NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Przewoźnicy towarowi chcą odrzucenia stawek PKP PLK

| ZNPK 16.07.2015 168

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-07-16 12:28:02 Autor: Kflik
---.60.129.178
Powinny być zmienione wszystkie zasady ustalania stawek dostępu zaczynając od tego by koszty utrzymania danej linii kolejowej były podawane do publicznej wiadomości i powinny się w skali kraju sumować dając mniej więcej koszty PLK jako całości.
2015-07-16 15:21:51 Autor: RRR
---.leon.com.pl
Ale gdyby jeszcze przynajmniej PKP PLK dbała odpowiednio o utrzymanie... Tymczasem problemy z ruchem pociągów na Śląsku w zeszłym roku nie wynikały bezpośrednio z winy wichury ale w wielu przypadkach niedbalstwa. W IZ Sosnowiec i IZ Tarnowskie Góry mimo kar UTK kierownictwo nadal nie zwraca uwagę na problem z konarami drzew i drzewami przy liniach kolejowych. Obydwa zakłady nie dbają o utrzymanie stacji i linii kolejowych, pozwalając np. na to aby przez lata było jakieś ograniczenie prędkości mimo, że możnaby je niewielkimi kosztami zlikwidować (np. wychlapy). Obydwa zakłady tolerują zarastanie wielu ruchliwych stacji roślinnością, a także to że na niektórych liniach na międzytorzu rosną bezkarnie drzewka... Czy naprawdę nikt z centralni nie kontroluje tych zakładów i nie wyciąga jakichś wniosków? A to są zakłady w których liniach przynoszą największe przychody dla spółki.
2015-07-16 15:44:49 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Tak oczywiście można obniżyć czemu nie. Tylko kto zapłaci zamiast przewoźników budżet na pewno nie bo tam już mają ciekawsze pozycje do wpisania zasiłki dodatki obniżki ulgi itd. Dla kolei już nie starczy. Czyli albo niech płacą albo powrót do lat 90. Na śląsku większość ograniczeń ma związek ze szkodami górniczymi to nie tak prosto parę metrów toru wymienić tu trzeba by sypać kilometry nasypów budować wiadukty a co za tym idzie przebudować układ drogowy w okolicy a gminy za zgodę na cokolwiek zażyczą sobie miliardowych inwestycji. A co do wycinki drzew i bieżącego utrzymania nie mam po prostu na to pieniędzy i takie są fakty. W Warszawie i jako tako jeszcze coś tam robią. Ale na Śląsku od kiedy zaczęto budować KRR który zabrał wszystkie pieniądze na utrzymanie nie ma kasy i żadne gadanie tego nie zmieni..
2015-07-16 21:02:41 Autor: RRR
---.leon.com.pl
@Trako - ale co ty za głupoty opowiadasz? Jaki brak pieniędzy? Jaki koszt generuje wysłanie kilkuosobowej ekipy żeby wyciąć kilkanaście konarów w ciągu dnia??? Jaki to jest koszt aby zlikwidować wychlap? Jaki to jest koszt aby wykosić roślinność na międzytorzu? Jaki to jest koszt polać tory środkiem chwatobójczym? To są minimalne koszty. Nieprawda że wszystkie ograniczenia na Śląsku wynikają ze szkód górniczych. Przykład to linia Kędzierzyn-Chałupki - mimo betonowych podkładów i braku kopalni w okolicy - co kawałek ograniczenie. Gdyby ta linia nie była w zasięgu IZ Tarnowskie Góry - jej stan byłby dużo lepszy. IZ Tarnowskie Góry to banda zwiącholi którzy nie dbają o infrastrukturę lecz wyłącznie o swoje stołki i o to aby mieli pociąg rano do TG i z powrotem po 15.00 z TG... Usadowienie zakładu w Tarnowskich Górach jest katastrofą dla całej zachodniej i południowej części Śląska i już dawno powinno dość do zmian siedziby lub granic tego zakładu. Powiązanie TG z Rybnikiem czy Gliwicami jest żadne, a siedziba zakładu powinna być umiejscowiona tak aby sprawnie można było objeżdżać i kontrolować wszystkie linie wokół siedziby.
2015-07-16 21:53:07 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Jak żadne powiązanie dziwna sprawa bo ja jak idę do roboty to na 3 razy dwa jadę do TG więc no różnie można na to patrzeć. Poza tym od kiedy pojawiła się gotówka to cos się zaczęło dziać i będzie kto wie można niedługo jechać z Gliwic do Rybnika nie przez Kędzierzyn albo Katowice.
