NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Nie będzie otwarcia linii Malbork – Kwidzyn w marcu. Czekamy na lato

| Michał Szymajda 29.01.2021 6,6k

Nie będzie otwarcia linii Malbork – Kwidzyn w marcu. Czekamy na lato
Przebudowa stacji Kwidzyn z 2019 rokuFot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
PKP Polskie Linie Kolejowe po raz kolejny skorygowały swoje plany dotyczące otwarcia linii kolejowej 207 na Pomorzu. Regionalna linia jest remontowana rekordowo długo.
Po publikacji naszego artykułu dotyczącego sytuacji, która panuje na budowie linii 207, osoby znające szczegóły tej inwestycji zwróciły uwagę, że otwarcie dla ruchu odcinka od Malborka do Kwidzyna w marcu 2021 (jak zadeklarowała PKP PLK), jest nierealne. Wskazuje na to również plan zamknięć torowych.

Potwierdzili to nam urzędnicy pomorskiego urzędu marszałkowskiego, którzy otrzymali informację o zaawansowaniu prac; jak udało nam się ustalić, pismo w tej sprawie otrzymał też operator połączeń. Stało się to już w połowie stycznia, a więc już po publikacji naszego poprzedniego tekstu, gdzie deklarowano uruchomienie linii w marcu (przynajmniej na odcinku od Malborka do Kwidzyna). Dopiero dziś PLK oficjalnie przyznała, że tego planu nie da się zrealizować.

– Zaangażowanie wykonawcy prac na linii nr 207 jest mniejsze, niż oczekuje zamawiający. Deklarowany przez wykonawcę termin zakończenia zasadniczych prac budowlanych w czerwcu, wynika z oceny zakresu zrealizowanych robót oraz pozostałych do wykonania. Dopiero wówczas możliwe będzie wznowienie ruchu pociągów na odcinku Malbork – Kwidzyn – napisał Przemysław Zieliński z biura prasowego PKP PLK. Wykonawcą prac na linii 207 jest spółka córka PKP PLK – PPM-T.

– PKP Polskie Linie Kolejowe zobowiązały wykonawcę do pełnej mobilizacji i przyspieszenia robót. Podobne działania prowadzone z innymi wykonawcami pozwalają skutecznie rozwiązywać problemy, a przede wszystkim uzyskiwać oczekiwane efekty w realizacji inwestycji – pociesza zarządca infrastruktury.

[Sprostowanie] Otwarcie linii dla ruchu miało pierwotnie nastąpić w grudniu 2018 roku, a koniec wszystkich prac w październiku 2019 roku. Oznacza to, że opóźnienie otwarcia linii wynosi opóźni się o co najmniej 30 miesięcy dla odcinka Malbork-Kwidzyn i 36 miesięcy dla reszty linii. Więcej o problemach, jakie są na linii, można przeczytać tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Pomorskie (906)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Pomorskie (906)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5