Przez trzy najbliższe weekendy PKP PLK będzie podbijać tory na szlaku Warszawa Rembertów – Sulejówek Miłosna magistrali E20. Wiąże się to z kolejnymi utrudnieniami dla pasażerów na tej linii.
Jak informuje Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP PLK, w trzy następujące po sobie weekendy – w dniach 17–18, 24–25 lipca oraz 6–8 sierpnia wysokowydajna maszyna torowych DPUS, wykona mechaniczne podbicia toru nr 1 i 2 szlaku Warszawa Rembertów – Sulejówek Miłosna. – Prace utrzymaniowe zostały zaplanowane w rozkładzie jazdy pociągów i w porozumieniu z przewoźnikami –
podkreśla przedstawiciel zarządcy infrastruktury.
Jak podały Koleje Mazowieckie, z powodu prac wybrane pociągi SKM linii S2 będą kursować w skróconej relacji, tj. zaczynać lub kończyć bieg na stacji Warszawa Rembertów (17–18 oraz 24–25 lipca) lub startować bądź kończyć bieg na stacji Warszawa Wschodnia (7–8 sierpnia). Liczba pociągów KM linii R2 na tym odcinku zostanie nieznacznie ograniczona, część pociągów nie zatrzyma się na stacji Warszawa Rembertów. W związku z tym w dniach 17–18, 24–25 lipca oraz 7–8 sierpnia 2021 r. będzie obowiązywać wzajemne honorowanie biletów KM i SKM według poniższych zasad:
• bilety KM wszystkich rodzajów do odpowiednich stacji, strefowe oraz sieciowe będą honorowane w pociągach SKM (w obu kierunkach):
– linii S2 na odcinku Warszawa Zachodnia – Sulejówek Miłosna;
– linii S1 na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Wschodnia.
• bilety ZTM wszystkich rodzajów, z uwzględnieniem stref biletowych oraz uprawnienia do ulgowych lub bezpłatnych przejazdów (z zachowaniem zasad obowiązujących w pociągach przyspieszonych w ramach oferty „Wspólny Bilet ZTM-KM-WKD”) będą honorowane w pociągach KM na odcinku Warszawa Zachodnia – Sulejówek Miłosna (w obu kierunkach).
Pasażerowie z biletami „kartonikowymi” ZTM, które nie zostały wcześniej skasowane, są zobowiązani do ich skasowania przez trwałe napisanie na ich odwrocie daty i godziny rozpoczęcia przejazdu w formacie 24-godzinnym, czyli np. 17.07. godz. 06:55, a posiadacze biletów zakodowanych na WKM muszą je uprzednio aktywować.
To niestety kolejne utrudnienia dla pasażerów na tej linii. Utrudnienia na tym odcinku z powodu przebudowy mostu, a potem jednej z głowic stacji Rembertów
utrzymywały się przez większą część 2019 roku. Kolejne prace modernizacyjne na stacji w Rembertowie
miały miejsce latem ubiegłego roku. Spytaliśmy PKP PLK, czy prac nie dało się bardziej zsynchronizować – tak żeby skrócić czas utrudnień, ale nie otrzymaliśmy odpowiedzi. – Roboty zapewnią dobre paramenty infrastruktury na przyszłość. Wzrośnie komfort podróży pociągiem. Zmniejszone zostanie oddziaływania kolei na otoczenie – informuje przedstawiciel PKP PLK.