Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Znamy oferty na modernizację linii do Wisły

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
13-02-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Znamy oferty na modernizację linii do Wisły
fot. PKP PLKZabytkowy most w Wiśle
13 lutego PKP PLK otworzyły oferty w przetargu na duże zadanie rewitalizacyjne na południu województwa śląskiego. Głównym zadaniem jest poprawa warunków dojazdu do uzdrowiskowej Wisły, poprawa możliwości przewozu towarów po linii 157 i polepszenie dostępności transportowej przygranicznego Cieszyna.

Przetarg na zadanie pod nazwą „Rewitalizacja linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn / Wisła Głębce” ogłoszony został przez PKP PLK w połowie stycznia 2018. Wartość projektu oszacowano na ok. 350 mln zł. Duża jego część ma być dofinansowana z RPO województwa śląskiego.

Do przetargu zgłosiła się rekordowa liczba 14 przedsiębiorstw i konsorcjów przedsiębiorstw, ale warto zaznaczyć, że oferty można było składać na 3 różne części zamówienia, o różnej wartości. Rozpiętość cenowa ofert jest duża.

Dla części A - zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na odcinku Bronów - Wisław Głębce, wycenionej przez PKP PLK na 247,8 mln zł netto, najtańszą ofertę zgłosiło konsorcjum Track Tec Construcion i Intop, wartą 379,5 mln zł netto.

Dla części B - zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na odcinku Goleszów - Cieszyn, dla której kosztorys zarządcy infrastruktury opiewa na 66,1 mln zł netto, najtańszą ofertą okazała się być ta przedstawiona przez konsorcjum tyskiego Torkolu i spółki Mar-Bud z Warszawy. Ona także przekracza budżet i wyceniona została na 75,9 mln zł. netto.

Dla zadania C, wycenionego na 37,1 mln zł netto, najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Elkolu z Bytomia i czeskiej firmy Prvni Signalni. Mieści się ona w budżecie i warta jest 26,8 mln zł netto. W tym wypadku chodzi o zakres modernizacji związanej z automatyką i włączeniem jej w zakres LCS Skoczów.

Wszyscy potencjalni wykonawcy zadeklarowali termin wykonania prac w końcu grudnia 2021. Oferują 60 miesięcy gwarancji.

Po rewitalizacji, pociągi pasażerskie znów zaczną kursować między Goleszowem a Cieszynem, co będzie dużym ułatwieniem dla mieszkańców regionu i studentów. Dzięki odbudowie linii kolejowych nr: 694 (Bronów – Bieniowiec), 157 na odcinku Bieniowiec – Skoczów, 190 na odcinku Skoczów – Cieszyn oraz 191 na odcinku Goleszów – Wisła Głębce, pociągi będą jeździły z dużo większą prędkością, z 20/30/40/60 km/h przyspieszą do 80/110/120 km/h. Składy towarowe będą kursować z prędkością 60 i 80 km/h. Na zmodernizowanych odcinkach pojedzie też więcej pociągów. Planowane są również prace związane z poprawą stanu mostów i wiaduktów. Więcej na temat inwestycji można przeczytać tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5