NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Znów więcej pasażerów w Leo Express. Flirty operatora zostaną przebudowane

| Michał Szymajda 28.01.2020 151

Znów więcej pasażerów w Leo Express. Flirty operatora zostaną przebudowane
Fot. Leo Express
Pochodzący z Republiki Czeskiej operator kolejowy Leo Express przewiózł w 2019 roku w swoich pociągach i autobusach 2,4 miliona pasażerów. To o 1/3 więcej niż rok wcześniej. Jak informuje czeski portal zdopravy.cz, przychody przewoźnika po raz pierwszy przekroczyły miliard koron. Niewielka ich część będzie musiała zaspokoić żądania regionów z tytułu kar umownych.
Leo Express wyniki przewozowe opublikował w raporcie, który ukazał się 28 stycznia. Spółka jest z nich zadowolona. Pojawiły się też prognozy na 2020 rok, w których pada zapowiedź przewiezienia 3 milionów pasażerów i wzrostu przychodów do wysokości 1,3 mld koron. Pomimo problemów z przełomu roku 2019/2020, nowy dyrektor zarządzający Leo Express, którym został Pavel Spilka, uważa, że przewoźnik ma się dobrze.

– W pozyskaniu nowych pasażerów pomogą nam między innymi nowe pociągi Sirius, które zamierzamy oddać do użytku w tym roku  – powiedział i dodał, że dwa ezety z zamówienia na trzy pojazdy realizowanego przez Chińczyków z CRRC są w dalszym ciągu sprawdzane na kolejowym torze testowym w Velimiu. Ich dostawa jest jednak opóźniona o około rok, co wstrzymuje operatora z dalszą ekspansją. Chciałby on jeździć np. do Polski, ale nie może przerzucić wszystkich swoich Flirtów z polską homologacją do naszego kraju, bo wówczas nie miałby czym kursować po Republice Czeskiej.

Przy okazji prezentacji raportu Leo Express zapowiedziało zmiany w posiadanych już pięciu pojazdach Flirt. W pociągach kursujących w weekendy także do Polski – z Pragi do Krakowa i z Pragi do Wrocławia – pojawi się nowa klasa Economy Plus (czwarta w pięcioczłonowym pociągu!), w której będzie 21 zamiast 31 foteli. Nieco zmodyfikowane będą także klasy: Business i Premium (1+). Co ciekawe: upgrading klasy Economy do Economy Plus będzie trwał pomiędzy normalnymi kursami pociągów. W czasie jazdy z pasażerami do środkowego członu ograniczony zostanie dostęp. Cała operacja na pięciu pojazdach potrwa 5 tygodni.

20 stycznia hetman kraju pardubickiego poinformował, że niemal wszystkie uchybienia w działalności Leo Expressu na terenie regionu zostały wyeliminowane i od tego czasu operator spełnia warunki umowy. O problemach z Leo pisaliśmy tutaj. Wysokość kar, które region nałoży na przewoźnika będzie znana dopiero w drugiej połowie marca. Hetman poinformował, że pieniądze z nich przeznaczy na rozwój kolei w regionie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Czechy (620)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Czechy (620)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5