.246.94.ip4.artcom.pl
Jak wejdzie ta ustawa to się okaże kto jest konkurencyjny prywaciarz czy jak to mówią moloch cargo , trzymam kciuki za tę ustawę oby maszynistą się polepszyło :)
2014-05-02 16:47:53 Autor: m-sta prywaciarza
---.icpnet.pl
Panowie prezesi bójcie się tej ustawy. Chyba że zweryfikujecie swoje uposażenie i podzielicie się ze swoimi wyrobnikami bo tak nas zwiecie, ale to mało prawdopodobne. Prędzej podzielicie los kilku pomniejszych spółeczek, choćby takie twory jak STK, EXtrail, Lokomotiw dziś ledwo zipią bo nie mają kim pojechać.
2014-05-02 18:16:25 Autor: ad
---.CNet2.Gawex.PL
Ktoś się trzesie. Moloch Cargo tak pracuje. Daje rade i ma wyniki. Aż sie boje o konkurencyjność jak prywata bedzie musiała tak zatrudniać ludzi. To sie w glowie nie miesci że ktoś będzie pilnował im godzin, szlaków i bhp.
2014-05-02 20:42:18 Autor: guma
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Prezesie może i Tobie przeniosą biuro do Stolycy i z Jęzora taxi zawiezie Cię w te 4 godziny, lub kupią Ci bilet na IC (3 godz), będziesz pracować te 8 godz (nie 12) i z powrotem pestka następne 3-4 godziny. Da się ży.....ć , pobudka 3-4, by zdążyć na 8.00, praca do 16 i w domku już o 20..., można też spać w Wa-wie, ale za rodzinę nie liczę po dłuższym czasie!
2014-05-02 21:48:52 Autor: maszynista
---.adsl.inetia.pl
Jakoś Cargo, PR, IC sobie radzą, jak prywaciarz nie jest w stanie sprostać to niech zamyka interes. Wielka mi konkurencja z naciąganymi godzinami pracy, ważne że prezes miliony zarabia. Maszynista może być niewolnikiem.
2014-05-02 21:56:24 Autor: maszynista
---.swidnica.mm.pl
Najlepiej o maszynistów to dba PKP Cargo - skończysz na jakimś zadupiu o 2 w nocy i czekaj sobie do 5 lub 6 rano (do pierwszego pasażera) na ławeczce z lumpami w poczekalni :)
2014-05-02 22:08:01 Autor: ad
---.CNet2.Gawex.PL
Może i skończysz na jakimś zadupiu ale zapłacą Ci co do każdej minuty do powrotu do jednostki macierzystej. Teraz w Cargo w wielu zakładach wożą wszędzie gdzie popadnie samochodami służbowymi i wynajętymi od prywatnych firm. Wożą w czasie pracy a nie przed i po niej.
2014-05-02 22:40:02 Autor: iceman
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
witam mam pytanko jak tak już jedziecie po prywaciarzach i wogóle to po jakiego czorta cargule przylazicie do tego prywaciarza jak wam w cargo tak dobrze i twierdzicie że ta czy inna firma nie ma kim jezdzic. Jak nie będzie miała kim jezdzic to padnie a wy bedziecie sie cieszyc bo może kontrakty tej firmy przejmiecie. Ja pracuje u prywaciarza i nie narzekam mam wypoczynki i wszystko gra pasuje doworzą do i z pracy jak trzeba na chyba że nie ma wyjścia to jade osobowym. A i stawki maja fajne nie to co propozycja cargo. Wszyscy sie dziwią dlaczego młodzi nie chcą iść do cargo ja wam odpowiem wyżywcie małe dziecko i utrzymajcie żone w ciąży i dom za 2 tysie powodzenia życze. Druga sprawa ile czasu jedzie cargo np. z wrocławia do olsztyna coś około 3-4 dni z autopsji wiem że prywaciarz jedzie 1 góra 2 dni z zachowaniem podmian i odpoczynków, dlatego życzę najlepszego pkp cargo prywaciarze was wykończą. pozdrawiam wszyskich czytających
2014-05-03 09:21:56 Autor: otello3
---.dynamic.gprs.plus.pl
Śpisz w tylnej kabinie czy w hotelu, że masz tak dobry wypoczynek? A jak oko "leci", to Panie dyżurny na boczek poproszę bo już dalej nie mogę? Sam nie wierzysz w to co piszesz!
2014-05-03 09:32:53 Autor: kamikaze
---.telpol.net.pl
Obecne prawo jest niedoskonałe, przewoźnik w umowie o pracę może wskazać jako miejsce pracy pracownika CAŁY KRAJ lub OBSZAR DZIAŁANIA SPÓŁKI - czyli hulaj dusza piekła nie ma. Mogę kończyć i zaczynać pracę gdzie tylko wymyśli sobie dyspozytor, a czas pracy zostanie mi zaliczony od wejścia do zejścia z maszyny. Taka możliwość prawna rodzi obecne patologie w czasie pracy maszynisty.