A co do wysyłania ludzi to przypomniała mi się historyjka z ostatnich badań okresowych podczas oczekiwania gaworzyłem sobie z pewnym panem który pracował przy utrzymaniu i robił badania na kierownika pociągu roboczego a miał 56 lat powiedział że ma 56 lat i jest najmłodszy w ekipie jego trochę starsi koledzy nie przeszli badań i on jest ostatni. Jeśli nie przeszedł badań nie wiem nie spotkałem go później to pociąg roboczy był uziemiony. A młodych nie ma bo kasy na etaty nie ma. I nie ma co się doszukiwać sensacji bo Cargo czy IC jak mają kasę to zatrudniają i jak na polskie warunki sporo ludzi a PLK nie praktycznie. Nie ma kasy i taka jest prawda.
2015-07-17 01:04:26 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
Kluczowe nie jest według mnie obniżanie stawek jako takie, ale zmiana zasad ich ustalania - powiązana z podawaniem do publicznej wiadomości kosztów utrzymania danej linii kolejowej.
Należy skończyć z polityką Wielkiego Wora.
2015-07-17 04:28:09 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Czyli co powrót do lat 90/00 nie ma być wora czyli każda linia sobie albo pęk to inna firma nowy podział tym razem infrastruktury . To wam się marzy ale nie przejdzie jeśli spojrzeć na efekty. Południowa spółka utrzymania i inwestycji potem północna spółka utrzymania i inwestycji i tak dalej. Tego chcesz czy czego będzie jak w tym dowcipie spółka od prawej szyny i spółka od lewej.
2015-07-17 07:54:52 Autor: tt
---.tktelekom.pl
Nie rozumiem tej logiki - tzn. że jeśli pociągi by nie jeździły po danej linii, to PLK i tak musiałaby ją utrzymywać, diagnozować i konserwować ? Dla kogo i po co?
2015-07-17 09:54:37 Autor: mix
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ja napiszę na przykładzie północnej polski. Służba drogowa (jest ich 8 na całej linii) tylko odpisują by teoria się zgadzała. obchody oględziny itp. ośmiu chłopa siedzi cały dzień i plotkują(nie tylko ?!). A jak im się powie prawdę to wielce obrażeni. Tu winię ISE bo brak kontroli, ale bardziej przymykanie oka. Szlaki i stacje zarastają. Rozjazdów nie idzie uciągnąć bo mi się nie chce lub jestem w domu na obchodzie. echh to już w komunie lepiej ta kolej chodziła.
2015-07-17 11:36:22 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Robią co i każą pewnie nie ma tego czy owego i tak dalej to nie wina robola że naczelnik czy tam dyrektor nie zapewnili środków do pracy. I nie bądź taki surowy jak kapo w obozie że nie macha łopatą znaczy nie pracuje to najdurniejsza teoria zarządzania pracą. Gdzie byle kmiot patrzy i widzi że 6 nie pracuje a jeden kopie a prawda taka ,że 6 wysoko wykfalifikowanych robotników na przykład zbrojarzy oczekuje na zamówiony beton. I co mają tańcować i udawać by jakiś pajac był zadowolony i O TAK JEDNAK ROBIĄ a z roboty nic bo to pic i tak dalej.
2015-07-17 14:25:13 Autor: mix
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
mówimy tu o podstawowych obowiązkach i bezpieczeństwie jak obchód, oględziny.... do tego nie są potrzebne żadne środki. Mało tego, za tą czynność i tak są zapłacone pieniądze z tym że nie są wykonywane. Ja je wykonuje jako nastawniczy... za 1500 zł, dlaczego nie mogą(nie chcą) inni. u nas w "służbie" ruchu kontrole są na porządku dziennym. widocznie kontrole są tylko w pionie inżynierii ruchu...
2015-07-17 15:37:37 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Ja nie jestem w tej służbie pracuje jako kowal w pewnej państwowej firmie zarabiam więcej ale co poradzicie panie zwrotniczy skoczysz bo widzę młody jesteś na dyżurnego a potem na dyspozytora i nie żółć bo nie od razu Kraków zbudowali. Janie chce nigdzie skakać bo lubię swoją robotę zakręcę kołem i jestem wesoły. Tak mam.
2015-07-27 20:36:46 Autor: gość
---.11.191.251
Jeszcze powinniśmy się przeciwstawić zawyżonym opłatom za wodę, ścieki
i śmieci!!!
Tak działa cała państwówka!!!
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5