NUMER 05/2021
NUMER 05/2021
Temat numeru:
Kolej vs drogi
szukaj
Śledź nas:

Znowu nie uda się otworzyć linii 207 Malbork – Kwidzyn

| kł, Rynek Kolejowy 11.06.2021 7,6k

Znowu nie uda się otworzyć linii 207 Malbork – Kwidzyn
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Znowu nie uda się otworzyć linii 207 Malbork – Kwidzyn
Znowu nie uda się otworzyć linii 207 Malbork – Kwidzyn
Znowu nie uda się otworzyć linii 207 Malbork – Kwidzyn
Znowu nie uda się otworzyć linii 207 Malbork – Kwidzyn
Znowu nie uda się otworzyć linii 207 Malbork – Kwidzyn
Znowu nie uda się otworzyć linii 207 Malbork – Kwidzyn
Otwarcie linii dla ruchu linii 207 na odcinku Malbork – Kwidzyn, które planowano na grudzień 2018 roku, znowu się nie uda. Na dwa dni przed zmianą rozkładu jazdy przedłużono funkcjonowanie autobusów zastępczych.
13 czerwca wprowadzona zostanie korekta rozkładu jazdy pociągów. Jeszcze na początku czerwca PKP PLK informowała, że na linię 207 wrócą w końcu pociągi. - Wykonawca rewitalizacji linii nr 207 deklaruje zakończenie prac, umożliwiających wznowienie ruchu pociągów na odcinku Malbork – Kwidzyn, w dniu 13 czerwca, a dla odcinka Kwidzyn-Gardeja do końca roku – informował "Rynek Kolejowy" 2 czerwca Przemysław Zieliński z PKP PLK. Otwarcie linii dla ruchu miało pierwotnie nastąpić w grudniu 2018 roku (a koniec wszystkich prac w październiku 2019 roku), ale wielokrotnie je już przekładano.

Niestety, na dwa dni przed wejściem w życie korekty okazuje się, że plany trzeba ponownie zweryfikować. Na trasie Malbork – Kwidzyn utrzymana będzie zastępcza komunikacja autobusowa – potwierdza przedstawiciel PLK. Jak dodaje wymagane prace, związane z przebudową przejazdów kolejowo-drogowych, nie zostały zakończone w zakładanym terminie – przed czerwcową korektą rozkładu jazdy. – Na przełomie czerwca i lipca przewoźnik wykona jazdy testowe i zapoznawcze. Rozkładowe pociągi na trasę Malbork – Kwidzyn planowane są w I połowie lipca – informuje.

Na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych wykonawca modernizuje między Malborkiem a granicą województwa 70 km torów. Komfort obsługi pasażerów poprawi się na 9 przystankach osobowych i stacjach. Inwestycja obejmuje przebudowę 120 obiektów inżynieryjnych – mostów, wiaduktów i przepustów. Poziom bezpieczeństwa zostanie podniesiony na 36 przejazdach kolejowo-drogowych. Urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym są wymieniane na nowe.

Po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu niezbędnych pozwoleń pociągi pasażerskie na trasie pojadą z maksymalną prędkością do 120 km/h (przed modernizacją 60-80 km/h), a towarowe do 100 km/h. Projekt pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 odcinek granica województwa – Malbork” o wartości 212 mln zł netto jest finansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Dofinansowanie ze środków UE wynosi blisko 85 proc. Zdjęcia w galerii artykułu pokazują aktualny stan zaawansowania prac.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2021
NUMER 05/2021
Kolej niestety na całej linii przegrywa z transportem drogowym. Widać to zwłaszcza na rynku przewozów ładunków, gdzie w ciągu ostatnich czterdziestu lat zyskiwał tylko transport kołowy. Kolej nie umiała, a po części też nie mogła skutecznie konkurować z transportem samochodowym. Szeroko piszemy o tym w raporcie. Oprócz tego w numerze zapraszamy do rozmowów R. Banaszkiewiczem (PKP PLK), A. Drzewieckim (Koleje Śląskie), P. Motyką (Gülermak), S. Nalewajką (Alstom), M. Skuodisem (Litwa); prezentujemy też pomysł na krajowy system transportu intermodalnego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5