2014-05-03 10:27:02 Autor: Johny
---.dynamic.chello.pl
A ja nie ukrywam że chciałbym wrócić do PKP CARGO. Obecnie pracuję w prywatnej firmie. Tylko za bardzo nie wiem jak się do tego zabrać. Już słyszę te klekotanie w CARGO ... i co wróciłeś.... mówiłem Ci itp,itd. Z tego co wiem podwyżkę dostaną od sierpnia po 100 premie też rzucą. Jak by nie było zawsze coś się dzieje w tej firmie. Przyznam szczerze moje odejscie z Cargo było największą farsą zawodową w moim wydaniu. No coż ale kto nie popełnia błedów. Szkoda no coż pozostaje mi spoglądać z boku na tą firmę jak smigają pociągami jeden za drugim. Szkoda, żałuję, tęsknię... pozdrawiam najlepszych fachowców logistyki kolejowej.
2014-05-03 12:14:51 Autor: mietak
---.77.124.25
CTL bedzie biedny
2014-05-03 12:25:43 Autor: maszynista
---.swidnica.mm.pl
@ ad

Jeżeli w Cargo wożą autami to raczej do pracy czyli bezpośrednio na podmianę lub objęcie jakiegoś "zamkniętego" pociągu. A jeżeli pracę kończysz to radź sobie sam!! Taki system stosowany jest też u wielu "prywaciarzy". Ale na szczęście w przeciągu 10 lat zmieni się to diametralnie ze względu na lukę pokoleniową. Traktowanie maszynistów będzie inne.
2014-05-03 14:15:28 Autor: Cargul
---.dynamic.chello.pl
Za dużo napisanych faktów tutaj i trzeba było oczernić trochę Cargo prawda ?
Młodzi to idą ale do Cargo, jest pełno maszynistów stażystów na dzień dzisiejszy(4-y kurs w Ślasko-Dąbrowskim) a i sporo przyszło z DB Schenker(głównie do Ślasko-Dąbrowskiego ale i innych zakładów z innych firm) a jeszcze więcej czeka podań na biurku dyrektora(moze wybierać najlepszych). Są programy stypendialne w szkołach a dla młodych ludzi kilkaset złotych miesięcznie to uważam niezły zastrzyk gotówki w czasie edukacji.
Do prywaciarza idą Cargule ale głównie zwolnieni pijacy i złodzieje i ot cała prawda.
Z tego co wiem to młody maszynista w Cargo zarobi 3 tys bez problemu. Owszem na dzisiejsze czasy nie jest to juz magiczna cyfra ale da sie jakos wyżyć i nie jest się styranym pielgrzymkami po Polsce jak u prywaciarza.
Z tymi podmianami pociagów to było kiedys panie kolego, chce przypomnieć że to DB Schenker przerżnał Dolna Odrę..
Cargo mając tyle punktów i gniazd druzyn trakcyjnych spokojnie na bieżąco prowadzi przewóz pociągu.
Prywaciarze sami sie juz wykańczają a ta ustawa sprawi tylko że maszyniści będą docenieni a i jak dobrze pójdzie padnie wiele prywatnych firm i ich robotę przejmie Cargo wraz z maszynistami :) No coż raduje mnie to bo kto lubi konkurencje prawda ? :) Sami chcieliście otwartego rynku to macie :D Firma pójdzie do góry zwłaszcza że jest na giełdzie. Przede wszystkim wzrośnie tez bezpieczeństwo na torach i to najwazniejsze z punktu widzenia juz nie tylko maszynistów ale zwykłych ludzi, bo jazda pociągiem to nie jazda TIR-em(niczego kierowcom nie ujmując).

Dlatego apeluję teraz do decydentów Cargo-nie próbujcie oszczędzać na maszynistach i innych pracownikach, nie obcinajcie pakietu socjalnego bo naprawdę nie jest źle.Daleko nam do Unii z zarobkami przy o wiele gorszych warunkach pracy ale naprawdę jest poprawnie.
Chyba w końcu firma też jest dla ludzi żeby czerpać zyski-zarabiać a i dobrze jest mieć zadowolonych pracowników i czasem jak tu poczytać jak niektórzy sa zadowoleni i bronią swojej firmy. Warto mieć elitę a nie furmanów jak prywaciarze( i nie mówie tu o wszystkich mechanikach prywatnych, bo sporo jest tam dobrych kolegów). Dlatego nie przekombinujcie bo braki w drużynach juz sa a ludzie i związki moga wyczuć moment i bedziecie mieli problem..
Doceniajcie ludzi a zwłaszcza tych doświadczonych nie tylko maszynistów stazystów, rozumiem chęć zatrudnienia i kuszenie ich niezłymi zarobkami ale jest gro bardziej doświadczonych kolegów którym oni przy obecnym poziomie szkolenia i niestety ich podejściu w większości przypadków nigdy nie dorównają. Dlatego zwróćcie i na to uwagę i rozróżnijcie, bo takich jak ja jest wielu którzy musieli pracować wiele lat zeby dojść do obecnego stanu zarobków a młody przychodzi i ma praktycznie od razu..
Nie jest to w porządku i jest to rodząca sie patologia tym bardziej że jak juz wyżej wspomniałem poziom, podejście i zaangażowanie młodych a także durna ustawa określająca szkolenie młodych maszynistów sprawia że praktycznie wszyscy szkoląc się juz od roku nie są nawet na poziomie pomocnika...
2014-05-03 14:43:24 Autor: ulallla
---.ksiezyc.pl
Panie ''cargul'' po 3-cio majowej masówce porobiło się trochę w głowie? Pan naczelnik wygłosił prelekcje o super firmie i marnych wykańczających się prywaciarzach,którzy to niejednokrotnie wiozą ''cargula'' 4-ry litery bo pierwszy pociąg do domu za 6h optymistycznie!!! I taki pan ''cargul''jest wcześniej w domu przywieziony przez styranego prywaciarza,a na wykazie napisany poc. pózniejszy żeby nadgodziny wpadły!!!
Daj chłopie spokój z tą hipokryzją i nie odbieraj możliwości wyboru kto gdzie chce pracować bo jest teraz taka możliwość,a nie jak w 2008 firma Cargo podziękowała bez prawa wyboru rzeszy doświadczonym m-stom i z dnia na dzień z dyplomem z kartonu przeniosła gdzie.....?.
Zdrowa konkurencja i możliwość wyboru pracodawcy daje szanse na normalne warunki pracy i płacy za tą ciężką pracę.
2014-05-03 18:16:57 Autor: Kapitan Ameryka
---.149.246.94.ip4.artcom.pl
Zdrowa konkurencja to będzie dopiero jak wejdzie ta ustawa i wypoczęci maszyniści będą jeździć nie tylko w Cargo, IC czy PR ale także u prywaciarzy.Ludzie nie będą okradani z faktycznego czasu pracy. Wszyscy przewoźnicy na równych zasadach i faktycznie bezpiecznie!!
2014-05-03 20:19:27 Autor: zeus04
---.133.22.13
Wiadomo że już nigdy nie będzie tak miło jak za dawnych dobrych czasów PP PKP,
ale w upadlaniu pracowników prywatni przedsiębiorcy zawsze byli o kilka kroków do przodu przed spółkami PKP i ex PKP. Co do szkolenia to od 2013 roku ruszyły pełną parą ;) Praktycznie co drugi dzień mam jakiegoś stażystę. Pierwsi pojawili się u mnie na wiosnę 2013 (OIDP kwiecień/maj) i byli to pracownicy z byłego ŚZPR którzy rozpoczęli szkolenia na maszynistę jeszcze w PR. Teraz to już faktycznie OIDP już czwarty rzut. W odwodzie są jeszcze młodzi chłopcy którzy tymczasowo szkolą się na manewrowych, ale przyjęto ich z myślą o szkoleniach na maszynistów. Narybku jest bardzo dużo i to cieszy :) Nie wiem skąd dane Związku Prywatnych Przewoźników Kolejowych o 59 nowych maszynistach rocznie (w sumie ja wiem skąd) :)
Jako maszynista zarabiam więcej od kierowcy autobusu miejskiego czy motorniczego tramwaju, ale mniej od kierowcy TIR-a krążącego dwa-trzy tygodnie po Europie. Przewożę od ok. 30 do ponad 100 razy więcej niż kierowca (największa różnica jest przy przewozie towarów masowych np. węgiel itp.) Przy dobrej organizacji robiłem po 500 km na 12 godzinnej służbie. Paliwa spalałem ponad trzy razy mniej niż analogiczne transporty na gumowych kołach. Przy jeździe na prąd wychodziło w ogóle bardzo tanio (na mojej lokomotywie mam licznik kWh). Energetyką na miejscu tych Panów bym też nie straszył :) W ogóle takich lobbystów nie należy się bać :)
2014-05-04 10:42:19 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
m mniej maszynistów resztę będą lepiej cenić.A to boli pracodawców
2014-05-04 10:42:20 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
m mniej maszynistów resztę będą lepiej cenić.A to boli pracodawców
2014-05-04 12:00:01 Autor: mj
---.maxnet.biz
Szkoli się mało bo prywatnie jest drogo kurs kosztuje 5,8 plus jedzenie i mieszkanie to 10 tyś lekko. Można wziąc pieniadze z urzedu pracy ale trzeba być dogadnym z przewoźnikiem a z tym jest też nie łatwo. Nawet jak się ma licencje to jest kręcenie nosem i marudzenie ,że nie ma nabór niech pan czeka pół roku jak będzie nabór. Jak już chca wziąc to u niktórych przewoźników np proponuja nie 2000 brutto tylko staż z urzedu pracy za nie wiem ile tam jest 1000? Więc maszynistów zabraknie napewno doświadczam ja i moim koledzy z kursy sytuacji wyżej wymienionych.
2014-05-04 16:35:41 Autor: kolej moja miłość
---.toya.net.pl
Bardzo sie cieszę, że czas monopolu PKP sie skończył. Dziś każdy maszynista ma wybór. Jeden chce ciężko pracować ale za to solidnie zarabiać, inny woli pracę w grafiku za mniejszą pensję. Nie ma przymusu. Dyskusja czy lepsze jest prywatne czy państwowe to jak porównywać Boże Narodzenie do Wielkanocy. Dorosły człowiek sam potrafi wybrać co dla niego jest lepsze. Dziś jest pewnie blisko stu przewożników więc wybór jest i każdy przewożnik z chęcią zatrudni maszynistę. Więc koledzy nie warto spierać się - macie wybór. A co do czasu pracy maszynisty to od tego są kontrole przewożników w ich siedzibach i w trakcie służby. Przepisów nie powinno się pisać pod wpływem lobby ani prywaciarzy ani nawiedzonego M...tka, ale głosu wszystkich zainteresowanych.
2014-05-04 18:32:02 Autor: ad
---.CNet2.Gawex.PL
Pprzepisów nie powinno sie pisać pod wpływem głosu zainteresowanych tylko pod wpływem zdrowego rozsądku. Na ta chwilę każdy przewoźnik najlepiej zaorał by maszynistę. Ze względu na bezpieczeństwo mają być zachowane wypoczynki i czas pracy. Samochód służbowy przez pół Polski a potem 12 godzin to norma u niektórych przewoźników. Można inaczej, delegacja, hotel ale pewnie za drogo.
2014-05-04 18:50:19 Autor: jegomość
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
ciekawe kto za tym stoi i trzepie kasiore. Mozna sie domyśleć ze bankomaty prezesika ( nieomylnego bankomata) w okularkach
2014-05-04 18:55:13 Autor: wladimir
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Oszukiwanie istnieje takze w sekcjach eksploatcji ZLK. Drogowcom nie płaci sie nadgodzin tylko daje z przymusu nacialnika sekcji( inżynier ruchu - wybitny ekonomista). Inżynierom ruchu( bez wykształcenia wyzszego) wypłaca sie nadgodziny. Mafia oszołomów , tumanów a co najważniejsze rasistów dyskryminujacach pion drogowych opanowała Sekcje.
2014-05-04 21:46:06 Autor: maszynista
---.swidnica.mm.pl
@ Cargul

Widzę że jest Pan jednak typowym "betonowym" Cargulem któremu żal d...e ściska że tym rynkiem trzeba się podzielić. Tak w Cargo fajnie jest że nawet już wam nie dają odzieży roboczej (czyt. mundurów). Tak jak już wcześniej wspominałem maszynista z Cargo skończy pracę o 2 w nocy na jakimś zadupiu i siedzi sobie do 5 rano na ławeczce peronowej (jeśli jest) do pierwszego pasażera (poszanowanie odpoczynku). Albo przychodzi taki pan maszynista z Cargo do prywaciarza i pyta czy nie może się zabrać a podczas rozmowy robi wielkie oczy ile zarabiamy.

Reasumując większość maszynistów z Cargo wrzuca maszynistów innych przewoźników prywatnych do jednego wora, często nie wiedząc jak w rzeczywistości ta praca wygląda. A to wszystko przez propagandę i pranie mózgów jakie zapewniają wszelkiej maści związki zawodowe.

Pisze pan również że młodzi maszyniści w Cargo.... jacy młodzi?? co oni mogą?? Stare szwagry rządzą i młody ma g...no do powiedzenia. Dostanie pasażera i jedzie po pociąg a stary na wozie w pojedynke w obie strony!!

Pozdrawiam
2014-05-04 21:55:22 Autor: Euro2222
---.rb1b.deb.mt.pl
A to dobre... ja już od roku chodzę jak głupek i pytam w IC o przyjęcie... wykształcenie mam w tym kierunku, zdrowie też, wiek idealny i co .. i dno... twierdzą ze tylko swoich przekwalifikowują. Obiecują że może w grudniu... tylko którym...
2014-05-05 10:00:20 Autor: Maszynista UK
---.29.165.125.threembb.co.uk
Jezeli, ktos chcialby sie dowiedziec troche o pracy maszynistow w Uk i co zrobic zeby taka prace dostac ( warto!!) , chetnie podziele sie wiedza. Jezeli ktos bedzie zainteresowany to napisz odpowiedz na Moj post I podaj adres emailowy, a obiecuje ze sie odezwe.
Najwazniejsza rzecza jest oczywiscie znajomosc angielskiego ( co najmniej zaawansowana w mowie I pismie), trzeba kilka lat na to poswiecic ( Jezeli zaczyna sie od zera).
2014-05-05 10:47:46 Autor: również maszynista
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post maszynista:
"@ Cargul

Widzę że jest Pan jednak typowym "betonowym" Cargulem któremu żal d...e ściska że tym rynkiem trzeba się podzielić. Tak w Cargo fajnie jest że nawet już wam nie dają odzieży roboczej (czyt. mundurów). Tak jak już wcześniej wspominałem maszynista z Cargo skończy pracę o 2 w nocy na jakimś zadupiu i siedzi sobie do 5 rano na ławeczce peronowej (jeśli jest) do pierwszego pasażera (poszanowanie odpoczynku). Albo przychodzi taki pan maszynista z Cargo do prywaciarza i pyta czy nie może się zabrać a podczas rozmowy robi wielkie oczy ile zarabiamy.

Reasumując większość maszynistów z Cargo wrzuca maszynistów innych przewoźników prywatnych do jednego wora, często nie wiedząc jak w rzeczywistości ta praca wygląda. A to wszystko przez propagandę i pranie mózgów jakie zapewniają wszelkiej maści związki zawodowe.

Pisze pan również że młodzi maszyniści w Cargo.... jacy młodzi?? co oni mogą?? Stare szwagry rządzą i młody ma g...no do powiedzenia. Dostanie pasażera i jedzie po pociąg a stary na wozie w pojedynke w obie strony!!

Pozdrawiam"
Masz całkowitą rację. To propaganda wszelkich związków kolejowych doprowadza do dzielenia maszynistów. Prosty przykład w Kolejach Śląskich, kiedy główne centrale związkowe zachęcały do bojkotu w podjęciu pracy w KŚ, gdy likwidowany był zakład PR w Katowicach. Teraz oni mają wygodne i dobrze płatne posady w tej bojkotowanej przez nich samych spółce. Podli ludzie, kto był mądry to właśnie poszukał pracę, gdzie indziej aby nie mieć z tymi dwulicowcami cokolwiek do czynienia. Stary beton się kruszy ale najgorsze, że powstaje nowy jeszcze głupszy i twardszy.
2014-05-05 12:04:16 Autor: ad
---.CNet2.Gawex.PL
Pracuję w cargo i jakoś nikt mnie nigdy nie zostawił na ławeczce a w pomieszczeniu socjalnym które jest w każdym gnieździe. Teren mojej sekcji jest ogromny ale ludzi już w tej chwili brakuje. Firma została zmuszona i w czasie pracy wożą nas po 100 i więcej kilometrów do pociągu a jak nie ma powrotnego pasażera to bez marudzenia zabierają i wiozą do domu, przepraszam miejsca które jest określone w umowie pracy. Zdarzają się powroty rannymi pociągami ale wszystko jest zapłacone co do minuty i powrót w np w 16-stej godzinie to nie nowość. Takie godziny to strata firmy i właśnie dojrzewają do wniosku że lepiej puścić auto na teren innego zakładu po pracownika niż płacić mu 16 godzin za 3 efektywne. Nie wiem może ja pracuję w innym Cargo ale tak się dzieje. Mój czas się liczy od chwili zgłoszenie się do pracy w moim wyznaczonym w umowie miejscu pracy. Na zakładzie dla dojezdnych jakiś pokoik jest. Hotel gwiazdkowy to nie jest ale nikt przed pracą nie drzemie na krzesłach.
2014-05-05 18:41:07 Autor: Cargul
---.dynamic.chello.pl
@ ad po prostu pan "maszynista" wylał żółć bo go to wszystko boli i przekłamuje jakieś fakty :) On by chciał widzieć Cargo jakim opisuje..
@ maszynista Kolegów mamy pełno w róznych firmach i wiemy ile oni zarabiaja i jaka mają pracę a boli to prywaciarzy że Cargo doszło do głosu, bo juz je kilka lat temu pogrzebaliście, ale pogrzebu nie było :). Teraz musicie sie dzielic rynkiem(tzn oddawac go) i to was boli, to wy do tego nie dorośliscie. Wydawało sie wam ze trend bedzie jeden-rozrost tylko spółek prywatnych i upadek panstwowych, ale życieee :)
I boją to sie prywatni prezesi że obecna ustawa zmusi ich do równej walki na rynku kolejowym a na to nie są przygotowani tylko poprzez wyzysk człowieka..
Trzymajcie się koledzy mechanicy u prywaciarza już za niedługo zaczną się z wami liczyc :)
Nie jestem związkowcem ale na zdrowy rozum jak widze obecna sytuacje wole takie w Cargo niż te prywatne(jesli jakies maja prócz tych w kieszeni prezesa), bo u nas sie przestrzega czasu pracy(a próbowano juz nieraz mieszac na co nie pozwoliły) a ustawy póki co jeszcze nie ma, a u prywaciarza żeby prezesi nie zorali tych ludzi lub doprowadzili takim systemem do katastrofy
-daj Bóg niech ta ustawa wejdzie jak najszybciej, bo jak widac nie ma kto tam ochronic pracujących na chleb dla rodziny..
2014-05-05 18:44:21 Autor: steno
---.205.192.181.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
No i padł blady strach na Niezależny Związek Płaczek Kolejowych, bo będą zmuszeni do urealnienia swojej konkurencyjności!
Ciekawe czy w tej sprawie też zakablują Polskę do UE??!
2014-05-05 18:47:51 Autor: Cargul
---.dynamic.chello.pl
P.S. Mundury mamy na biezaco, plus rekawice, reczniki i mydła a także zwrot kosztów za pranie, dodatkowo do kazdej słuzby bon zywieniowy a w okresie letnim woda mineralna:) Nie kłamcie na forum to po prostu nie elegancko i poniżej pasa.
2014-05-05 22:29:06 Autor: ad
---.CNet2.Gawex.PL
Najważniejsze jest to że nie boję się prokuratora. Czas pracy się zgadza, pracuję czynnie do 12 godziny.Przy obecnym systemie komputerowym nie ma możliwości coś przekombinować a UTK siedzi kilka razy w roku na zakładzie i trzepie szlaki i godziny.
Mam wielu kolegów u prywatnych i eldorado dawno się skończyło. Za te parę zloty mniej, pracuję na miejscu. Absolutnie nie gloryfikuje tej firmy, ma swoje wady ale zaletą jest to że na bezpieczeństwie nie oszczędza. Szanuję kolegów z prywatnych. Nie zdarzyło mi się nie zabrać któregoś i być przez kogoś nie zabranym. Każdy pracuje tak jak chce ale jedno musi być zachowane - bezpieczeństwo. To ustawa właśnie do tego zmierza i dlatego jest jazgot pana prezesa. Na tym już nie zaoszczędzi.
2014-05-06 17:55:41 Autor: kolej moja miłość
---.toya.net.pl
Na początku to chciałem zauważyć, ża panowie z Cargo po wejściu na giełdę to też prywaciarze. Po drugie, to pewnie już zapomnieli jak spało się w noclegowniach. Po trzecie niedługo tak popracujecie, bo za taką pracę jak ,,ad" napisał: ,,trzy godziny efektywne", to albo firma albo zbankrutuje, albo udziałowcy zmienią logistykę (pozamykane pociągi po stacjach pośrednich) i za nic nierobienie przestaną płacić. Żaden trzeźwo myślący właściciel nie będzie płacil pracownikowi za 12 godzin pracy w której on tak naprawdę pracuje 3. A kto jak nie zainteresowani mają decydować o warunkach zatrudnienia! NIC O NAS BEZ NAS.
2014-05-06 22:21:13 Autor: ad
---.CNet2.Gawex.PL
Pomimo słabej efektywności i tak się opłaca, fakt nie do podważenia, są zyski i bardzo przyzwoity debiut giełdowy. Czasami dla klienta najważniejszy jest termin. Maszynista w cargo nie ma szlaków na całą Polskę. A co do logistyki daleko jest do doskonałości ale polepsza się i w perspektywie doprowadzenia jej do przyzwoitości marnie widzę konkurencyjność przewoźników prywatnych. Dziwi mnie stwierdzenie że przepisy dotyczące bezpieczeństwa mają ustalać zainteresowani. Od tego są odpowiednie urzędy i ustawy. Jako zwykły maszynista mogę Ci powiedzieć że w 12-godzinie pracy czuję się tak samo zmęczony bez znaczenia czy 12 godzin kręciłem kołem czy tylko 6.
2014-05-08 11:17:45 Autor: Cargul
---.dynamic.chello.pl
@ kolej moja miłośc Ty chyba nie rozumiesz że ta ustawa sprawi że każdy przewoźnik będzie musiał płacic maszyniscie od momentu stawienia się pod okienkiem dyspozytora do momentu powrotu pod nie w 12 godzinie pracy wracając pociagiem lub ewentualnie nieco później ale wracając jako pasażer.
W Cargo, IC, PR, SKM itp. jest tak cały czas, bo taki jest system pracy turnusowej co określa kodeks pracy, nie potrzeba w zasadzie do tego ustawy.
Noclegownie kiedyś na PKP? Owszem były np jechałeś z Katowic do Gdyni pośpiechem 12 godzin potem 12 godzin odpoczynku na noclegowni i powrót pospiechem do Katowic. Normy bezpieczeństwa zachowane to były czasy planowych loków. Teraz jak to wyglada? Taki pociąg z Katowic maszynista prowadzi do Łodzi i tam się przesiada na zwrotny do Kato lub ewentualnie wraca pasażerem. Zależy jakie obiegi i jaki plan. W Cargo jest tych pasażerów nieco więcej ale to dlatego że nie zawsze jest coś zwrotnego itp. Jednak pociągi jeżdżą(mamy pełno gniazd drużyn na podmiany) i to bardziej czasowo jak prywatne-taka prawda na dzien dzisiejszy, firma zarabia. Kolejna bajka że maszynista jeździ tylko 3 godziny. Zółć się wam wylewa. Jak napisał ktoś wyżej dojeżdza z pociągiem do jakiegoś punktu, nie ma nic zwrotnego to wiozą go taxi gdzie indziej na inny pociag. Skonczy gdzies dalej od jednostki macierzystej to wioza go taxi w nadgodzinach do niej. Dyspozytura w pełni wykorzystuje czas pracy maszynistów, to nie te czasy co kiedyś. W końcu jakimś sposobem wozimy najwięcej w kraju.

Teraz ja się doczepie-mianowicie prywaciarze znają szlaki na całą Polske ??-Bujda!! Nie znnaja!!
Tak samo tam sie tego nie przestrzega jak czasu pracy(BO BEZ TEJ USTAWY WIADOMO ZE CZAS PRACY MA BYĆ NIE DŁUŻSZY JAK 12 GODZIN).
Jeżdżą na dalekie odległości, teraz pełno remontów i objazdów i jak i kiedy mają poznać szlak?? Zwłaszcza w ruchu towarowym gdzie oni pokonują odległości rzędu200-300 km? Jazdy 4-y razy w jedną i drugą stronę w tym 2 nocne?? Z punktu A do B w odległości 300 Km jest pełno mozliwości jazdy, kilka szlaków jeszcze więcej łącznic. Zresztą oni jeżdzą czasem z nami my z nimi to mówią jak jest. Te firmy są na glinianych nogach! Do czasu. Dzięki takiemu wyzyskowi drużyn trakcyjnych są w stanie konkurować! Już niedługo koledzy mechanicy z prywatnego. Nawet 12 godzin dodatkowego urlopu rocznie dostaniecie do tego co macie, bo się wam należy za pracę turnusową:) Nie jeździcie furmankami jak to się wydaje waszym decydentom.
2014-05-09 08:00:53 Autor: kańgrul
---.ksiezyc.pl
Oj Cargul żółć to się tobie leje strumieniami,a wypisujesz takie bzdety na resorach,że ktokolwiek nie związany z twoim betonowym pekapem gotów pomyśleć ten nie ''prywaciarz'' Cargo to firma moich marzeń! Zatrudnia samych fachowców oczywiście abstynentów, zdyscyplinowanych kochających swoją firmę gdzie po ponad 30-tu latach pracy serwuje pracownikom ''od okienka do okienka w 12h'' podwyżkę na waciki, po ilu latach ??? . Oczywiście zachowując wszelkie zasady sprawiedliwego podziału.Miód malina! przy takiej firmie, to sól w twoim oku ''prywaciarze'' niebawem podetną sobie żyły,a w testamencie firmy zapiszą wszystkie przewozy Cargo,które to oczywiście zrobi tą robotę najlepiej w PL terminowo wzorowo bez poślizgu.Oczywistym jest firmy ''krzak'' powinny dawno zniknąć z rynku przewozów,żeby nie psuć rynku zamówień i zostać powinni liczący się gracze co będzie i jest przeciwwagą dla dziadowskiego Cargo.
2014-05-09 12:03:58 Autor: kostekk
---.168.10.152
To napisz co i jak trzeba zrobic ;)
michalkosek@gmail.com
2014-05-09 12:31:21 Autor: kolej moja miłość
---.toya.net.pl
To teraz dwa przykłady:
I. Pod dom w Opocznie podjeżdża ,,taksówka" o godznie 1.00 i wiezie maszynistę pod samą lokomotywę w Częstochowie Towarowej(czas jazdy ok. 1,5h). Maszynista prowadzi pociąg do Tarnowskich Gór TGB , gdzie po 12h pracy inna ,,taksówka" przywozi zmiennika a jego wiezie do domu(czas jazdy ok.2,5h). Pociąg tego przewożnika z Suwałk do Węglińca jedzie ok.2doby. Maszynista w tej spółce zarabia na rękę 6 - 6,5tyś. Jazda w ,,taksówce" nie jest wliczana do czasu pracy ale jest opłacana.

II. Jego kolega z którym uczył się w jednej klasie w Technikum Kolejowym i który mieszka dwa domy obok pracuje w Cargo. Do niedawna pracował w Idzikowicach, ale po reformie jego zakład zlikwidowano a on sam został przydzielony do Kielc (wspaniałe częste polączenia) a po następnych zmianach dostał propozycję pracy w Skarżysku Kamiennej lub w Łodzi. Wybrał Łódź. Od dyspozytora w Olechowie dowiaduje się, że ma się stawić w szopie o 6-tej. Pierwszy pociąg ma o 5,31 więc musi jechać wieczorem ostatnim o 20,43. Do rana siedzi w ,,brechałce". Po 8-śmiu godz. pracy dojeżdża do Warszawy Pragi WPA, gdzie dowiaduje się, że wraca ,,pasażerem". Odstawia lok. na WPT, idzie na peron czeka na poc. KM lub SKM, jedzie do Warszawy Wschodniej, czeka na poc. IR lub TLK którym dojeżdża do Koluszek gdzie ma następną przesiadkę na poc. do Opoczna. ,,Pasażera" zaliczają mu do czasu pracy, ale musi napisać go do Łodzi bo tam ma stację macierzystą. W tej spólce zarabia na rękę 3,5-4 tyś. Pociąg tego przewożnika z Suwałk do Węglińca jedzie ok.1-go tygodnia.

Te przykłady są wzięte z rzeczywistości.
Pozdrawiam wszystkich maszynistów!
2014-05-09 13:09:33 Autor: zeus04
---.133.22.13
@ kolej moja miłość:
To nie Cargo protestuje, a Związek Niezależnych Przewoźników Kolejowych :)
Nie pasuje przykład PKP-Cargo, to można podać przykłady przewoźników z państw ościennych :) Po drugie PKP-Cargo potrafi naprawdę szybko wozić np. Wustermark Tychy w kilkanaście godzin, np. w 16 i mniej.
2014-05-09 13:26:18 Autor: kolej moja miłość
---.toya.net.pl
Nie napisałem kto protestuje, kto nie. Każdy ma dziś wybór, gdzie chce pracować. szczególnie w naszym zawodzie. Powstało tylu przewożnikow, że z wyborem rodzaju pracy i miejsca pracy nie ma dzisiaj problemu. Jeśli komuś lepiej w Cargo to dobrze. Jeśli woli Koleje Śląskie, DB, CTL, powstające ŁKA czy PKM to też dobrze. Chodzi mi tylko o to aby nowe przepisy o czasie pracy nikogo nie uszczęśliwiały na siłę, nikogo nie ograniczały ani nie faworyzowały a jednocześnie dbały o nas.
2014-05-09 14:11:31 Autor: zeus04
---.133.22.13
@ kolej moja miłość:
U prywatnych zawsze jakoś było łatwo znaleźć pracę, więc każdy kto chciał, albo musiał ;) to tam poszedł (kolega z Opoczna też mógł). W drugą stronę było jednak trudniej. W każdej firmie i w każdym zawodzie są ludzie: przeciętni, ponadprzeciętni i poniżej :) W dawnym PP PKP był przynajmniej porządek i selekcja (jedni na osobówki, inni na towarowe, a jeszcze inni na przetoki). Teraz mamy, to co mamy. Nastały dobre czasy dla "kierowców lokomotyw", na defekty, opóźnienia, brud, afery itd. itp. Płacz i płać ;)
2014-05-09 14:47:00 Autor: kolej moja miłość
---.toya.net.pl
Prywatni na początku posiłkowali sie emerytami i ,,spadochroniarzami". Dawali stawki, które mogły przyciągać. Teraz moim zdaniem rynek się wyrównał a przewożnikom coraz trudniej znaleźć wyszkolonych maszynistów. Decyzja o zmianie pracodawcy nie jest łatwa, szczególnie jak nie jesteś do tego zmuszony. Kolega wcześniej opisywał jakie opinie krążyły o KŚ w Śląskich PR. Inny choć nie pracował nigdzie poza Cargo opisuje bzdury o innych przewożnikach. Dobrze, że zaczęto szkolić nową kadrę od zera. Szkoda, że zlikwidowano szkolnictwo zawodowe. Przepisy mogą spółkę wesprzeć lub pociągnąć w dół. Jedno jest pewne muszą być jednakowe dla wszystkich i bezwzględnie przestrzegane aby ,,Błękitny 24" nigdy nie musiał nas pokazywać.
2014-05-11 13:21:13 Autor: M-sta prywata
---.icpnet.pl
Bardzo dobrze niech wejdzie ta ustawa.
Prywaciarz w Polsce nie dorósł do poziomu zarządcy ludźmi jaki występuje w spółkach gdzie związkowcy patrzą im na ręce. Przenoszenie godzin, dyspozycyjność 24 godziny na dobę w zamian nic. Ktoś tu pisze o sortach mundurowych - u prywatnego drelich popatrzeć sobie na Ecco, tam to już poszli sobie po bandzie. Gdyby przeliczyć godziny jakie maszynista prywaciarza jest do dyspozycji pracodawcy, to ten Cargowski zarabiał by krocie. Na dzień dzisiejszy gdyby w Cargo wywalili sitwę biurową na zbity pysk to wracał bym na kolanach do Cargo
2014-05-11 15:39:19 Autor: stazysta
---.76.164.61
Chętnie chciałbym się dowiedzieć jak wygląda praca w UK na stanowisku maszynisty
proszę o maila marcinx933@gmail.com

Obecnie jestem maszynistą stażystą ;)
2014-05-13 08:44:29 Autor: pener
---.metroport.pl
tyle pieniędzy z UE jest na różne szkolenia pracownicze to szkolą adminstratorów pola namiotowego czy menagerów spuścizny krzyżowej bądź sekretark iz obsugi office co każde dziecko umie zamiast za ten hajs wyszkolić specjalistów takich jak maszyniści czy rewidenci ale nie bo wtedy Polska kolej by się za bardzo rozwinęła a tego przeca nie chce nikt....
2014-09-21 20:53:26 Autor: maszyniak
---.quarto.pl
Ciekawe Jak bedzie dobrze w Cargo jak wam zlikwidują RZADOWE DOPŁATY i poczujecie sie jak "Prywaciarze". PRYWATYZACJA CARGO POWINNA NASTĄPIĆ W CAŁOŚCI!!!!!
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5